اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سال نو مبارک باد

 

                  بر چهره ی  گل  نسیم  نوروز  خوش است

                بر طرف چمن  روی  دلفروز خوش است 

                     از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست

                   خوش باش ومگو زدی که امروزخوش است

                                                شعر از خیام

باژاژ رقیب نانو را می سازد

کمپانی خودروساز باژاژ هندوستان که مدتی است با گروه رنو – نیسان قرار داد همکاری امضاء کرده به فکر تنگ کردن بازار تاتا نانو ارزان ترین خودروی جهان است.

به گزارش خبرخودرو، سران باژاژ اخیراً اعلام کرده اند که آنها نیز در صدد تولید خودروی 2500 دلاری بر آمده اند و محصول آنها تا سال 2011 به بازار داخلی عرضه خواهد شد.

چند روز قبل یکی از روزنامه های هندوستان خبر داده بود که خودروی ارزان باژاژ و شرکای فرانسوی – ژاپنی اش تا سال آینده به بازار می آید اما سران خودروساز هندی با تکذیب تعجیل در تولید ، موعد ورود آن را به بازار در سال 2011 خواندند .

این پروژه که در باژاژ با کد ULC مشهور شده در واقع ادامه همان پروژه بلند پروازانه رنو – نیسان در سال 2007 است که قرار بود ارزان ترین خودروی جهان شود.

با این حال گروه هندی – ژاپنی – فرانسوی حداقل دو سال از تاتا موتورز عقب خواهند ماند.

طراح مشهور بی ام و به مرسدس بنز رفت

چند هفته قبل کریس بنگل سر طراح مشهور بی ام و با اعلام انصراف از حضور در این کمپانی در صدد راه اندازی استودیوی طراحی شخصی خود برآمد و حالا به نظر می رسد خودروساز مشهور آلمانی یکی دیگر از طراحان بزرگ خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرخودرو، کریم حبیب طراح موفق کمپانی بی ام و که طراح بخش اصلی بی ام و سری هفت جدید است در اقدامی عجیب با مرسدس بنز مذاکره کرد و با آنها به توافق رسید.

به نظر می آید پیشنهاد مرسدس بنز به کریم جیپ آنقدر اغوا کننده بوده که تصمیم به ترک استودیوی بی ام و گرفته است.

مدیران مرسدس بنز او را به سرپرستی بخش طراحی سری F گمارده اند که در اصل بخش طراحی خودروهای آینده و مفهومی مرسدس محسوب می شود.

حبیب در طراحی کانسپت بسیار شاخصی بی ام و یعنی CS نیز دستی داشته است. به نظر می آید بی ام و به راحتی نواند جای این دو طراح صاحب سبک و مشهور را پر کند.

همکاری فیات و PSA تکذیب شد

بعد از انتشار اخبار و شایعاتی در مورد همکاری فیات و کرایسلر که در زمره مهمترین اخبار ماه گذشته بود ،‌پژو – سیتروئن نیز اعلام کرد شاید به این جمع بپیوندد .

به گزارش خبرخودرو ، این خبر گرچه هیچ گاه تایید نهایی نشد اما از سوی بعضی از رسانه ها پیگیری شد و در هفته اخیر شماری از روزنامه ها و محافل اقتصادی از امضاء قریب الوقوع سند همکاری بین فیات و پژو –سیتروئن (PSA) خبر دادند . اما این جزء اخیرا از سوی مدیران دو کمپانی تکذیب شده است .

مدیران فیات این تکذیبیه را در روزنامه ore Sole 24 اعلام کرده اند و مدیران PSA نیز خبر گزاری فرانس را برای تکذیب این خبر برگزیده اند . جالب است که هر دو کمپانی البته این موضوع را برای آینده منتفی ندانسته اند چون در یکی دو ماه اخیر موجی از تولید مشارکتی در دنیا آغاز شده و بعید نیست دو کمپانی مطرح فرانسوی و ایتالیایی نیز از عواید آن سود ببرند . به زعم یکی از رسانه های فرانسوی باید منتظر آینده ماند .

نخستین کیسه هوا برای سرنشین صندلی عقب

با وجود بروز بحران اقتصادی در صنعت خودروسازی تحقیق و پیشرفت در حوزه ایمنی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرخودرو، تویوتا بزرگترین خودروساز جهان که ید طولایی در زمینه ایمنی خودرو دارد و از پیشروان آن محسوب می شود اخیراً دست به ابتکار جالبی زده و نخستین کیسه های ایمنی را برای سرنشین وسط در صندلی عقب ساخته است .

این ایده زمانی مطرح شده که در برخی از تصادف ها میزان ضرب و جرح سرنشینان وسط در صندلی عقب نسبتاً زیاد اعلام شد.

در واقع این کیسه هوا از احتمال اصابت سرو سینه سرنشین و سطحی صندلی عقب در ضربات ثانویه می کاهد. سران تویوتا اعلام کرده اند که این بسته ایمنی به زودی بر روی برخی از محصولات تویوتا نصب خواهد شد.

البته این سیستم وقتی به کار خواهد افتاد که حسگرها وجود مسافر در بخش مرکزی صندلی عقب را تأیید کنند.

داچیا هم دست به دامان دولت رومانی شد

شرکت فرانسوی-رومانیایی داچیا-رنو برای حمایت از کارخانه خود در جنوب رومانی از دولت این کشور یکصد و هفتاد میلیون یورو معادل دویست و هفده میلیون دلار کمک مالی درخواست کرده است.

به گزارش خبرخودرو ، فرانسوا فورمونت مدیر کل داچیا-رنو گفت بخشی از این مبلغ برای کمک به ساخت یک مرکز فنی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود چهل میلیون یورو نیز در قالب یارانه برای کمک به تامین کنندگان قطعات داچیا و نیسان در رومانی اختصاص یافته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مدیر کل داچیا-رنو خاطر نشان کرد این شرکت درصدد است ضمانتنامه ای از دولت رومانی برای اخذ یک وام یکصد میلیون یورویی از بانک سرمایه گذاری اروپا دریافت کند.

"کنتیننتال" دو کارخانه لاستیک سازی خود را تعطیل میکند

به دنبال ادامه بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی، گروه قطعه سازی "کانتیننتال" روز گذشته از تعطیلی دو کارخانه لاستیک سازی خود خبر داد.

به گزارش خبرخودرو ،کارخانه لاستیک سازی "کانتیننتال" آلمان روز گذشته بطور رسمی اعلام کرد که در نظر دارد دو کارخانه زیر مجموعه خود در آلمان و فرانسه را تعطیل کند.

بر پایه این گزارش، در پی کاهش میزان فروش این کارخانه لاستیک سازی، مسئولان آن تصمیم گرفته اند کارخانه تولید تایر خودروهای سبک در شهر "کلروا" واقع در شمال فرانسه و کارخانه "هانوفر" در آلمان را تعطیل کنند.

به این ترتیب حدود دو هزار نفر در این دو کارخانه مشغول فعالیت هستند که تمام کارکنان آنها بیکار می شوند.

گفتنی است بحران اقتصادی موجود در جهان که بسیاری از کارشناسان اقتصادی منشاء آن را آمریکا و ریشه آن را در سیاست های اقتصادی اشتباه هشت سال گذشته مقامات این کشور می دانند، بر بسیاری از صنایع جهان از جمله خودروسازی تاثیر منفی گذاشته است و هزاران نفر از کارکنان مشغول در این بخش کار خود را از دست داده اند.

لاستیکهای خودروها در اروپا به سیستم کنترل باد مجهز میشوند

همه خودروهای نو در اروپا به سیستم کنترل خودکار باد چرخ مجهز می شوند.

به گزارش خبرخودرو ، پارلمان اروپا قصد دارد طی چند هفته اینده قانون مربوط به مجهز کردن اجباری همه خودروها را به سیستم کنترل باد لاستیک به منظوربهینه سازی مصرف سوخت نهایی کند.

کارشناسان معتقدند این ابتکار جدید برای هر خوردو سیصد یورو خرج در بر خواهد داشت. این قانون بخشی از مجموعه تدابیری است که پارلمان اروپا به منظور کاهش تعداد سوانح، کاهش مصرف سوخت و تولید مواد الاینده در نظر گرفته است.

به گفته کارشناسان سازمان این تدابیر تا سال دو هزارو ده تعداد سوانح جاده ای منجر به فوت را تا بیست و پنج هزار مورد در سال کاهش می دهند.

گفتنی است در سال دو هزارو شش سی و هشت هزار و ششصد مورد سانحه رانندگی منجر به فوت در اروپا رخ داده است.