اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

نیسان ورسا جدید 4 سرعته اتومات

یکی از این تغییرات کاهش مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه ها به کمک CVT با تنظیمات جدید است .

همچنین نیسان این خودرو را به شکل 4 سرعته اتومات در دسترس مشتریان قرار خواهد داد.

به این ترتیب مصرف ورسا در شهر به 31 mpg و در بزرگراه به 40 mpg رسیده است .در حالی که مصرف مدل استاندارد 27/36 mpg به شکل 5 سرعته دستی بوده است.

جزییات بیشتر درباره ورسا جدید در آینده نزدیک و پیش از راه اندازی در ماه آینده منتشر خواهد شد.

طراحی جدید هیوندایی برای سوناتا و برخی مدل های اینده

خودروساز کره ای طراحی جدید خود را برای نخستین بار در سوناتا سدان جدید بکار خواهد برد .

هیوندایی معتقد است اگر پیشرفت از سوناتا به الانترا و ازرا در نظر گرفته شود می توان رشد در طراحی را در مدل های تازه این شرکت مشاهده کرد.

حتی می توان طراحی پیشرفته تری را نیز در سانتافه جدید مشاهده کرد و خودروهای اینده هیوندایی نیز از این زبان تازه طراحی هیوندایی بهرمند خواهند بود .


تولید پنج خودروی جدید توسط پورشه

پورشه تصمیم دارد ظرف چند سال آینده پنج خودروی جدید را برای رقابت با فراری و ب ام و تولید نماید.

به گزارش خبر خودرو، اگر چه فولکس واگن کنترل شرکت پورشه را در اختیار دارد و این امر سبب ارتقای فعالیت های آن شده ولی پورشه همچنان کلاس کاری خود را حفظ کرده و کمتر وارد بخش های جدید بازار شده است.

با این حال مثل این که این بار قضیه فرق می کند و پورشه به دنبال تولید نسل جدیدی از محصولات خود است.

پورشه کاین اولین خودروی شاسی بلند این شرکت بود ولی در حال حاضر این خودروساز به دنبال ماکان – شاسی بلند لوکس جدیدتری – است .

پورشه می کوشد در کنار رقابت مستقیم با ب او و X3 ، خودروهای دو سرنشین با قدرت 600 اسب بخار تولید کند و با فراری نیز رقابت نماید.

نسخه کوچکتری از سدان پانامرا – که در آلمان با نام پاجون شناخته می شود _ نیز در دستور کار تولیدی پورشه قرار گرفته است.

از سویی پورشه تصمیم دارد تا سپتامبر 2013 خودروی Spyder 918 را با یک موتور 4.8 لیتری V8 و دو موتور الکتریکی به توان کلی 770 اسب بخار وارد بازار کند.

یکی از مهمترین ویژگی های این خودرو کم مصرف سوخت آن است که حدود 3 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

پروژه 551 نام خودروی رودستر کوچکی است که هم اکنون در دست ساخت می باشد و احتمالا در سال های 2016 یا 2017 به بازار راه پیدا می کند.

تیونینگ لامبورگینی آوانتادور توسط منصوری

منصوری شرکت تخصصی تیونینگ خودرو متعلق به کوروش منصوری – یکی از ایرانیان ساکن اروپا – بدنه ای از جنس الیاف کربنی و موتوری جدید را برای خودروی لامبورگینی آونتادور عرضه کرد.

به گزارش خبر خودرو، متخصصین آلمانی شرکت منصوری با ارائه یک بسته ارتقایی جدید برای لامبورگینی آونتادور ، بار دیگر خبر ساز شدند.

این خودروی جدید که لامبورگینی آونتادور کربونادو نام دارد، با بدنه و کاپوتی ساخته شده از الیاف کربن وارد بازار می شود.

این بسته همچنین عرض خودرو را در قسمت جلویی تا 40 میلی متر و در قسمت عقبی تا 50 میلی متر افزایش دهد و شامل باله های عقب ، محفظه های ورود هوا و رینگ های 20 و 21 اینچی جلو عقب می شود.

مهندسین منصوری موتور V12 لامبورگینی آونتادور کربونادو را نیز رها نکرده اند و با بهبود طراحی ECV و سامانه اگزوز آن میزان توان خروجی کربونادو را به 754 اسب بخار رسانده اند.

طبق اعلام این شرکت آلمانی تیونینگ صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو 2.8 ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن 355 کیلومتر بر ساعت می باشد.


وضعیت اقتصاد پژو در صورت خروج از ایران

پیش‌تر خودرو دوو سی‌یلو که تولید آن در سال 1378 با همکاری گروه خودروسازی کرمان و شرکت کره‌یی دوو آغاز و با استقبال خوبی هم در داخل روبه‌رو شده بود، در سال 1382 با خرید سهام مربوط به آن توسط شرکت آمریکایی جنرال‌موتورز در بازار ایران به پایان خط رسید و از این فرصت محروم شد.

امروز نیز نمونه همان اتفاق در حال تکرار است و این بار آمریکایی‌ها خریدار سهام شرکت فرانسوی پژو شده‌اند که برند آن بیش از 40 درصد بازار خودرو ایران را در اختیار دارد. البته به نظر نمی‌رسد اتفاق دوو برای پژو تکرار شود و حضور آمریکایی‌ها اختلالی در بازار ایران ایجاد نخواهد کرد، چرا که صنعت خودرو ایران شرایط 9 سال پیش را ندارد و وضعیت اقتصادی اروپایی‌ها هم به گونه‌ای نیست که بتوانند ناملایمتی‌ها را به راحتی تحمل کنند.

آغاز دردسرهای پژو

ایام تعطیلات نوروزی امسال بود که شرکت پژو در راستای سفارش‌های شریک آمریکایی‌اش اعلام کرد، صادرات قطعه به ایران را به حالت تعلیق درآورده است، اما با توجه به درصد بالای عمق ساخت داخل در محصولات تحت برند پژو در ایران، تعلیق فعالیت‌های این شرکت در این حوزه بیش از آن که مشکلی را برای خودروسازان ایرانی ایجاد کند، این شرکت فرانسوی را دچار دردسر کرد؛ به طوری که خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش کرد که فعالیت‌ها در یکی از کارخانه‌های خودروسازی پژو در شمال شرقی فرانسه به دلیل توقف صادرات قطعات این شرکت به ایران به حالت تعلیق درآمده است.

مدیریت شرکت پژو سیتروئن در همان موقع 220 تن از کارگران کارخانه «وسول» را از کار اخراج کرد. طبق اعلام مسئولان پژو، این خودروساز فرانسوی با بحران کاهش فروش و افزایش هزینه‌ها مواجه و در تلاش بوده که با تعدیل نیرو به میزان زیادی از هزینه هایش بکاهد.

این در حالی است که رنو، دومین خودروساز فرانسه، با رد درخواست‌های مطرح شده برای قطع روابطش با ایران تاکید کرد که به تولیدش در ایران ادامه خواهد داد. به طور حتم، رنو به خوبی می‌دانسته که از ناحیه خروج از بازار بزرگ و رو به گسترش ایران دچار چه ضرر و زیان‌هایی خواهد شد.

ادامه بحران در پژو

به فاصله چهار ماه از اتفاق کارخانه وسول و در حالی که هنوز روابط پژو و ایران‌خودرو دستخوش تغییرات چندانی نشده، بزرگترین خودروساز فرانسه از اخراج 8000 تن از نیروهای کاری‌اش خبر داد.

جمعه گذشته پژو سیتروئن اعلام کرد که قصد دارد یکی از کارخانه‌های خودروسازی‌اش را تعطیل کند. افزایش زیان‌دهی و کاهش فروش، اصلی‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه پژو اعلام شده است. کارخانه پژو در نزدیکی پاریس که بیش از 3000 کارگر دارد، قرار است در سال 2014 تعطیل شود. این برای نخستین بار طی 20 سال اخیر است که یک کارخانه خودروسازی در فرانسه به این شکل تعطیل می‌شود. همین موضوع موجب نگرانی دولتمردان فرانسوی نیز شده است؛ به طوری که برخی وزیران اقتصادی آن بر حمایت بیش از پیش از این شرکت تاکید کرده و نارضایتی خود را با روند به‌وجود آمده اعلام کردند.

به نظر می‌رسد خروج پژو و از دست دادن بزرگ‌ترین بازار خودرویی خاورمیانه و البته خدشه‌دار شدن سابقه این شرکت در ایران همان تحریمی است که این شرکت به انتخاب خود با آن مواجه شده است.

دلایل متضرر شدن پژو از قطع رابطه با ایران

در حال حاضر ایران خودرو محصولات پژو 206، 405، 207 آی و پارس را تحت برند پژو در ایران تولید می‌کند که درصد عمق ساخت داخل آنها در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر تنها بخش اندکی از قطعات این محصولات وابسته به خارج از کشور است که می‌توان این قطعات را به جای شرکت پژو از دیگر تولیدکنندگان خارجی تامین کرد. از آن گذشته خروج پژو از این حوزه، بستر لازم را برای داخلی‌سازی 100 درصدی قطعات خودرویی و قطع کامل وابستگی به خارج از کشور فراهم خواهد کرد.

سال گذشته مدیرعامل ایران خودرو در خصوص اثرات تحریم بر همکاری‌های مشترک ایران خودرو با شرکت پژو فرانسه اظهار کرده بود که با اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر 80 درصد محصولات تولیدی این شرکت داخلی بوده و وابستگی چندانی به خارج از کشور ندارد.

جواد نجم‌الدین تاکید کرده بود که ایران خودرو و پژو ارتباط و منافع مشترکی با هم دارند، با این حال اگر آنها بخواهند ما را تحریم کنند، ما نیز منافع آنها را تحریم خواهیم کرد.

تنها در سه ماه نخست سال 2008 از 132 هزار خودروی به فروش رفته در خارج از فرانسه 66700 خودرو مربوط به ایران بوده است (بیش از 50‌درصد) در حالی که در همین مدت تنها 32000 خودرو در کل اروپا و فقط 9900 اتومبیل در بازار بزرگ چین به فروش رفته است.

ایران بزرگترین شریک تجاری شرکت پژو سیتروئن در خارج از فرانسه است. این شرکت در ابتدای دهه جاری سالانه 3.1 میلیون خودرو تولید و 5.6 درصد تولید جهانی خودرو را در اختیار داشته است. در برنامه همکاری‌های مشترک ایران خودرو با پژو مقرر شده بود که تا امسال (1391) شمار محصولات برند پژو در ایران خودرو به 500 هزار دستگاه افزایش یابد که سهم بالایی از محصولات این خودروساز را در بر می‌گیرد.

در سه ماه نخست سال 2008 از 132 هزار خودرو به فروش رفته در خارج از فرانسه 66 هزار و 700 خودرو مربوط به ایران بوده است (بیش از 50‌درصد) در حالی که در همین مدت تنها 32 هزار خودرو در کل اروپا و فقط 9900 اتومبیل در بازار بزرگ چین به فروش رفته است. شرکت پژو سیتروئن دو سال پیش بحران بزرگی را پشت سر نهاد و با زیانی یک میلیارد یورویی کل درآمدهایش با 22 درصد کاهش به 23.5 میلیارد یورو رسید.

حالا با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که اگر ایران واردات 5.2 میلیاردی خود را از صنعت خودرو فرانسه معلق کند، چه سرنوشتی در انتظار فرانسوی‌ها خواهد بود. وضعیتی که فرانسوا اولاند - رییس جمهوری جدید - فرانسه را بر آن داشته که با احساس نگرانی از آسیب وارده به اقتصاد فرانسه از این منظر، نسبت به آن واکنش نشان داده و نگرانی و اعتراضش را به روند در پیش گرفته شده ابراز کند. شاید این همان تعبیر سخنان محمدرضا رحیمی معاون اول ریاست جمهوری باشد که سال گذشته از "اخمی کارساز" سخن گفته بود که می‌تواند خودروسازی فرانسه را با مشکل مواجه کند.

آغاز تولید آزمایشی دنا در بهمن ماه امسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایکو پرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: انجام تمامی فعالیت های فوق در داخل کشور از ویژگی های منحصر به فرد پروژه دناست و این امر صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای این گروه صنعتی در پی داشته است.

وی افزود: دنا با موتور ای اف 7 و در دو نوع بنزینی و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گیری از سیستم کروز کنترل در این محصول، فعالیت های کالیبراسیون موتور و طراحی و ساخت قطعات مرتبط با این مجموعه نیز در دست اقدام است.

مهندس نجم الدین اظهار داشت: در حال حاضر گیربکس دنا دستی است، اما ایران خودرو برای تجهیز این محصول به گیربکس اتوماتیک برنامه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، سیستم ترمز جلو و عقب در این مجصول را دیسکی عنوان کرد و گفت: با این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو - ای. اس. پی. - به مشتری معرفی خواهد شد.

وی طراحی مجموعه چراغ های جلو و عقب دنا را نسبت به محصولات جاری، مدرن تر توصیف کرد و گفت: در این بخش نیز از فناوری روز دنیا استفاده شده است.

مهندس نجم الدین افزود: داشبورد، رودری و سایر قطعات تزیینات داخلی دنا نیز با طراحی کاملا جدید و امکاناتی چون سیستم مالتی مدیا و ره یاب با کلیدهای کنترلی روی فرمان به مشتری عرضه خواهد شد.

مهندس نجم الدین، ایربگ راننده و سرنشین را بخشی از امکانات و قابلیت های دنا برای دست یابی به استانداردهای ایمنی در تمامی مدل های آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلتفرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به حجم تغییرات محصول پایه، خاطرنشان ساخت: نزدیک به 90 مجموعه قالب برای قطعات بدنه دنا ساخته شده که در این میان 16 مجموعه قالب بزرگ بدنه ای توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو و مابقی توسط سازندگان زنجیره تامین ساپکو در حال ساخت است.

وی از ساخت جیگ ها و تجهیزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ایران خودرو و ساخت تمامی قالب های قطعات تزییناتی شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن، توسط سازندگان ساپکو خبر داد و ذکر این نکته را ضروری دانست که با توجه به پیشرفت فیزیکی فرایند ساخت قالب های تولیدی و تجهیزات مونتاژی و مطابق با برنامه ریزی های انجام شده، تولید آزمایشی دنا در خطوط اصلی مونتاژ اواسط بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

پژو 208 می آید

پژو 208 کاملا جدید که یک خودرو 5 درب است که فروش آن از به زودی آغاز می شود.جدای از تغییرات ظاهری و بهبود ویژگی های ایرودینامیکی این خودرو از نظر عملکرد نیز ارتقاء یافته است.

پژو قصد دارد مدل کاملا جدید 208 را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل 207 خواهد بود.

همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی 3 سیلندر کوچک 1.6 لیتری با توان 140 اسب بخار ارایه شود.

208 کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است.

مدل معمولی 18.000 پوند و مدل مسابقه 23.000 پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد.

                  

تویوتا آریون 2012 به روزشده و ارتقاء یافته

تویوتا آریون یکی از خودروهای محبوب و پرطرافدار تویوتا است که برای سال 2012 آریون به شکل به روز شده و ارتقاء یافته ارایه شده است .  این خودرو برای نخستین بار در سال 2005 معرفی شد و حالا تویوتا آریون جدید با موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر و قدرت 268 اسب‌بخار به بازار آمده است .

مصرف سوخت این خودرو 6 سرعته اتومات 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

فضای داخلی آریون 2012 نیز با برخی تغییرات ایجاد شده برای سرنشینان راحت تر شده است . تویوتا اریون جدید با 7 ایربگ ، سیستم کنترل آب و هوا، چراغ های مه شکن ، سیستم سنجش باران برای برف پاک کن و سان روف به بازار آمده است .