اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پشت پرده بحران در صنعت خودرو

می گویند (ه- ز)،زمانی مدیر عامل یکی از شرکت های خودرو سازی بوده دهها میلیون تومان وجه نقد از واحد مالی بصورت خالص دریافت و برای خود و دوستانش که مشاورانش بوده اند ،هزینه کرده و هیچگونه سندی هم برای ثبت ارائه نداده است و اینکه مسئولین کنونی آن شرکت بخاطر این موضوع تحت پیگرد هستند و او در حال حاضر عضویت درهیات مدیره های برخی از شرکت های دولتی و باشگاههای ورزشی را برعهده دارد .همچنین (م- س) که در گذشته مسند ریاست موسسه استاندارد را برعهده  داشته ،مدتها است (سه /چهار سال )چند دستگاه خودرو با راننده را بصورت مجانی برای کارهای شخصی خود از یکی از شرکتهای که عضویت هیات مدیره آن را دارد گرفته است .اودر گذشته بمناسبت ارتباطات بسیار نزدیکش با یکی از شرکتهای که صاحبش به بهایی بودن معروف است زد وبند داشت و ایام آخر هفته را به اتفاق خانواده و به هزینه آنان در هتل آمریکائیها ی دبی سپری می کرد و از آنجا دستورات توزیع ثروت مردم ایران را صادر می کرد.

منبع

ساخت اولین خودروهای هیدروژنی توسط فورد

فورد، اولین شرکت خودروسازی در تولید موتور هیدروژنی بادوام که به انتشار بخار آب تمیز در هوا می پردازد، معرفی شد.

سخنگوی این شرکت اعلام داشت: موتورهای هیدروژنی برای اتوبوس های شاتل طراحی شده است و در اواخر سال جاری برای تحویل دهی آماده می شوند.

نایب رئیس شرکت فورد که مدت ها در استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت در خودروهای متداول پافشاری می کرد گفت: این موتور نشان دهنده پیشرفت های قابل توجه در تلاش های تحقیقاتی فورد در فناوری هیدروژنی می باشد.

دیگر خودروسازان از جمله جنرال موتورز و بی ام و در حال ساخت موتورهای سوخت سلولی که به طور عمده ای در فضا استفاده می شوند، هستند.

موتورهای هیدروژنی با احتراق داخلی مزیت های زیادی از جمله بهره وری بالا، تمامی صلاحیت های آب و هوایی و تقریباً تشعشع صفر درصدی گازهای آلوده کننده و گل خانه ای را دارا هستند.

ساخت اولین خودروهای هیدروژنی توسط فورد

فورد، اولین شرکت خودروسازی در تولید موتور هیدروژنی بادوام که به انتشار بخار آب تمیز در هوا می پردازد، معرفی شد.

سخنگوی این شرکت اعلام داشت: موتورهای هیدروژنی برای اتوبوس های شاتل طراحی شده است و در اواخر سال جاری برای تحویل دهی آماده می شوند.

نایب رئیس شرکت فورد که مدت ها در استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت در خودروهای متداول پافشاری می کرد گفت: این موتور نشان دهنده پیشرفت های قابل توجه در تلاش های تحقیقاتی فورد در فناوری هیدروژنی می باشد.

دیگر خودروسازان از جمله جنرال موتورز و بی ام و در حال ساخت موتورهای سوخت سلولی که به طور عمده ای در فضا استفاده می شوند، هستند.

موتورهای هیدروژنی با احتراق داخلی مزیت های زیادی از جمله بهره وری بالا، تمامی صلاحیت های آب و هوایی و تقریباً تشعشع صفر درصدی گازهای آلوده کننده و گل خانه ای را دارا هستند.

گزارش 3 ساله ایران خودرو


ایران خودرو با ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت از سال 1381تا 1384، پرونده فعالیت منوچهر منطقی را اعلام کرد.
 منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو در این گزارش نوشته است: سه سال پیش ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور و خاورمیانه، راه خود را برای ورود به بازارهای جهانی آغاز کرد، اگرچه رقابت در عرصه بین المللی، رقابت فشرده ای است و کامیابی در آن به عزمی راسخ و تلاشی خستگی ناپذیر نیازمند است. از یک سو غول های خودروساز دنیا با هم ادغام شده و از این رهگذر بسیار از هزینه های سربار خود را کاسته اند تا توان رقابتشان در بازار جهانی دوچندان شود، از سوی دیگر فناوری های نو و خلاقیت های تازه و تنوع تولید، قدرت انتخاب مشتری را به گونه ای شگفت انگیز ارتقا بخشیده است. در کنار همه این امور روش های نوین تجارت، تبلیغات و فروش، حضور در بازار، اعطای امتیازات، بهره جستن از قوانین و مقررات و تعرفه های عصر جهانی شدن شرایط دشواری را برای حضور و دستیابی به بازارهای جهانی بوجود آورده است، اما این کار ضروری و اجتناب ناپذیر است.
بنابراین گزارش، ایران خودرو با آگاهی و شناخت کافی از وضعیت عمومی صنعت خودرو در ایران و جهان در جهت افزایش تولید، خدمات پس از فروش محصولات و بهبود کیفیت و رضایت مشتری طی سال های قبل و خصوصا در سه سال اخیر دست اوردهای ملموسی داشته است.
مدیرعامل ایران خودرو در این گزارش تصریح می کند: میزان تولید در سال 81 از مرز 300 هزار دستگاه خودروی سواری و وانت فراتر رفت که نسبت به سال 80 از رشدی برابر با 33 درصد برخوردار شد، تولید در سال 82 برابر با 435/435 دستگاه بوده و نسبت به سال 81 ، حدود 45 درصد رشد داشته است.
در سال 83 مقدار تولید به 429/517 دستگاه خودرو رسید که نسبت به سال 82، حدود 19 درصد رشد کرد و در مجموع تولیدات شرکت طی این سال ها از میانگین رشدی برابر با 96/63 درصد، 99/61 و 82/92 درصد بوده که بطور میانگین در سه سال مذکور 62/62 درصد از کل تولیدات خودروی سواری کشور توسط این شرکت تولید و روانه بازار شد.
منطقی در این گزارش آورده است: رسیدن به ارقام بزرگ تولید و ساخت خودرو در کشورهای دیگر اتفاق بسیار مهمی در صنعت کشور است که ایران خودرو را در اندازه یک خودروساز جهانی در صحنه منطقه ای و بین المللی مطرح کرده است.
میزان فروش ریالی شرکت در سال 80 برابر 158/11 میلیارد ریال، در سال 81 برابر با 204/19 میلیارد ریال، در سال 82 برابر با 529/30 میلیارد ریال و در سال 83 بالغ بر 368/40 میلیارد ریال شد، بطوری که طی این سال ها فروش بطور میانگین 5/53 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل ایران خودرو می گوید: شرکت ایران خودرو طی این سال ها برای حفظ و توسعه بازارهای داخلی درمحورهای رضایت مشتری، رقابتی شدن قیمت ها، پیش فروش و ارتباط با قطعه سازان اقدامات موثری در فرآیندها انجام داده است، از جمله در زمینه گسترش خدمات پس از فروش ، از طریق افزایش شبکه خدمات پس از فروش از 420 واحد در سال 81 به 610 واحد در سال 83 اقدام کرد.
در این گزارش منطقی نوشته است: درجهت نهادینه کردن کیفیت درشرکت، اقدامات وسیعی همچون ارتقای توانمندی های سخت افزاری در تولید محصول با کیفیت، نظیررباتیک کردن سالن های رنگ بدنه های خودرو، تعبیه دستگاه های اتوماتیک اندازه گیری بدنه، بکارگیری دستگاه های اتوماتیک شارژو کنترل نشتی مایعات و گازدر خودرو ، دستگاه های اتوماتیک کنترل و تنظیم محورهای خودرو، نصب و بکارگیری دستگاه ها و تجهیزات کنترلی و بازرسی، نظیرآن، همچنین توسعه توانمندی های نرم افزاری درمراحل مختلف زنجیره ی تولید مانند استقرارطرح SUR ، توسعه روش ها و ابزارهای ارزیابی آماری، استقرارسیستم های مدیریتی کیفیت برای استانداردهای جهانی نظیرISO9000:2000 ، EFQM و ISO14000 ، توسعه کیفی سازندگان ، استقرارسیستم های مدیریت کیفیت و ارزیابی نظیرISOTS و QS9000 صورت گرفته است.
میزان کل صادرات در سال 81 بالغ بر 26 میلیون دلاردر سال 82 بالغ بر 21 میلیون دلارو درسال 83 بالغ بر 59 میلیون دلاراست که صادرات درنیمه اول سال 84نسبت به نیمه اول سال 83به میزان 700 درصد رشد داشته است.     
وی خاطرنشان کرده است: در مقایسه با با کشورهای پیشرفته ، صنعت خودروی ایران رشد قابل توجهی داشته است و درادامه تلاش و کوششهای انجام شده درسال 82در زمینه تنوع بخشیدن به سبد محصولات شرکت، درسال 83 سه نوع محصول جدید پژو جی ال آی، سمند ال لیکس و پارس ای ال ایکس تولید و به بازارعرضه شد که مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفت.
کسب استاندارد یورو 3 برای خودروی سمند در سال 82 موفقیت مهمی برای ایران خودرو محسوب می شود و همچنین توسعه برند سمند در سال 83 و ساخت بیش از10 مدل انواع خودروی سمند با هدف صادرات در سرلوحه برنامه های این شرکت در تحقق استراتژِی جهانی شدن و تمرین حضوردربازارهای رقابتی است.
درزمینه جایگزینی خودروهای پرمصرف درمرحله نخست جایگزینی خودروی پیکان اقدامات و سرمایه گذاری های مقتضی انجام شده است ودرپایان سال 83 خودروی پیکان ازسبد محصولات شرکت خارج و خودروی ال90 که خودروی مناسب و با فناوری های روزاروپا است، جایگزین می شود.
بزرگ‌ترین رویداد سال 84 برای ایران خودرو یقینا معرفی خودروی 206 اس .دی است ، تولید این خودرو تحولی بزرگ درصنعت خودروسازی کشور است و به شکوفایی بیشتر صنعت خودرو در ایران منجر خواهد شد.
منطقی توضیح داده است: 206 اس . دی با استاندارد یورو 4 به بازارهای  جهانی بویژه حوزه دریای مدیترانه و اروپای شرقی صادرخواهد شد و این خودرو به لحاظ ایمنی و آسایش سرنشینان از کلاس بالایی در برابر رقبا برخوردار است.
این محصول با انواع موتورهای 4/1 و 6/1 لیتری با قدرت 75 و 110 اسب بخارعرضه شده و نوع 6/1 لیتری آن با گیربکس  اتوماتیک نیزبه بازارخواهد آمد. 
منطقی در این گزارش آورده است: با تولید موتور ملی، می توان به کسب دانش فنی مستقل در کشور در زمینه تولید موتور قوای محرکه به نام کشور و نام شرکت ایران خودرو از مرحله طراحی تا تولید انبوه برای ورود به بازار صادرات و قطع وابستگی، کاهش مصرف سوخت در هر دو حالت گازسوز و بنزین سوز، طراحی متناسب با سیاست های دولت برای بهره گیری از گاز طبیعی اشاره کرد.
شرکت ایران خودرو در سه سال اخیر، در جهت توسعه کسب و کار خویش و تنوع بخشیدن به محصولات خود و با توجه به افزایش جمعیت و تقاضای روز افزون برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خصوصا حمل و نقل ریلی با یک استراتژی ده ساله (90 - 1381) بر روی صنعت حمل و نقل کشور سرمایه گذاری کرده و در سال 1382 شرکت صنایع ریلی ایران خودرو (ایریکو) را تاسیس کرد تا در جهت تولید خودروهای ریلی واگن پارس نیز تلاشی دیگر در این زمینه محسوب می شود. در حال حاضر صنایع ریلی یکی از رشد یابنده ترین صنایع ایران و جهان است. این توفیقات در سال های اخیر مرهون تلاش های شبانه روزی خانواده بزرگ ایران خودرو است که با بهره برداری 91 پروژه زیربنایی از سال 81 تا نیمه اول سال 84 و با بودجه ای بالغ بر 679/7 میلیارد ریال حاصل شده است.
بنابراین گزارش منطقی، در سال 83 شرکت سرمایه گذاری سمند به منظور توسعه، سامان دهی و تثبیت عملیات مالی در بازار سرمایه داخلی جهت حمایت، پیگیری وضعیت سهام گروه ایران خودرو در بازار سرمایه داخلی و حضور در فعالیت های سرمایه گذاری تاسیس شد.
میزان سرمایه گروه ایران خودرو طی سال های 80 الی 83 به ترتیب برابر با 603/1 میلیارد ریال در سال 80، مبلغ 404/2 میلیارد ریال در سال 81، 000/3 میلیارد ریال در سال 83، حدود 600/3 میلیارد ریال در سال 83 و 500/4 میلیارد ریال در سال 84 است که بطور میانگین طی این سال ها رشدی برابر با 4/29 درصد داشته است.
دریافت لوح برترین نشان شایستگی در بورس تهران، از میان بیش از 370 شرکت پذیرفته شده در بورس از جمله دست آوردهای شرکت در سال 82 است.
کسب 20 مورد گواهی نامه از قبیل: گواهی نامه ملی بهره وری و تعالی سازمان (EFQM)، گواهی نامه 2000: ISO9000 ، گواهی نامه زیست محیطی و بهره وری سبز از سازمان بهره وری آسیا و کسب مقام نخست مهم ترین فرایند سبز در چهارمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از جمله دیگر دست آورد های شرکت طی چند سال اخیر است.
هم اینک سه سال و اندی از شروع برنامه 10 ساله ایران خودرو گذشته است. نگاهی به عملکرد شرکت مشخص می کند که با آن چه برنامه ریزی کرده ایم، فاصله چندانی نداریم. تعهد کارکنان ایران خودرو پای بندی مدیران و راهبران گروه به برنامه 10 ساله دلیل عمده تحقق بخش عمده ای از اهداف استراتژیک شرکت است.
وی در پایان این گزارش یادآور می شود: افزایش شاخص رضایت مشتریان، کاهش هزینه ها، ارتقای کیفیت و حجم تولیدات گروه ایران خودرو، شاخص های عمده ای هستند که بیانگر میزان تحقق برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو طی این سه سال است. امیدواریم با عنایت دولت عدالت محور و تلاش خستگی ناپذیر همکارانم بتوانیم در عرصه رقابت جهانی به توفیقات بیشتری نایل آییم.


 

صادرات انبوه پژو آردی جدید به عراق آغاز شد

معاون صادرات و بین‌‏الملل ایران خودرو,گفت: این گروه صنعتی برنامه صادرات انبوه خودروی جدید پژو آردی به عراق را در دستور کار خود قرار داده و اولین محموله آن هفته گذشته به این کشورصادر شد.
 علیرضا میرزایی, افزود: ایران خودرو در اولین مرحله از برنامه صادراتی خود به عراق قصد دارد یک هزار دستگاه خودروی پژو آردی جدید را به این کشور صادر کند.
میرزایی, اظهارداشت: در حال حاضر از نمایندگی عراق تقاضای چشمگیری برای واردات این نوع خودرو کرده و ایران خودرو با امکان سنجی از بازار خودروی این کشور برنامه مدونی را برای صدور خودروی پژو آردی جدید به این کشور فراهم کرده است.
وی ادامه داد: نمایندگی محصولات ایران خودرو در عراق قصد دارد, از این خودرو به عنوان تاکسی برای حمل و نقل مسافر مورد استفاده قرار دهد.
معاون صادرات ایران خودرو, با اشاره به تقاضای روزافزون از سوی مردم عراق برای خرید خودروی مورد نیاز خود از سوی شرکت ایران خودرو, اظهارداشت: کشور عراق یکی از اولویت‌‏های صادراتی ایران خودرو به حساب می‌‏آید و در آینده نزدیک روند صدور محصولات ایران خودرو به عراق افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته گروه صنعتی ایران خودرو 750 دستگاه انواع خودرو تنها در بخش سواری از جمله سمند ال ایکس ، پژو پارس ای ال ایکس و پژو آردی جدید به عراق صادرکرده است.

بنز خودروی هیبریدی تولید می کند

شرکت دایملر کرایسلر اعلام کرد : از ابتدای سال 2008 اولین خودروی هیبریدی این شرکت به بازار عرضه می شود .

افزایش قیمت های نفت در بازارهای جهانی باعث شده تا فروش خودروهای هیبریدی افزایش یابد. در این خودروها از برق و بنزین به طور مشترک برای پیشرانش خودرو استفاده می شود که به این روش مصرف سوخت و آلودگی کمتر می شوند .

هم اکنون تویوتا و سایر شرکت های ژاپنی در صدر فروش این گونه خودروها قرار دارند.

درنمایشگاه اخیر خودرو در فرنکفورت یک مرسدس بنز کلاس s هیبریدی به نمایش گذاشته شد و این شرکت اعلام کرد تا سال 2008 خودروهای هیبریدی خود را در آمریکا و ژان عرضه می کند.

 

منبع

 

روز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر مبارک باد

 

او رفت.....

 

 وفات ناگهانی جناب اقای حبیب بیات دوست و همکار عزیز را تسلیت عرض می نمایم.

 هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود

 

 

روحش شاد و یادش گرامی باد