طرز شناسایی کالاهای تولید شده در کشور دانمارک
کالاهایی که بارکد آنها با عدد 57 آغاز میشود، تولید کشور دانمارک هستند.
مجید فهیمه رحیمی، مدیر پروژه CNG سایپا در این خصوص در گفتوگو با ایسکانیوز گفت: با توجه به برنامههای دولت برای ساخت داخل کردن خودروی دوگانهسوز این اتفاق افزایش ظرفیت تولید را متوقف میسازد. گزارش پرونده هستهای ایران به شورای امنیت موجب شد تا خودروسازان به جای تولید 25درصد خودروی دوگانه سوز در سال 85 تنها امکان تولید 20درصد خودروی دوگانهسوز داشته باشند. مدیر پروژه CNG سایپا گفت: در بدترین حالت ظرفیت تولید خودروی دوگانهسوز 20درصد خواهد بود. وی در خصوص تامین هزینه دوگانهسوز کردن خودروها گفت: بخش عمدهای از هزینه گاز سوز کردن خودروها توسط دولت تامین میشود که دولت نیز این هزینه را به صورت مالیات از مردم دریافت میکند. امیری در تشریح محصولاتی که در سایپا دوگانهسوز میشود گفت: پراید و نیسان وانت بیشترین ظرفیت تولید خودروی دوگانهسوز را تشکیل میدهند. وی افزود: با توجه به لزوم تغییرات مهندسی در تولید خودروی دوگانه سوز اعمال این تغییرات در سایر محصولات در صورت وجود تقاضا صورت میگیرد. مدیر قوای محرکه سایپا در خصوص دوگانهسوز کردن ریو گفت: در صورت وجود تقاضا ریو نیز دوگانه سوز میشود.
در فضای اینترنتی هم کشاکش بین مسلمانان و طرفداران کاریکاتوریست دانمارکی درجریان است. طرفداران روزنامه مزبور، طوماری الکترونیکی تنظیم کرده اند و تلاش می کنند احساسات جهانی را برای حمایت از خودشان تحریک کنند. در جبهه مقابل، طوماری که دانشجویان ایرانی به تازگی تنظیم کرده اند با تلاش و تبلیغات گسترده خود آنها درحال جمع کردن امضا است. آنها در متن این طومار از مجامع بین المللی خواسته اند با توجه به اصول حقوق بشر دست از حمایت از توهین کنندگان به مذاهب بردارند. گرچه تلاش دوسه روزه دانشجویان باعث شده طومار آنها، چهارمین طومار فعال اینترنتی شود و طومار حامیان کاریکاتور به درجه پنجم نزول کند اما همچنان حامیان کاریکاتوریست دانمارکی جلوترند: حدود 30000 امضا پای متن آنهاست و طومار مسلمانان تا ساعت تنظیم این خبر فقط 6200 امضا دارد. شما برای شرکت در این حرکت و محکمتر کردن جبهه مسلمانان می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید و امضای خود را به این شمار اضافه کنید.
http://www.petitiononline.com/islamic/petition.html
در صورت تصویب مجلس، شرکت ملی نفت ایران مکلف خواهد بود مبلغ 2500میلیارد ریال و به ازای تولید هر دستگاه خودروی دوگانهسوز حداکثر تا مبلغ 7میلیون ریال (برای حداکثر 400هزار دستگاه خودرو) از محل اعتبارات خود به صورت کمک بلاعوض در اختیار کارخانههای خودروساز قرار دهد.
بر اساس بند «د» تبصره 13لایحه بودجه سال 85 کل کشور، کارخانههای خودروساز موظف خواهند بود هر سه ماه یک بار متناسب با تعداد خودروهای تولیدی و گازسوز نسبت به تسویه حساب با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند. به موجب این تبصره، دولت اجازه پیدا میکند پس از توسعه حملونقل عمومی شهری و افزایش سهم خودروهای دوگانه سوز، در صورت لزوم با تصویب شورای اقتصاد نسبت به سهمیهبندی بنزین و تعیین قیمت مناسب برای بنزین مازاد بر سهمیه تعیین شده، اقدام کند.
استاندارهای محصول:
علی رضا نورافکن