اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رونمایی آستون مارتین ونکویش ولانته

امروز با رونمایی از ونکویش ولانته جدید، جفت ابر خودروی جدید ونکویش آستون مارتین معرفی شد. 

این کانورتیبل جدید اولین خودروی ولانته آستون مارتین است که روکش آن کاملا از فیبر کربنی ساخته شده. به علاوه این خودرو مستحکم ترین ولانته تا کنون است.

ونکویش ولانته یک سقف پارچه ای سبک سه لایه دارد و آستون به جمع شدن آن در 14 ثانیه افتخار می کند 

آستون اعلام کرده است فضای صندوق عقب این خودرو برخلاف داشتن سقف تا شو، 50 درصد بیشتر از قبل است و 279 لیتر جا دارد.

در ضمن طراحی در صندوق عقب و بادشکن ولانته جدید بی نظیر است، اما داخل آن به استثنای تجهیزات مخصوص کانورتیبل، بسیار شبیه کوپه این مدل است.

ولانته فقط 9 کیلوگرم سنگین تر از ونکویش کوپه است و همان موتورv12 با قدرت 564 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتون متر را دارد که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. بنابراین شتاب صفر تا صد این خودرو 4.1 ثانیه باقی می ماند.

معرفی نسل جدید کرولا و انتشار جزئیات تکمیلی درباره آن

اولین تصاویر از نسل جدید خودروهای تویوتا کرولا بر روی اینترنت منتشر شد و امکان مشاهده ظاهر نسخه قابل تولید این خودرو را برای علاقه مندان فراهم کرد .

بعد از آنکه این خودرو حدود چند هفته پیش رسما معرفی شد ، توانست باردیگر از طریق انتشار عکس های جدیدش برروی اینترنت خبرساز شود.  

 

نسل جدید تویوتا کرولا دارای ظاهری جدید است و تحت مدل 2014 وارد بازار خواهد شد . البته یکی از تصاویر منتشر شده نسخه کوپه این خودرو نشان می دهد که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ، تویوتا چنین محصولی را وارد خط تولید انبوه نخواهد کرد .

ساخت نسخه هیبرید سوپر اسپرت آستون مارتین

کمپانی «آستون مارتین» با همکاری شرکت «بوش»، نسخه phev (خودروی هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری) مدل db9 را تولید کرد. ساخت این اتومبیل که یک پروژه تحقیقاتی بوده و قرار نیست به تولید برسد، از ماه آوریل سال 2012 با همکاری تیمی متشکل از 74 مهندس برجسته برای تکمیل بخش هیبریدی آغاز شد.
آستون مارتین db9 هیبرید در بخش فنی، از یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر سود می برد که توسط دو موتور الکتریکی (درون چرخ های جلو) و مجموعه ای از باتری های لیتیوم-یون، تقویت شده و در حالت ترکیبی، معادل 740 اسب بخار قدرت تولید می کند. شایان توجه اینکه، موتورهای الکتریکی می توانند میزان متفاوتی از گشتاور را با حمایت یک سیستم نرم افزاری پیشرفته، به هر کدام از چرخ ها انتقال دهند. 

 

طبق آزمایشات انجام شده، db9 هیبرید می تواند در حالت تمام الکتریکی معادل 25 کیلومتر را طی کند که برای اتومبیلی  

 با  وزن 2000 کیلوگرم، قابل توجه است.
سیستم کنترل کشش این خودرو، ساخت کمپانی بوش بوده و در چهار حالت مختلف شامل: safe، sport، drift و custom تنظیم می شود که در حالت آخر، وضعیت را بر اساس وضعیت جاده، حرارت تایرها و پارامترهایی از این دست، تنظیم می کند.
شایان توجه است، نظر به اینکه سیستم انتقال نیروی این مدل به صورت محور عقب بوده و دو موتور الکتریکی نیز به صورت مستقل در قسمت جلو قرار دارند، می توان db9 هیبرید را از لحاظ تکنیکی، اولین اتومبیل چهار چرخ متحرک ساخت آستون مارتین دانست.

خودرو پورشه‌ای که دچار حریق شد

راننده خودرو پورشه در شهرک محلاتی تهران در حال تردد بود که شعله هایی از آتش را زیر خودرو خود مشاهده کرد.

بعد از مشاهده شعله های آتش، راننده مذکور دستپاچه شده و به جای آنکه، همان لحظه خودرو را متوقف کرده و آتش را خاموش کند، به سرعت خود اضافه کرد تا شاید باد به کمک او بیاید. 

 

 

با این حرکت، شعله های آتش بیشتر شده و راننده بلاجبار خودرو را متوقف کرد. بعد از آن با تلاش عابرین و استفاده از کپسول آتش نشانی، آتش خاموش شد.

انتشار جزئیات بیشتر درباره مرسدس – بنز GLA

به تازگی نسخه قابل تولید مرسدس – بنز GLA به هنگام آزمایش جاده ای اسیر دوربین های عکاسان شده است .

به گزارش خبرخودرو، مرسدس – بنز GLA که در مرحله ابتدایی به صورت یک نسخه مفهومی ولی با همان نام رونمایی شده بود ، هم اکنون بیش از پیش آماده است تا در اختیار مشتریان قرار بگیرد . اما به منظور حصول اطمینان از صحت عملکرد تمامی قسمتها ، مرسدس – بنز ابتدا تصمیم دارد که این خودرو را به طور کامل تحت آزمایشات مختلف قرار دهد .

خودروی کاملا جدید مرسدس – بنز GLA رقیب مستقیم ب ام و X1 و آئودی Q3 خواهد بود و بر روی پلتفرم MFA ساخته شده است . انتظار می رود که خودروی مذکور پاییز امسال و در جریان نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2013 رونمایی شود .

درحال حاضر جزئیات تکمیلی بسیار محدودی درباره مرسدس – بنز GLA در دسترس می باشد . اما می دانیم که نسخه مفهومی این خودرو دارای یک موتور 2.0 لیتر چهار سیلندر توربوشارژ به توان 211 اسب بخار(155 کیلووات) است. جعبه دنده خودکار 7G – DCT این خودرو نیروی تولید موتور را به هر چهار چرخ منتقل می کند . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره GLA بایستی تا زمان رونمایی آن صبر کرد .


درج یادداشت و نظرات

تولید ارتیگای گازسوز ماروتی سوزوکی

ماروتی سوزوکی، بی سر و صدا MPV ارتیگای گازسوز خود را تولید و قیمت ها را در سایت رسمی این خودروسازی به روز کرده است. ارتیگای گازسوز فقط با نسخه های LXi و VXi موجود است که هر کدام به ترتیب 898 دلار و 1037 دلار بیشتر از مدل های بنزینی استاندارد قیمت دارند.  

به گزارش خبر خودرو، در ارتیگای گازسوز همان موتور بنزینی 1.4 لیتری خودروی اصلی استفاده شده است. این موتور قدرتی برابر با 93 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتون متر تولید می کند. در این خودرو قدرت به وسیله یک گیربکس دستی پنج سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم CNG این خودرو یک سیستم انژکتوری هوشمند گازی است و نوع سوخت آن به وسیله دکمه ای در خودرو قابل تغییر است.

ارتیگای گازسوز به همراه مدل های آلتو 800 CNG، CNG SX4 ، استیلو CNG و واگن CNG R تعداد خودروهای دوگانه سوز ماروتی سوزوکی را به پنج مدل می رساند.

خودورهای آبت به ایران می آیند

حالی سه مدل خودرو آبت در لیست مجاز واردات در سال جاری قرار گرفته‌اند که این خودروها چندان در ایران شناخته شده نیستند.

سه خودرو آبت بیتل هاچ بک، آبت بیتل کابریولت و آبت پاسات سالن در لیست خودروهای مجاز وارداتی در سال جاری قرار دارند.

شرکت آبت (abt) البته نه یک خودروساز بلکه شرکت تیونر کننده محصولات شرکت فولکس واگن است. این شرکت آلمانی خودروهای تولیدی فولکس واگن را تیون کرده و مجددا به فروش می رساند. 

tuning up یا تیون کردن به معنای ایجاد تغییرات در خودرو برای بهینه سازی و ارتقای ویژگی های آن از جنبه های مختلفی چون شتاب، سرعت و زیبایی است. تیونینگ در سه بخش تجهیزات داخلی مانند روکش و سیستم صوتی خودرو، تجهیزات بیرونی مانند نصب ساندروف و رکاب و فرایندهای تقویت قوای محرکه و موتور صورت می گیرد.

 

آبت نیز یکی از شرکت های تقریبا معروف تیونر کننده خودرو در جهان است که محصولات شرکت فولکس واگن را به میزان مختلف تیون کرده و مجددا عرضه می کند. بسته به میزان این فرایند و تغییراتی که در خودرو صورت می گیرد، قیمت خودروهای تیون شده گاها تا دو برابر قیمت مدل معمولی آن خودرو افزایش می یابد.

شرکت های تیون کننده خودرو شرکت های به نسبت کوچکی بوده و در حد و اندازه شرکت های تولیدکننده خودرو نیستند. بعضی از این شرکتها مانند آبت، تیونینگ کامل محصولات یک یا چند شرکت خودروساز بزرگ را انجام می دهند به گونه ای که تمام بخش های یک خودرو از مشخصات ظاهری گرفته تا مشخصات فنی از جمله سیستم تعلیق، انتقال نیرو و موتور را تغییر و ارتقاء می دهند.

سه خودرو آبت بیتل هاچ بک، آبت بیتل کابریولت و آبت پاسات سالن نیز سه مدل از محصولات شرکت آلمانی فولکس واگن هستند که تجهیزات بیرونی، داخلی و قوای محرکه و موتور آنها توسط شرکت آبت تقویت و مجددا عرضه شده است.

اعلان جنگ کادیلاک، به مرسدس و ب ام و

کمپانی «کادیلاک» مدل جدید cts را به جهت رقابت با مدل های سری پنج «ب ام و» و نسل نو مرسدس بنز کلاس e از پاییز سال جاری میلادی و با قیمت 46 هزار و 25 دلار (حدود 5 هزار دلار ارزان تر از دو رقیب آلمانی) به بازارهای جهانی عرضه می کند. 


استفاده از خطوط مواج در طراحی بدنه، کاپوت کشیده، پنجره جلو رادیاتور با طراحی جدید، طرح خاص چراغ ها، رینگ های 18 اینچی اسپرت به همراه تایرهای چهار فصل، کمک پارک، امکان تنظیم صندلی راننده در 20 جهت مختلف، دیسک های ترمز «برمبو» با کالیپرهای آلومینیمی و دیفرانسیل با لغزش محدود، از جمله شاخصه ها و امکانات cts جدید به شمار می روند. 

این ماشین در بخش فنی به سه پیشرانه قدرتمند و روزآمد مجهز شده که عبارتند از:
- یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر، با 272 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5500) و 399 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 1700).
- یک پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر خورجینی، تنفس طبیعی (اتمسفریک)، با 321 اسب بخار قدرت (در دور موتور 6800) و 372 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 4800).
- یک پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر خورجینی، مجهز به دو عدد توربوشارژر با 420 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5750) و 583 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 3000).