اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروی جدید گروه خودرو سازی فورد

به دنبال مدل های افسانه ای فورد مانند؛ Scort RS Cosworth و Fcous RS ؛ مدل جدیدی از گروه Fcous RSدر نمایشگاه خودرو در سال 2009 به نمایش در خواهد آمد و پیش نمایشگر مدل مفهومی آن طی سال آینده به نمایش عمومی در خواهد آمد.

به گزارش خبرخودرو ، قیمت این خودرو حدود 25 هزار پوند تخمین زده می شود، در واقع این خودرو ترکیبی از پیشرفت و زیبایی است.

این خودرو بر پایه مدل Focus ST طرح ریزی شده است و شاید بهتر است که بگوییم این مدل نسبت به مدل Focus ST از نظر راندمان کاری جهش بزرگی داشته است.

خودروی Fcous RS در برابر رقیبانی مانند؛ گلف R32 از خودرو سازی فولکس واگن، EVO X و سوبارو ایمپرازا STI از خودرو سازی میتسوبیشی، می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

موتور این خودرو 5 سیلندر و حچم موتور آن 5/2 لیتر و موتور آن دارای یک سوپر شارژ است و در مجموع قدرت موتور آن280 اسب بخار است، شتاب این خودرو در 5 ثانیه از صفر تا 60 است و در سرعت های بسیار بالا این شتاب به 155 mph است.

این خودرو دارای سیستم مدیریت موتور اصلاح شده است، در واقع در سرعت بالا، فشار چندانی به خودرو وارد نمی شود، سیستم تهویه آن در حد عالی است و راندمان اگزوز آن بسیار بهتر از خودروهای هم سطح خود است.

فروش این خودرو از بهار سال 2009 آغاز خواهد شد.

اعلام فهرست بهترین اتومبیل های سال آینده

فهرست بهترین اتومبیل های سال دوهزار و هشت اعلام شد.

به گزارش خبرخودرو ، نشریه نیوز اند ورلد ریپورت که به اتومبیل ها اختصاص دارد انواع اتومبیل سبک و سنگین را بر اساس نظر مصرف کنندگان درجه بندی و هوندا را به عنوان برترین اتومبیل جهان انتخاب کرده است.

بنا به این گزارش اتومبیلهای فولکس واگن، ب.ام.دابلیو،‌ شورولت، لکسوس و مزدا پس از هوندا در فهرست بهترین اتومبیل های جهان در سال اینده قرار گرفته اند.

خط تولید هوندا در چین

کمپانی هوندا قرار است با سرمایه گذاری 30 میلیارد ینی در کوانگ ژو چین خط تولید موتور اتومبیل راه اندازی کند .

به گزارش خبرخودرو ، این سرمایه گذاری 265 میلیون دلاری به منظور تقویت حضور هوندا در مرکز ایالت صنعتی کوانگ دونگ صورت می گیرد . البته این قرارداد به صورت جونبت ونچر با سرمایه گذاران چینی بسته می شود و چینی ها 50% شراکت دارند . طبق اطلاعات منتشر شده قرار است این واحد تولیدی موتور تا سال 2009 راه بیفتد . هوندا قصد دارد تولید موتور اتومبیل را در دومین بازار بزرگ خودرو جهان افزایش دهد . در این خط تولید انواع موتورها از حجم 3/1 تا 4/2 لیتری تولید می شود و گستره ای از خودروها مثل فیت ، آکورد و اودیسه را در بر خواهد گرفت .

از طرح های تولید سواری های گازوئیل سوز حمایت می کنیم

وزیر نفت با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان مطرح جهان طرح استفاده از نفت گاز را به عنوان سوخت در خودروهای سواری عملیاتی کرده اند گفت: امادگی داریم از این نوع طرح ها حمایت مالی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، غلامحسین نوذری در همایش حمل و نقل عمومی افزود: در بیشتر کارخانه های خودروسازی بزرگ جهان بیش از 50 درصد ظرفیت تولید به خودروهای نفت گاز سوز اختصاص دارد.

وی مصرف و آلایندگی کمتر، راندمان و افزایش عمر بالاتر خودروهای دیزلی را از جمله مزیت های بکارگیری سوخت نفت گاز عنوان کرد و گفت: بازدهی انرژی در موتور دیزل 42 درصد و در موتورهای بنزینی حدود 24 درصد است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های توسعه پالایشگاه های کشور از سال 89 کمیت و کیفیت نفت گاز تولید داخل در حد استانداردهای اروپایی قابل استفاده در سواری های دیزلی خواهد شد که به موازات آن باید طرح تولید موتور دیزل و بکارگیری خودروهای سبک دیزلی از هم اکنون پیگیری شود که در این زمینه وزارت نفت آمادگی خود را برای حمایت مالی لازم ارائه کرده است.

نوذری حمل و نقل ریلی اعم از درون و برون شهری را از روش های بسیار مناسب جابجایی انبوه بار و مسافر اعلام کرد و گفت: حمل و نقل ریلی از مزایای ایمنی بالا، رفاه و آسایش بیشتر مسافران، عوارض کمتر زیست محیطی، امکان افزایش سرعت در ترابری مسافری و رقابت با حمل و نقل جاده ای و هوایی و مصرف بسیار کمتر انرژی در حمل بار برخوردار است به طوری که مصرف سوخت به ازای هر تن کیلومتر بار

در جاده 30 میلی لیتر و در ریل 5 میلی لیتر است.

وزیر نفت با ابراز تاسف از سهم ناچیز حمل و نقل ریلی اعم از راه آهن و مترو در جابجایی ها از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت لازم در توسعه این نوع حمل و نقل خبر داد و گفت: مذاکراتی با وزارت راه و ترابری برای حمایت از برقی کردن راه آهن در جریان است.

وی گفت : وزارت نفت به عنوان متولی تامین سوخت خودروها در کشور تلاش کرده است تا حد ممکن با توسعه جایگاههای توزیع گاز طبیعی فشرده CNG و راه اندازی سامانه کارت هوشمند سوخت ، پیشنهاد بکارگیری خودروی سبک دیزلی و حمایت از حمل و نقل ریلی و برقی کردن آن، از شدت مصرف انرژی در بخش حمل و نقل بکاهد.

نوذری با بیان اینکه بهره گیری از گاز طبیعی فشرده (CNG) و جایگزینی آن با بنزین و نفت گاز موجب کاهش واردات بنزین، آلاینده های زیست محیطی و یارانه سوخت شده است گفت: وزارت نفت تاکنون 315 جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده احداث کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین احداث کارگاههای تبدیل خودروهای در حال تردد به گازسوز و نیز کمک مالی به کارخانه های خودروساز برای گازسوزکردن خودروها گام بلند وزارت نفت در جایگزینی گاز طبیعی به جای بنزین بوده است.

نوذری اظهار داشت: هم اکنون ایران با بیش از 500 هزار دستگاه خودرو گازسوز چهارمین کشور به لحاظ تعداد خودروهای گازسوز در سطح جهان است و به علت مصرف بالای بنزین خودروهای عمومی ، اولویت تبدیل به گازسوز با خودورهای حمل و نقل عمومی است.

وزیر نفت همچنین متناسب نبودن تعداد جایگاهها با تعداد خودروهای دوگانه سوز کشور را یاداور شد و گفت: متاسفانه در حال حاضر به ازای هر 1500 دستگاه خودرو تنها یک جایگاه CNG وجود دارد درحالیکه برای سهولت در سوختگیری باید به 1000 دستگاه خودرو برای یک جایگاه برسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تغییرات جدید صورت گرفته برای واگذاری مسئولیت های CNG به شرکت ملی گاز ایرانو امکان پیگیری و هماهنگی با نهادهای مختلف منطقه ای، جایگاه های عرضه گاز و گازسوزکردن خودروها با سرعت بیشتری ساخته شود.

وزیر نفت در ادامه گفت: بخش حمل و نقل 27 درصد کل مصرف انرژی را در کشور به خود اختصاص داده و با سهم 55 درصدی مصرف فرآورده های نفتی مایع، بزرگترین مصرف کننده این فرآوردهاست.

نوذری افزود : سهم بخش خانگی و تجاری از کل مصرف انرژی کشور حدود 40 درصد است.

وزیر نفت یکی از شاخص های بهره وری انرژی را (( شدت انرژی)) دانست و مقدار انرژی معادل نفت خام را که برای ایجاد 1000 دلار تولید ناخالص داخلی مصرف می شود به عنوان تعریف شدت انرژی مطرح کرد و گفت: شدت انرژی در کشورهای صنعتی 200 تا 300 کیلوگرم معادل نفت خام و در ژاپن 120 کیلوگرم معادل نفت خام است اما در ایران به حدود یک تن و 700 کیلوگرم معادل نفت خام می رسد.

قیمت خودروهای کم مصرف کاهش می یابد

وزیر صنایع و معادن گفت : با افزایش تولید خودروهای کم مصرف و قول و تلاش خودروسازان ، شاهد کاهش قیمت این خودروها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی اکبر محرابیان درحاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت خودروهای کم مصرف پس از سهمیه بندی بنزین وجود داشت ، افزود: با اغاز سهمیه بندی و افزایش قیمت خودروها تلاش کردیم فاصله قیمت بازار غیررسمی را با قیمت رسمی کاهش دهیم و قیمت در خودروها به جز دو مدل به وضع سابق بازگشت.


وزیر صنایع و معادن بروز مشکل در خط تولید و شماره گذاری خودروهای کم مصرف به ویژه دو مدل خودرو را علت اصلی افزایش قیمت در بازار غیررسمی دانست و افزود: رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی علت اصلی شماره نشدن این خودروها بود اما از دو هفته پیش با رفع مشکل و افزایش تولید و قول خودروسازان ،روندکاهش قیمت این خودروها اغاز شده است.


محرابیان تاکید کرد : وزارت صنایع و معادن هیچگونه افزایش قیمتی را برای خودروها نپذیرفته است و قیمت امسال هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و افزایش قیمت فقط برای خودروهای دوگانه سوز است.


وی افزود: از انجا که در تولید خودروهای دوگانه سوز قطعات بیشتری بکار رفته ، با افزایش قیمت این خودروها براساس قطعات اضافی موافقت شده است.


وزیر صنایع و معادن در پاسخ به این سئوال که قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2 دربازار غیررسمی حدود دو میلیون تومان ، بیشتر از قیمت رسمی است ابراز امیدواری کرد با بهبود خط تولید ، قیمت این خودرو به حالت طبیعی بازگردد.


رئیس ستاد تبصره 13 درباره سهمیه بنزین اژانس ها، خودروهای مسافربری و خودروهای شخصی دوگانه سوز و امبولانس ها هم گفت : سهمیه این خودروها در مقایسه با دوره اول ، تغییری نکرده است.

درآمد افسانه ای تویوتا از کاهش هزینه ها

کمپانی تویوتا همچنان در مسیر موفقیت و درآمدهای کلان پیش می رود . از توکیو خبر می رسد که برنامه پیشرفته تویوتا برای کاهش هزینه ها در قرن بیست و یکم که اختصارا CCC21 خوانده می شود .

به گزارش خبرخودرو ، در پایان سال 2007 حدود 7/2 میلیارد دلار فایده برای این کمپانی خواهد داشت . کاتسوکی واتانا به مدیر تویوتا اعلام کرده که این برنامه در پنج سال اخیر باعث ذخیره شدن 9 میلیارد دلار در حساب این خودروساز شده است .

نیاز به کاهش هزینه ها در تویوتا از حدود هفت سال قبل مطرح شده و مدیران و محققان این کمپانی توانستند برنامه ای مطابق با شرایط طراحی کنند . در این برنامه البته هیچ کاهشی شامل سرمایه گذاری در بخش ایمنی و کاهش آلایندگی خودروها دیده نمی شود .

مدل جدید گروه خودروسازی کیا

خودرو سازی کیا مدل جدیدSuv خود را با نام Borrego به بازار عرضه می کند. از این خودروی جدید در نمابشگاه دیترویت در ژانویه امسال پرده برداری خواهد شد، و نام کره ای آن Mohava است، یکی از سخنگویان خودرو سازی کیا گفت، تصمیم ما بیشتر بر این است که بتوانیم خودرو های مدلSuv خود را در داخل کره به فروش برسانیم.

به گزارش خبرخودرو ، این خودرو می تواند در برابر رقیبانی مانند لندرور دیسکاوری و هیوندا ساناتاFe قدرت خود را به نمایش بگذارد، در واقع خودروی Borrego نمونه ملایم مدل مفهومی Mesa است که در سال 2005 در نمایشگاه دیترویت به نمایش در آمده بود.

سبک این خودرو ، با توجه شکل شبکه شبکه جلوی و چراغ های بزرگ و ظاهر زمخت آن کاملا خیره کننده است، این مدلSuv نسبت به مدل های دیگر Suv مانند Sportage, Sorento بزرگ تر است.

بدنه و داخل این خودرو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ داشبورد بسیار عالی با یک نمایشگر دیجیتالی پیشرفته و همچنین قسمت های چوبی این اتومبیل به بهترین شکل کار شده است و همچنین دنده اتوماتیک آن در بهترین حالت ممکن است.

موتور این مدل بنزینی 6 سیلندر یا 8 سیلندر و البته خودرو سازی کیا مدل دیزلی آن را به نمایش در نیاورده است، سازندگان این خودرو قول داده اند که این خودرو بتواند در شرایط سخت جاده ها نیز به خوبی از عهده کار بر بیاید.بیشتر فروش این خودرو در آمریکا بوده ولی نمایندگی انگلستان نیز امیدوار است که فروش آن در این کشور نیز افزایش یابد.

رشد فروش هیوندای در ماه نوامبر

کمپانی هیوندای اعلام کرد که در ماه نوامبر گذشته با افزایش 1/1 درصدی در آمار فروش جهانی اش مواجه شده است .

به گزارش خبرخودرو ، این ادعا بر پایه آمار فروش0 47/238 دستگاه در ماه نوامبر بوده است . همچنین این کمپانی کره ای اعلام کرد که در 11 ماه 2007 کلا 391 /270/2 دستگاه خودرو در بازار جهانی به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7/4 درصد رشد را نشان می دهد .

البته بازار کره جنوبی در سال 2007 چندان رو به رشد نبوده و متاثر از آن هیوندای هم با رشد بسیار کمی ( 9/0 درصد ) در بازار داخلی اش مواجه شده است . آمار صادراتی هیوندای در ماه نوامبر هم جالب است . طبق اطلاعات منتشر شده از موسسات حمل و نقل زمینی و دریایی هیوندای 366/75 دستگاه خودرو را به مقصد هندوستان ، چین ، ترکیه و امریکای شمالی صادر کرده است .