اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید پژو 3008 در چین

خودروی پژو 3008 که برای اولین بار رسما در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شده بود از سال آینده در  

 

 

کشور چین تولید خواهد شد 

به گزارش خبرخودرو، مشتریان اروپایی پژو 3008 می توانند از میان 9نسخه موتور متفاوت این خودرو،مدل مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
مدل های موتور این خودرو از یک موتور 1.6VTi به توان 120اسب بخار و گشتاور 160نیوتون متری آغاز و به یک موتور 2.0HDi خودکار به توان 163 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتون متر ختم شود.این خودرو به دلیل قیمت کم رقیبی جدی برای خودروی هوندا CRV محسوب می شود.

پژو 3008 اوایل امسال در چین رونمایی شده بود و انتظار می رود تا طبق برنامه از سال 2012 وارد خط تولید تاسیسات پژو در این کشور آسیایی شود.

خبرانحصاری : عرضه پژو پارتر در ایران قطعی شد

شرکت ایرانخودر در حال اخذ تاییدیه استاندارد برای پژو پارتنر می باشد.این خودرو دارای موتور ۱۵۸۷ سی سی با توان 78 کیلووات می باشد و قرار است در کرمانشاه تولید گردد.*اخبار جدید از خودروسازی کرمانشاه*
پژو پارتنر محصول جدیـد این کارخانـه

سرویس: خودرو
1389/08/11
11-02-2010
15:00:46
8908-07805: کد خبر


خبرگزاری دانشجویان ایران - کرمانشاه
سرویس: خودرو

احداث کارخانه خودروسازی در کرمانشاه از مهمترین مصوبات دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه بود که با گذشت چندین سال از زمان تصویب آن و اعلام چندین باره مسوولان در خصوص زمان کلنگ زنی این طرح و محصول تولیدی اش، هنوز اجرای آن آغاز نشده است.

این طرح قرار بود با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و شرکت ایران خودرو اجرا گردد که به عللی سازمان تامین اجتماعی از سهیم شدن در آن امتناع کرد و ظاهرا همین امر اصلی ترین علت تاخیر در اجرای آن بوده است.

طی ماه های اخیر از سوی برخی مسولان و نمایندگان استان اخباری مبنی بر پیشرفت در روند آغاز این طرح و اینکه ایران خودرو قرار است به تنهایی این طرح صنعتی را در کرمانشاه آغاز کند، مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، مهندس کیومرث فروتنی رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمانشاه، امروز در نشستی خبری به تشریح آخرین وضعیت این مصوبه دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه پرداخت.

فروتنی در این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه، گفت: اصلی ترین مشکل سر راه طرح خودرو سازی کرمانشاه بد قولی های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود که خوشبختانه پس از برگزاری نشست ها و جلسات بسیار با حضور مسئولین ایران خودرو، استاندار کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان، کارها تا حد زیادی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه ایران خودرو قبول کرده به تنهایی این طرح را اجرا کند، ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکل سر راه این پروژه بحث تسهیلات بانکی است که در این رابطه جلسه ای مشترک با حضور رییس کل بانک مرکزی، استاندار و مجمع نمایندگان استان برگزار و نهایتا پرونده تقاضای دریافت تسهیلات ایران خودرو به بانک ملی استان ارجاع داده شد و آنها نیز این پرونده را برای بررسی بیشتر به بانک ملی کشور ارجاع داده اند.

فروتنی تصریح کرد: سرمایه گذاری این طرح مجموعا 53 میلیارد تومان است که ایران خودرو تقاضای دریافت 42 میلیارد تومان تسهیلات را داده است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان کرمانشاه در خصوص مکان احداث این طرح، گفت: زمین احداث این طرح به میزان 10 هکتار در شهرک صنعتی شهرستان صحنه خریداری شده است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته محصول کارخانه خودروسازی کرمانشاه « پژو پارتنر» خواهد بود که در فاز اول ظرفیت تولید 13 هزار دستگاه را در سال خواهد داشت.

فروتنی به زمان شروع احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه و اینکه چه زمانی به بهره برداری می رسد اشاره‌ای نکرد.



انتهای پیام
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID...1646863&Lang=P


+++++++++



خبر خوبی است جای یک ون خوب در ایران خالی بود ایران خودرو چند دستگاه وارد کرده است من از نزدیک یکی از آنها را دیدم جالب است موتور احتمال زیاد همان TU5 خواهد بود.

اما اطلاعات بیشتر:

کامیونت گازوئیل سوز امیکو با نشان ایرانی رونمایی شد

مدیرعامل ارس خودرو دیزل گفت: ‌کامیونت امیکو در ابعاد تقریبی وانت بار و بمنظور تردد در جاده‌های کم عرض و روستایی ، همچنین حمل و نقل مویرگی درون شهری طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، ناصر اسفنجی در مراسم رونمایی از کامیونت امیکو افزود : امیکو قابلیت بارگیری تا سه تن بار را دارد و این کامیونت ضمن پاس کردن استانداردهای 54 گانه،‌ گواهینامه استانداردهای ایمنی و آلایندگی زیست محیطی ایران و اروپا را نیز کسب کرده است .

مدیرعامل ارس خودرو دیزل گفت: موتور امیکو از نوع موتورهای دیزلی با قدرت 90 اسب بخار است که در هر یکصد کیلومتر 9 تا 12 لیتر گازوئیل مصرف می کند، همچنین این خودرو به فرمان هیدرولیک ، ترمزهای هیدرولیک و ضد قفل (ABS) ، ترمز خفه‌کن اگزوز، صندلی قابل تنظیم مجهز شده است.

وی با اشاره به کیفیت محصولات هفتگانه ارس خودرو دیزل افزود: گارانتی محصولات این شرکت خودروساز با برند امیکو 200 هزار کیلومتر یا سه سال تعریف شده است .

وی همچنین به برنامه تولید کامیونت امیکو اشاره کرد و گفت: در مرحله اول که تا پایان امسال طول خواهد کشید روزانه تا 40 دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار می شود و در مرحله دوم که از ابتدای سال آینده اغاز می شود تولید ان با 75 درصد افزایش ، روزانه به 70 دستگاه افزایش خواهد یافت .

مدیر عامل ارس خودرو دیزل با بیان اینکه این شرکت خودروسازحدود 55 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در سطح کشور دارد افزود : گروه صنعتی امیکو توانسته است در مدت 22 سال فعالیت در عرصه خودروسازی کشور 20 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند .


کم مصرف ترین و کم آلاینده ترین خودروی هیوندای

کم آلاینده ترین خودروی هیوندای با نام i2o Blue وارد بازار اروپا می شود.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که علاوه بر آلایندگی کم ،مصرف سوخت بسیار پایینی نیز دارد،یکی از رقبای بزرگ خودروهای دوستدار محیط زیست بازار اروپا محسوب می شود.

این خودرو دارای یک موتور 1.4 لیتری CRDI با توان 84 اسب بخار است.میزان مصرف سوخت i2o فقط 76.4 مایل بر گالون می باشد.میزان آلایندگی این خودرو از 111 گرم بر کیومتر به 98 گرم بر کیلومتر کاهش داده شده است.

قیمت این خودرو 13195 پوند اعلام شده است .از ویژگی های دیگر این خودرو می توان به آینه های بغل تا شو برقی ،پنجره های جلو و عقب برقی ،سامانه بلوتوث مجهز به فناوری شناسایی صدا،USB قفل مرکزی کنترل از دور و سامانه دریافت های فرمان های صوتی اشاره کرد.

رونمایی خودرو جدید توسط مرسدس بنز

مرسدس بنز نسل سوم از خودرو الکتریکی اسمارت را در نمایشگاه ماه سپتامبر فرانکفورت رونمایی می کند .این خودرو دوستدار محیط زیست دارای یک موتور 55کیلو واتی الکتریکی است و شتاب صفر کیلومتر آن در حدود 13ثانیه می باشد.

به گزارش خبرخودرو، به کمک تغییرات ایجاد شده در طراحی خودرو ،اسمارت قادر است به بیشینه سرعت 120کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و بردی برابر با 140 کیلومتر را داشته باشد.

نسل سوم این خودرو بعد از رونمایی رسمی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت وارد نمایندگی های فروش مرسدس-بنز در بیش از 30کشور جهان می شود قرار است تولید این خودرو از 2هزار به 10هزار دستگاه در سال افزایش یابد.

شارژ اسمارت حدود 8ساعت به طول می انجامد.

تازه ترین کیا Picanto متفاوت با گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» ظاهری پویا و جدید با جلو پنجره بزرگتر ، چراغ های LED ، سپر جدید ، چرخ های الیاژی 14 اینچی  و اگزوز دوقلو از ویژگی های ظاهری Picanto جدید است. 

از لحاظ امکانات داخلی نیز این مدل به امکاناتی مانند صندلی گرم ، فرمان گرم ، سنسور پارک و قطب نما مجهز است.

Picanto  جدید به موتور 2.0 لیتری  3 سیلندر بنزینی مجهز است و قیمت پایه آن از 7795 پوند آغاز می شود.

کیا امیدوار است Picanto  3 درب جدید فروش این خودرو را تا 45 درصد افزایش دهد.

 


فهرست بدترین خودروهای 2011

در این فهرست بیش از همه اسامی خودرو های امریکایی به چشم می خورد در حالی تنها خودروهای غیر امریکایی در این فهرست مرسدس بنز S550، اسمارت Fortwo  و نیسان Titan هستند.

خودروهای امریکایی مانند دوج  Dakota ، جیپ Wrangler به دلیل مصرف بالا و غیر قابل اطمینان بودن در این فهرست قرار گرفته اند.

نام کادیلاک Escalade نیز به دلیل هزینه بالا و کارایی ضعیف و ایمنی کم در این فهرست به چشم می خورد.

رکورد سریع‌ترین خودرو جهان شکست

به گزارش ایسنا ، این موشک چرخدار صاف و براق که با نیروی انسانی حرکت می‌کند، « Eiviestretto» نام داشته که در تاریخ دوم اوت با رانندگی فرانچسکو روسو از سوئیس توانست رکورد سرعت جهان را در دوره‌ای یک ساعته با پوشش 91.556 کیلومتر بشکند. این رکورد جدید توسط شرکت دارکای آلمان ثبت شده است.

این خودرو که به حالت خوابیده حرکت می‌کند، از یک محافظ کامل برخوردار بوده و راننده با استفاده از آینه به جهت یابی می‌پردازد.

سریع‌ترین خودرو جهان به طراحی اصولی پرداخته که ضریب کششی را تا جای ممکن پایین بیاورد. تنها هدف ساخت این خودرو در حقیقت شکستن رکورد سرعت جهان بوده است.

فضای داخلی این وسیله به قدری کوچک است که راننده تنها می‌تواند پاهای خود را تکان بدهد.

این خودرو دوچرخ، تنها 70 سانتی‌متر ارتفاع داشته و 21 کیلوگرم وزن دارد. نیروی اصلی این خودرو با چرخ جلویی آن به دست آمده که از قطری معادل 50 سانتی‌متر برخوردار است.

روکش آن نیز از اجزای کربنی ساخته شده و لایه بیرونی آن پوشش شیشه آکرولیک است.

رکورد قبلی 90.724 کیلومتر بود که در سال 2009 توسط یک راننده کانادایی ثبت شده بود.

رکورد «روسو» هنوز به طور رسمی توسط موسسه بین‌المللی خودروهای با نیروی انسانی تایید نشده است.