اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

انتشار تصاویر فیس لیفت کیا سورنتو

کیا موتورز اولین تصاویر نسخه فیس لیفت شاسی بلند سورنتو را پیش از رونمایی در نمایشگاه ماه سپتامبر پاریس منتشر کرد.

به گزارش خبر خودرو، همان طور که در تصویر مشاهده می شود سورنتو 2013 با تغییرات بسیاری در طراحی ظاهری و به روز رسانی پلتفرم عرضه شده است.

در کنار تمامی این تغییران سورنتو 2013 دارای یک سامانه تعلیق کاملا تنظیم شده و طراحی داخلی بهینه سازی شده است.

سپر جلو،چراغ های LED جدید و رینگ های 19 اینچی آلیاژی جزء تغییرات دیگر این خودرو است.

طبق گفته کیا،سورنتو 2013 تنها در یک نسخه هفت سرنشین عرضه می گردد و کنسول مرکزی آن تحت طراحی مجدد قرار گرفته است.

این خودرو دارای یک موتور 2.2 لیتر CRDi بنزینی مجهز به توربو شارژ است که انتظار می رود شبیه موتور هیوندای سانتافه باشد.

میزان مانور این خودرو افزایش پیدا کرده و وزن آن صد کیلوگرم نسبت به نسخه قبلی کاهش یافته است.

جزئیات دیگر این شاسی بلند آسیایی در نمایشگاه بین المللی پاریس 2012 و به هنگام رونمایی رسمی آن اعلام می شود.

رونمایی شاسی بلند آئودی SQ5

آئودی – تولید کننده آلمانی خودروهای لوکس برند فولکس واگن – به تازگی شاسی بلند کوچک SQ5 را در Le Mans رونمایی کرد.

به گزارش خبر خودرو، خودروی SQ5 TDI دارای یک موتور 3.5 لیتری V6 توربو دو قلو به توان 309 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتون متر است.

شتاب این خودرو به 5.1 ثانیه می رسد و بیشینه سرعت آن در حدود 155 مایل بر سرعت است.

نیروی تولید موتور SQ5 از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته به تمامبی محورها انتفال می یابد و یک سامانه خودکار به کار تنظیم این نیرو ی اعمالی نظارت دارد.

مهمترین تفاوت ظاهری SQ5 با دیگر محصولات آئودی استفاده از بسته "اس" بوده و تلاش شده که در آن مشکل سپرها و جلو پنجره تغییر پیدا کند.

سامانه تعلیق اسپرت SQ5 میزان ارتفاع آن را با 1.8 اینچ پایین تر از سطح معمول می آورد و لذا ارتفاع این خودرو کمی متفاوت تر از محصولات هم کلاسش است.

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به امکان تغییر رنگ چراغ های جلو ،صندلی های برقی قابل تنظیم ردیف جلو،روکش های چرم ناپا استفاده از تزئینات آلمینیومی اشاره کرد.

آغاز فروش نسخه جدید هیوندای اکووس

هیوندای ضمن اعلام آغاز فروش خودروی اکووس (Equus ) مدل 2013 از قیمت 60150 دلاری نسخه پایه آن خبر داد.

به گزارش خبر خودرو، هیوندای اکووس مدل 2013 با افزایش 250 دلاری قیمت از سوی هیوندای مواجه شد و بهای هر دستگاه آن به حداقل 60150 دلار رسید.

همانطور که در تصویر مشاهده می شود مدل 2013 این خودرو تغییرات زیادی نکرده و تنها چراغ های جلوی آن همانند یک نسخه فیس لیفت دستخوش تغییراتی شده است.

البته رنگ بندی داخل و بدنه اکووس 2013 نیز کمی متفاوت تر است.

گران قیمت ترین نسخه اکووس 2013 دارای قیمتی 67150 دلاری است و دارای تجهیزاتی نظیر سامانه های سرگرمی برای سرنشینان عقب و امکان نصب یخچال داخلی می باشد.

اگر چه قیمت اکووس 2013 نسبت به مدل سال 2012 افزایش یافته اما همچنان ارزان تر از خودروهای رقیبی همچون لکسوس LS 460 با 68505 دلار و ب ام و 7050 (86195 دلار) می باشد.

البته هر دو خودروی لکسوس و ب ام و نامبرده جزء مدل های 2012 هستند.

رونمایی جدید ترین محصول مشترک مرسدس و AMG

مرسدس – بنز و AMG در چهل و پنجمین سال همکاری دو شرکت نسخه ویژه ای از خودروی SL65 AMG را رونمایی نمودند.

به گزارش خبر خودرو، طی این سال ها AMG نیز از حالت یک شرکت صرفا تیونینگ خارج شده و همانند مرسدس بنز به یک خودروساز مطرح تبدیل شده است. برای مثال ابر خودروی SLS خود نمونه بارزی از کار AMG می باشد.

روز گذشته دو شرکت فوق با رونمایی SLS65 AMG چهل و پنجمین سال همکاری مشترک خود را جشن گرفتند.

به گفته مرسدس-بنز تنها 45 دستگاه از خودروهای فوق که مجهز به رنگ متالیک ویژه و تجهیزات کربنی می باشد وارد بازار می شود.

از آنجا که خودروی فوق در سالگرد همکاری دو شرکت رونمایی شده مرسدس-بنز SL65 AMG نسخه Anniversary نام دارد و با یک رنگ بدنه خاکستری متالیک کاملا منحصر بفرد و با جلم پنجره آینه های کربنی ،اسبویلر عقب،رینگ های 20 اینچی و 19 اینچی عقب و جلوی کاملا ویژه ای تولید می گردد.

داخل کابین این خودرو با چرم خاکستری پوشانده شده و سقف آن دارای روکش چرم ناپا می باشد.

این خودرو دارای یک موتور 6.0 لیتر v12 به توان 630 اسب بخار می باشد و با موتور نسخه های معمولی تفاوتی ندارد.

هنوز قیمت AMG Anniversary SL65 اعلام نشده است.

معرفی بی.ام.دبلیو B7 الپینا

بی.ام. دبلیو B7 الپینا یک از محصولات جذاب سری 7 سدان است که با پلتفرم جدید ارایه شده است.

این بی.ام. دبلیو سری 7 سدان یکی از گسترده ترین گروه های خودروهای بی.ام.دبلیو است که مجبوبیت زیادی هم دارد .

حالا بی.ام.دبلیو B7 الپینا که بر پلتفرم جدید سری 7 به عنوان یک خودرو لوکس و کارامد معرفی شده است.

این مدل نخستین خودرو 4 چرخ فعال سری 7 است که از موتور کاملا جدید V8 تویین توربوشارژ بهره مند شده است.

نخستین B7 الپینا در به تعداد محدود و به عنوان مدل های 2007 و 2008 ارایه شد . 

رونمایی از جدیدترین خودرو ام وی ام

به گزارش «عصرخودرو» ام وی ام 315 توسط یک طراح معروف ایتالیایی طراحی شده است و سرشار از ظرافت،زیبایی و انرژی است.مشابه مفهوم طراحی در خودروهای جگوار وبیتل،طراحی MVM315H از طراحی روز پیروی می کند که این طراحی V شکل جلو و پنجره بومرنگ شکل چراغ های جلو مشهود است.

میزان سروصدا ،لرزش و راحتی خودرو سه عامل اصلی در ارزیابی کیفیت ساخت خودرو می باشند.MVM315H فضایی آرام برای راننده و سرنشینان فراهم می سازد.تنظیمات 12دوری (لرزش ،صدا،سختی)NVH ، مواد عایق صدای سه بعدی در هفت نقطه از MVM315H نظیر در موتور و بدنه خودرو و همچنین 20جزییات بهینه سازی شده ،صدای موتور را در سرعت ثابت به db43 می رساند.

MVM315H انتخابی مناسب برای خانواده ها و جوانان است.

تیبا هاچ بک سال آینده به خیابان ها می آید

مدیر بازاریابی و فروش سایپا از عرضه مدل جدید تیبا از اوایل سال آینده خبر داد و گفت : تیبا 5 درب یا هاچ بک از فیس های جدید خودروی تیبا است که در سال 92 به بازار عرضه می شود.

فرامرز طاهری در گفت وگو با خبر نگار خبر خودرو ، در خصوص تغییر قیمت مدل جدید تیبا اظهار داشت : البته تغییر قیمت مدل جدید تیبا بستگی به تغییرات و آپشن ها مختلفی دارد که بر روی این خودرو نصب خواهد شد اما تلاش بر این است که حتی الامکان افزایش قیمتی صورت نگیرد.

وی همچنین با توجه به مزیتهای تیبا و افزایش تقاضای بازارنسبت به این محصول گفت : هدف گذاری شرکت بر روی افزایش تیراژ تولید این محصول است تا علاوه بر سایپا کاشان، در خطوط اصلی تولید شرکت نیز تولید شود.

وی در ادامه از عرضه تندر SR ظرف شش ماه اول سال جاری خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تندر SR تا پایان شهریور ماه به بازار عرضه خواهد شد.

طاهری همچنین در خصوص قیمت تندرSR گفت : به جهت تغییرات و آپشن های جدیدی که بر روی این محصول نصب شده است قطعا قیمت آن با محصول قبلی متفاوت بوده و کمی گران تر خواهد بود.

مدیر فروش سایپا همچنین به اقدامات گروه سایپا به منظور توسعه سهم بازار و پاسخ گویی بهتر به نیاز مشتریان گفت : هم اکنون 53 درصد از سهم بازار خودرو کشور از نظر تیراژ در اختیار سایپا است و در تلاشیم تا این میزان سهم بازار را حفظ کنیم ضمن اینکه به منظور توسعه سهم بازار و تکمیل سبد محصولات ، در سال جاری یکی ، دو محصول جدید نیز به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد.

طاهری تندر SR و سراتو را دو محصول جدید سایپا در سال جاری عنوان کرد و گفت : این دو محصول جدید بر اساس وعده های داه شده ، ظرف شش ماهه اول امسال به بازار عرضه خواهند شد .همچنین محصولات دیگری از خانواده کیا و رنو نیز تا پایان امسال و اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

وی در ادامه به طرح فروش تابستانه گروه سایپا پرداخت و گفت : طرح فروش تابستانه امسال سایپا، نیز شباهت کلی به سایر طرح های قبلی دارد اما تلاش می شود اعتبارات و شرایط فروشی به نوعی باشد که با تحویل به موقع ، مشتریان هر چه سریعتر خودروهایشان را دریافت کنند.

وی همچنین از آغاز طرح تکمیلی تهاتر کلید به کلید سایپا خبر داد و گفت : البته طرح تعویض خودرو های دست دوم با خودرو صفر کیلومتر در قالب طرح کلید به کلید در سال گذشته در سراسر کشور اجرا شد و همچنان ادامه داشته اما در سال جاری این طرح تکمیل تر شده است و بزودی بخش نامه آن اعلام خواهد شد.

وی افزود : اواخر سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی آغاز شد و امسال نیز این طرح به صورت تکمیلی اجرا می شود .

وی گفت : در این راستا بسته های بر روی خودروهای دست دومی که تحویل شبکه فروش می شوند آماده شده است که شامل یک گارانتی دوم به روی این خودروها است که انشاء ا... ظرف هفته های آینده این طرح اجرایی خواهد شد.

طاهری افزود : البته شرایط ارائه تسهیلات در این طرح نیز همانند شرایط تسهیلاتی فروش های جاری شرکت است و بنابراین تسهیلات ارائه شده در این طرح بستگی به فروشهای جاری شرکت در آن مقطع زمانی دارد.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا همچنین از روند مناسب تولید و انجام تعهدات فروش سایپا خبر داد و گفت : در حال حاضر با جمع آوری موجودی ها ، بخش فروش سایپا در حال عملیاتی کردن همه تعهدات فروش است.

طاهری افزود : با وجود سختی هایی که در بخش تولید وجود دارد و افزایش هزینه های شرکتهای قطعه ساز، هم اکنون تامین هزینه ها با مشکل مواجه شده است اما با این وجود در حال حاضر تعهدات سایپا به روز انجام می شود چرا که معتقدیم نباید تعهدات معوق شوند.

تولید یک موتور جدید توسط لکسوس

یوشیهیکو کاناموری – مهندس ارشد طراحی لکسوس GS جدید – از تولید یک سامانه تولید قدرت هیبریدی و با ظرفیت پایین جدید توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش خبر خودرو، کاناموری در مصاحبه ای که درباره رونمایی GS در اروپا انجام می شد به تولید یک سامانه تولید قدرت جدید توسط لکسوس اشاره و زمان رونمایی آن را سال 2013 اعلام کرد.

وی بدون اشاره به ظرفیت دقیق موتور این سامانه اندازه آن را بزرگتر از موتور 1.8 لیتری ،بنزینی CT200h و کوچکتر از موتور 3.5 لیتری V6 خودروی جدید GS 450 h عنوان کرد.

وی در ادامه مصاحبه خود از جایگزینی پلتفرم جدید خودروهای GS به جای سری IS دو باز طراحی برخی سامانه های موتوری خبر داد.

گفتنی است خودروی GS جدیدترین محصول لکسوس – برند لوکس تویوتا- می باشد که وارد بازارهای اروپا و روسیه شده و بدون در نظر گرفتن موتور دیزل برای آن عرضه می گردد.