اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بیاید کالاهای دانمارکی را تحریم کنیم.

طرز شناسایی کالاهای تولید شده در کشور دانمارک

  

کالاهایی که  بارکد آنها با عدد 57 آغاز می‌شود، تولید کشور دانمارک هستند.

 

 

 

 

سال آینده ریو دوگانه سوز می‌شود


مجید فهیمه رحیمی، مدیر پروژه CNG سایپا در این خصوص در گفت‌‌وگو با ایسکانیوز گفت: با توجه به برنامه‌های دولت برای ساخت  داخل کردن خودروی دوگانه‌سوز این اتفاق افزایش ظرفیت تولید را متوقف می‌سازد. گزارش پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت موجب شد تا خودروسازان به جای تولید 25درصد خودروی دوگانه سوز در سال 85 تنها امکان تولید 20درصد خودروی دوگانه‌سوز داشته باشند. مدیر پروژه CNG سایپا گفت: در بدترین حالت ظرفیت تولید خودروی دوگانه‌سوز 20درصد خواهد بود. وی در خصوص تامین هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروها گفت: بخش عمده‌ای از هزینه گاز سوز کردن خودروها توسط دولت تامین می‌شود که دولت نیز این هزینه را به صورت مالیات از مردم دریافت می‌کند. امیری در تشریح محصولاتی که در سایپا دوگانه‌سوز می‌شود گفت: پراید و نیسان وانت بیشترین ظرفیت تولید خودروی دوگانه‌سوز را تشکیل می‌دهند. وی افزود: با توجه به لزوم تغییرات مهندسی در تولید خودروی دوگانه سوز اعمال این تغییرات در سایر محصولات در صورت وجود تقاضا صورت می‌گیرد. مدیر قوای محرکه سایپا در خصوص دوگانه‌سوز کردن ریو گفت: در صورت وجود تقاضا ریو نیز دوگانه سوز می‌شود.


پژو206 کم مصرف‌ترین؛ پیکان انژکتوری پرمصرف‌ترین

براساس آزمایش دستگاه‌های ناظر شهری، به شکل ترکیبی (داخل و خارج شهر) مصرف بنزین برای خودرو پژو 206 در هر 100 کیلومتر 6.5 لیتر و برای پیکان انژکتوری 11.5 لیتر است.
 مصرف در هر 100 کیلومتر پژو 206 طبق اعلام خودروسازان 5.5 لیتر است که بر اساس آزمایش دستگاه‌های ناظر در شهر، این میزان مصرف 9 لیتر اعلام شده است. همچنین برای خودروهای پژوپارس و سمند نیز مصرف در هر 100 کیلومتر چرخه شهری به ترتیب 12.9 لیتر و 12 لیتر گزارش شده است. در چرخه ترکیبی نیز مصرف پژو پارس در حدود 9 لیتر و برای سمند 8 لیتر است.
براساس این گزارش مصرف پژو 405 در هر 100 کیلومتر طبق اعلام خودروسازان 6.5 لیتر، در داخل شهر 13.2 لیتر و در چرخه ترکیبی داخل و خارج شهر 9.7 لیتر است.
این میزان مصرف برای پراید نسیم و صبا انژکتوری طبق اعلام خودروسازان 6 لیتر است که در داخل شهر مصرف پراید نسیم 10 لیتر و پراید صبا 10.2 لیتر و در چرخه ترکیبی به ترتیب 7 و 7.3 لیتر اعلام شده است.
مصرف بنزین پیکان انژکتوری طبق نظر خودروسازان 10.5 لیتر است، ولی در داخل شهر مصرف آن از سوی دستگاه‌های ناظر 14.9 و در چرخه ترکیبی 11.5 لیتر اعلام شده است.
این ارقام برای خودرو زانتیا 2000 به ترتیب 7.7 ، 13.4 و 9.5 لیتر گزارش شده است.
مصرف خودرو پژو پارس ELX در داخل شهر در هر 100 کیلومتر 11.9 لیتر و در سیکل ترکیبی 8.1 لیتر، رنو PK در داخل شهر 10.2 لیتر و در چرخه ترکیبی 7.2 لیتر، هیوندای ورونای در داخل شهر 10.3 لیتر و در چرخه ترکیبی 7.1 لیتر، مزدا سواری 323 در داخل شهر 10.5 لیتر و در چرخه ترکیبی 7.7 لیتر و خودرو زانتیا 1800 نیز در داخل شهر 11.3 لیتر و در چرخه ترکیبی 8.1 لیتر گزارش شده است.
 بر این اساس پژو 206 با مصرف 9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش داخل شهر کم مصرف ترین و پیکان انژکتوری با مصرف 14.9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش داخل شهر پرمصرف‌ترین خودروهای در حال تردد کشور شناخته شده‌اند.

رای گیری اینترنتی دانشجویان ایرانی و حامیان روزنامه دانمارکی

در فضای اینترنتی هم کشاکش بین مسلمانان و طرفداران کاریکاتوریست دانمارکی درجریان است. طرفداران روزنامه مزبور، طوماری الکترونیکی تنظیم کرده اند و تلاش می کنند احساسات جهانی را برای حمایت از خودشان تحریک کنند. در جبهه مقابل، طوماری که دانشجویان ایرانی به تازگی تنظیم کرده اند با تلاش و تبلیغات گسترده خود آنها درحال جمع کردن امضا است. آنها در متن این طومار از مجامع بین المللی خواسته اند با توجه به اصول حقوق بشر دست از حمایت از توهین کنندگان به مذاهب بردارند. گرچه تلاش دوسه روزه دانشجویان باعث شده طومار آنها، چهارمین طومار فعال اینترنتی شود و طومار حامیان کاریکاتور به درجه پنجم نزول کند اما همچنان حامیان کاریکاتوریست دانمارکی جلوترند: حدود 30000 امضا پای متن آنهاست و طومار مسلمانان تا ساعت تنظیم این خبر فقط 6200 امضا دارد. شما برای شرکت در این حرکت و محکمتر کردن جبهه مسلمانان می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید و امضای خود را به این شمار اضافه کنید.
http://www.petitiononline.com/islamic/petition.html


کمک بلاعوض شرکت نفت برای ساخت خودروهای دوگانه سوز


در صورت تصویب مجلس، شرکت ملی نفت ایران مکلف خواهد بود مبلغ 2500‌میلیارد ریال و به ازای تولید هر دستگاه خودروی دوگانه‌سوز حداکثر تا مبلغ 7‌میلیون ریال (برای حداکثر 400‌هزار دستگاه خودرو) از محل اعتبارات خود به صورت کمک بلاعوض در اختیار کارخانه‌های خودروساز قرار دهد.
 بر اساس بند «د» تبصره 13لایحه بودجه سال 85 کل کشور، کارخانه‌های خودروساز موظف خواهند بود هر سه ماه یک بار متناسب با تعداد خودروهای تولیدی و گازسوز نسبت به تسویه حساب با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.  به موجب این تبصره، دولت اجازه پیدا می‌کند پس از توسعه حمل‌و‌نقل عمومی شهری و افزایش سهم خودروهای دوگانه سوز، در صورت لزوم با تصویب شورای اقتصاد نسبت به سهمیه‌بندی بنزین و تعیین قیمت مناسب برای بنزین مازاد بر سهمیه تعیین شده، اقدام کند.


 

فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان تسلیت باد.

همه چیز راجع به SD 206-قسمت۳(آخر)

  • شیشه بالابر برقی جلو برای تمام تیپها
  • شیشه بالابر برقی عقب برای تیپ 1و 2
  • رادیو پخش کاست برای تیپ 1
  • رادیو پخش CD برای تیپها 2و 3
  • مکانیزم تنظیم ارتفاع صندلی راننده (دستی)
  • مکانیزم تا شدن پشتی صندلی عقب 3/2 و 3/1
  • مکانیزم تنظیم ارتفاع زیر سری صندلی جلو
  • مکانیزم تنظیم زاویه زیر سری صندلی جلو برای 2و 3
  • زیر سری صندلی عقب و مکانیزم تنظیم ارتفاع برای تیپ 2و 3
  • سیستم تهویه هوای قابل تنظیم برای تیپ 1
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک برای تیپ 2و3
  • سیستم استارت الکترونیکی : ضد سرقت
  • سپرها : تزریقی همرنگ بدنه با چراغ مه شکن
  • کمربند : با سیستم کشنده اولیه برای سرنشینان جلو
  • پشت سری جلو : با تنظیم ارتفاع
  • درها و در صندوق : قفل مرکزی با کنترل از راه دور
  • کیسه ایمنی هوا جلو برای تیپ 2و3
  • ترمز ABS برای تیپ 2و3

استاندارهای محصول:

  • مطابق با کلیه استانداردهای (EEC) همزمان با اروپا در سال 2006
  • تطابق با استانداردهای کشور روسیه (Russia GOST)
  • دستیابی به استانداردGS در تصادف از عقب که دارای شرایط دشوارتری نسبت به استانداردهای اروپا میباشد (Persian Gulf Standard)
  • تطابق با استاندارد Euro IV در ارتباط با سطح آلودگی

 علی رضا نورافکن

پیش بینی صادرات 6/3 میلیارد دلاری خودروی ایران

موسسه بیزینس مانیتور با پیش بینی صادرات 6/3 میلیارد دلاری خودروی ایران تا پایان برنامه چهارم اعلام کرد: خودروهای آریان و سمند از استانداردهای لازم برای صادرات برخوردار بوده و با توجه به قیمت مناسب می‌توانند جایگاه خوبی در بازار کشورهای در حال توسعه پیدا کنند.
 موسسه بیزینس مانیتور در تازه ترین گزارش تفصیلی خود از صنعت خودروی ایران افزود: صنعت خودروی سازی ایران به لطف وجود تقاضای فزاینده در داخل و برخورداری از حمایت‌های دولتی از زمان پایان جنگ ایران و عراق رشدی فوق‌العاده را تجربه کرده و در حال حاضر به بزرگترین صنعت خودروسازی در خاورمیانه تبدیل شده است.
براساس این گزارش، در حال حاضر هشت شرکت بزرگ خودروسازی 95 درصد بازار داخلی ایران را در دست دارند که همه وارد بازار بورس تهران شده‌اند. از میان این هشت شرکت دو شرکت ایران خودرو و سایپا بیش از 88 درصد بازار را تحت کنترل خود دارند.
این دو شرکت از زمان پایان جنگ و تغییر استراتژی دولت از ساخت خوروهای جنگی به خودروهای سواری توانسته‌اند رقم تولید خودرو در ایران را به بالاترین حد در سطح خاورمیانه برسانند.
براساس گزارش بیزنیس مانیتور تولید خودرو در ایران طی سال 2005 به بیش از 800 هزار دستگاه رسید که از این رقم 686 هزار دستگاه خودروی سواری بوده و مابقی نیز شامل خودروهای تجاری بوده است.
بیزینس مانیتور پیش‌بینی کرده است تولید خودرو در ایران طی سال‌های بعد رشدی قابل توجه را طی کرده به 909 هزار دستگاه در سال 2006، 05/1 میلیون دستگاه در سال 2007، 21/1 میلیون دستگاه در سال 2008 و 401/1 دستگاه در سال 2009 برسد.
بدین ترتیب صنعت خودروسازی ایران در طی سال‌های 2005 تا 2009 رشدی بیش از 16 درصد را تجربه خواهد کرد که این رقم رکوردی در سطح جهانی می‌باشد.
براساس این گزارش صنعت خودروسازی ایران یک صنعت وابسته به خارج می‌باشد و در حال حاضر بخشی از قطعات خودروهای تولیدی ایران از خارج وارد می‌شود. به همین دلیل علی‌رغم این که ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو محسوب می‌شود یکی از واردکنندگان بزرگ خودرو و قطعات آن نیز محسوب می‌شود.
به گزارش فارس، واردات قطعات خودرو توسط ایران در سال 2005 به 11/6 میلیارد دلار رسید و با توجه به افزایش تولید خودرو در ایران پیش‌بینی می شود این رقم در سال 2006 به 5/6، در سال 2007 به 8/6، در سال 2008 به 1/7 و در سال 2009 به 5/7 میلیارد دلار برسد.
در عین حال صنعت قطعه‌سازی در داخل ایران نیز رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و وابستگی ایران به قطعات وارداتی را بیش از پیش کاهش داده است . در حال حاضر 95 درصد از قطعات پژو 405، 60 درصد از قطعا ت سمند، 60 درصد از قطعات پژو 206 و 100 درصد از قطعات پراید در داخل ایران تولید می‌شود.
بیزنیس مانیتور همچنین به استراتژی صادراتی صنعت خودروسازی ایران اشاره کرده و از امکان تحقق اهداف صادراتی این صنعت خبر داده است.
براساس این گزارش ایران در نظر دارد تا سال 2009، ده درصد از تولیدخود را صادر کند که باتوجه به کیفیت خودروهای تولیدی در ایران این رقم دست یافتنی است.
براساس پیش‌بینی بیزنیس مانیتور، ایران به یکی از صادرکنندگان مهم خودروهای سواری درمنطقه به ویژه به پاکستان، عراق و سوریه تبدیل خواهد شد.
خودروهای آریان و سمند از استانداردهای لازم برای صادرات برخوردار بوده و با توجه به قیمت مناسب خود می‌توانند جایگاه خوبی در بازار کشورهای در حال توسعه پیدا کنند. این گزارش عراق را یکی از بازارهای بالقوه برای خودروی ایران معرفی کرده است.
بر اساس این گزارش صادرات خودرو توسط ایران از 195 میلیون دلار در سال 2005 به 561 میلیون دلار در سال 2006 خواهد رسید و در سال‌های 2007 تا 2009 به ترتیب به 23/1، 5/2 و 6/3 میلیارد دلار خواهد رسید.
بیزینس مانیتور حجم کل فروش صنعت خودروسازی ایران در سال 2005 را نیز 6/9 میلیارد دلار اعلام کرده و پیش‌بینی کرده است این رقم در سال‌های 2006 تا 2009 به ترتیب به 5/10، 12، 8/12 و 3/14 میلیارد دلار برسد.
بیزنیس مانیتور در پایان صنعت خودروسازی ایران را از نظر کیفیت قطعات ساخته شده در داخل و همچنین خدمات پس از فروش ضعیف دانسته و رفع این دو نقیصه را لازمه موفقیت این صنعت در بازار جهانی خودرو دانسته است.