اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

منتظر مدل جدید سمند در سال 85 باشید


شرکت ایران خودرو برای توسعه نشان داخلی تا سال 87 برنامه‌ریزی منسجمی انجام داده است و طبق این برنامه، مدل کاملا متفاوت و جدید سمند در سال 85 عرضه می‌شود.
دکتر ناصری - رییس مرکز تحقیقات ایران خودرو - با بیان این مطلب افزود: این مرکز با سعی مسوولان و کارشناسان جوان برنامه‌ریزی کاملی را برای توسعه نشان داخلی تا سال 87 انجام داده است.
وی ادامه داد: طراحی یک کار زمان‌بر است و حداقل زمان برای تغییر طراحی بدنه دو سال است. ما هم‌اکنون طبق برنامه پیش رفته‌ایم و بر همین اساس در سال 85 مدل جدید سمند را با تغییراتی در پلات فورم سمند و نصب موتور ملی و هم‌چنین تغییر کامل شکل ظاهری وارد بازار می‌کنیم.
ناصری در پاسخ به این سوال که منتقدان، طرح‌های انجام شده مانند سمند سریر و سمند LX را طی 3 سال جاری کارهای اساسی نمی‌دانند، گفت: مرکز تحقیقات ایران خودرو از سال 82 تا کنون هر سال حرفهای جدیدی برای گفتن داشته است. در سال 82 سمند LX و پارس ELX و در سال 83 معرفی سمند سریر و خودروهای سفارشی و در سال 84 پرده‌برداری از پژو آریان و سمند 84 از دستاو دهای مرکز بوده است، در حالی که در همین زمان نیز پروژه های دراز مدت تر نظیر پروژه های پلات فرمی و خودروی ملی سال 85 تعریف و شروع به کار شده است. نکته قابل توجه این است که محصولات اخیر معرفی شده به غیر از پژو آریان که حاصل کار مشترک با پژو بود، حاصل تفکر و طراحی ایرانی بدون استفاده از هیچ کمک خارجی بوده است.
وی افزود: اولین بار است که حاصل خلا قیت ایرانی در خیابانهای شهرهای ایران به حرکت در می آید و کسانی که از طراحی خودرو سر رشته داشته باشند قطعا متوجه هستنند که وقتی صادرات به کشورهایی نظیر چین، سوریه و روسیه مطرح می‌شود، چه حجمی از تغییرات به لحاظ شرایط استاندارد و اقلیمی و... در مرکز تحقیقات مطرح و اجرا یی می شود.
با توجه به این مطالب خوب نیست با بر داشت های سطحی و قضاوتهای غیر منصفانه حجم کارهای اجرا شده کوچک نمایی و تحقیر شود.
وی، در باره بحث های مطرح شده مبنی بر انجام طراحی سمند 84 از سوی شرکتهای آلمانی، گفت: البته تست سمند 84 در آلمان انجام شده بود و خودروی هدف در سیستم ترمز و تعلیق نیز یک مدل بی‌.ا.‌و بود، ولی تمام طراحی ها در ایران انجام شده بود.
ناصری افزود: در پروژه آریان نیز صرفا موضوع اضافه شدن صندوق به خودروی پایه نباید مد نظر قرار گیرد، بلکه طراحی 19نوع مختلف برای 38 بازار صادراتی و ارتقای زنجیره تامین در سطح استاندرهای اروپایی موضوعاتی هستنند که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. در این رابطه بد نیست ذکر شود که پس از اجرای این پروژه به صورت مشترک با پژو، چند شرکت اروپایی پیشنهاد کار مشترک طراحی را با مرکز تحقیقات مطرح کردنند و آنچه در پرده برداری آریان در فرانکفورت جلب توجه می کرد، بلوغ دانش طراحی بود که البته نباید در ایران کوچک نمایی شود و مورد حمله قرار گیرد.




میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)مبارک باد

«مینی ماینر» و «بی.ام.و» در ایران

از ابتدای سال تاکنون بیش از دو هزار دستگاه بی.ام.و وارد ایران شده است و این تعداد تا پایان سال به 3000 دستگاه خواهد رسید.
 از ابتدای سال تا کنون بیش از دو هزار خودروی بی.ام.و وارد ایران شده است که این تعداد تا پایان سال به 3 هزار دستگاه خواهد رسید و این در حالی است که سال گذشته نیز یک هزار دستگاه از این خودرو وارد بازار ایران شده بود.
علی نوریانی - مدیر عامل بی.ام.و در ایران - در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: با توجه به خودروهای وارد شده، زمان تحویل خودرو توسط شرکت بی.ام.و در ایران به کمتر از یک ماه رسیده است.
وی ادامه داد: قصد داریم خودرهای مینی‌ماینر را نیز که زیر مجموعه بی.ام.و است را وارد ایران کنیم. البته منتظریم تا تغییرات در موتور و اتاق این خودرو انجام شود تا واردات آن را آغاز کنیم.
وی با بیان این که با ورود خودروهای خارج از سیستم نمایندگی های بی.ام.و به دلیل جلوگیری از ضرر به مشتریان و همین طور به سبب نداشتن ضمانت سرویس و تعمیرات مخالفیم، افزود: البته برای سرویس‌دهی به این خودروها نیز در آینده نزدیک اقداماتی انجام خواهیم داد.



روز جهانی استاندارد مبارک باد

ایران‌خودرو در تاجیکستان‌

وزیر کار تاجیکستان به همراه هیاتی از مسوولان دولتی این کشور در بازدید از ایران خودرو ابراز امیدواری کرد به زودی تولید محصولات ایران خودرو در تاجیکستان آغاز شود.
 وی در این بازدید تصریح کرد: ایران خودرو به عنوان خودروساز بزرگ منطقه از تکنولوژی خوبی در طراحی و تولید خودرو برخوردار است و آینده درخشانی در پیش رو دارد.
 ذاکر وزیروف طراحی و تولید خودرو سمند را نشانه جهانی شدن ایران خودرو دانست و اضافه کرد: ما علاقه مندیم که یکی از استفاده کنندگان این خودرو پیشرفته در کشورمان باشیم.
 وی افزود: نکته جالب توجه در این بازدید این بود که بیشتر پرسنل و کارکنان شاغل در ایران خودرو جوان هستند و این جوانان می‌توانند با نیروی جوانی و تفکر بالنده خود کشورشان را بسازند.وزیر کار تاجیکستان با یادآوری قرابت‌های فرهنگی دو کشور گفت: امیدوارم ایران به رشد قابل توجهی در سطح جهانی برسد تا نام ایران بیش از این پرآوازه شود.
 وی در خصوص مزیت‌های تاجیکستان در بخش صنعت خاطرنشان کرد: نیروی کار و برق ارزان مزیت‌هایی است که ایران خودرو می‌تواند برای گسترش فعالیت‌هایش در این کشور مورد توجه قرار دهد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی تولید ایران خودرو در کشورمان باشیم.

مدیرفروش زاگرس خودرو:ایران خودرو با جی.ال.آی برای خودش رقیب تراش

تولید جی.ال.آی نمونه ای از نبود مدیران بازار در صنعت خودرو کشور است که ایران خودرو با این کار برای خودش رقیب تراشید.
حمیدرضا نبی زاده مدیر فروش و بازاریابی زاگرس خودرو، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این مطلب افزود: بزرگترین ضربه هایی که بر بازار صنعت خودرو کشور وارد می شود به دلیل نبود مدیران بخش بازار است چرا که ما مدیرانی که بازار را بشناسند، نداریم.
وی نمونه بارز نبود مدیران بازار در صنعت خودرو را تصمیمات غیر منطقی و غیرعقلایی ایران خودرو در سال گذشته اعلام و بیان کرد: ایران خودرو در سال گذشته خودرویی به نام پژو جی.ال.آی را ساخت که از نظر قیمت سه میلیون تومان با پژو جی.ال.ایکس فاصله داشت در صورتیکه از نظر هزینه 500 هزار تومان ارزان تر تمام می شد که این نشان می دهد که هنوز مدیران ما مفهوم هزینه، فایده و بازار را نشناخته اند و با ساخت این خودرو برای خودشان رقیب تراشیدند.
نبی زاده تاکید کرد: مسئله دوم از رده خارج کردن پیکان بود، پیکانی که در سال 100 هزار تولید می شد و حتی اگر بی کیفیت هم بود بالاخره جایگاه و فرهنگی برای خودش داشت که ما نمی توانستیم یک شبه آن را عوض کنیم.
مدیرفروش زاگرس خودرو ادامه داد: به هنگام از رده خارج کردن تولید پیکان کسانی که در عمل ضربه دیدند مصرف کنندگان و سهامداران ایران خودرو و قطعه سازانی بودند که تیراژ تولید آنها به 100 هزار قطعه در سال می رسید.
وی مهمترین چالش موجود صنعت خودرو کشور را مدیریت فعلی این صنعت دانست و اظهار داشت: کادر مدیریت فعلی صنعت خودرو کشور نیاز به مدیران بالنده و متخصص دارد و باید بگویم که نیاز نیست حتما از بخش خصوصی مدیران قوی وارد این عرصه شود بلکه در بخش های دولتی هم مدیر مناسب داریم.
نبی زاده در ادامه در پاسخ به اینکه " جوینت شدن خودروسازان را چگونه ارزیابی می کنید و آیا این کار به نفع صنعت است؟" گفت: چنانچه تمام صنایع دنیا را بررسی کنید مشاهده می شود که در فاصله زمان های مشخصی شرکت ها و کارخانجات تشکیل و سپس به سمت جوینت شدن رفته اند.
مدیرفروش زاگرس خودرو ادامه داد: قطعا جوینت شدن ها تا یک حد و وسعت خاص و تیرا‍ژ مشخص نه تنها به نفع خودروسازان و قطعه سازان داخلی بلکه به نفع کل صنعت خودرو کشور هم می باشد اما باید توجه کرد که نباید با ادغام شرکتهای خیلی بزرگی هم تشکیل شود بطوریکه این شرکت اختاپوسی حتی نتواند هزینه های خودش را پوشش دهد و قادر به کوچکترین تغییراتی در بدنه خود نباشد.
وی یکی از بزرگترین محاسن شرکتهای کوچک را اعمال راحت و بدون دغدغه تغیبیرات در این شرکتها دانست که با تغییرات محیط، می توانند خودشان را به روز کنند اما در شرکتهای بزرگ، برای یک تغییر یا تصمیم باید ماهها وقت بگذرد.
نبی زاده در پایان و با این تفاسیر، مهمترین چالش امروز صنعت خودروسازی کشور را اتخاذ تصمیمات صحیح دانست که به دلیل ضعف مدیریت قوی و کارکشته در این رشته، هنوز با شرایط ایده آل فاصله بسیار داریم.

خودروی "آوانته"

مدیرعامل شرکت خودروسازان راین، از آغاز رسمی تولید و عرضه خودرو جدید این شرکت به نام "آوانته" ((AVANTEبه بازار خودروی کشور، با ظرفیت تولید 16هزار دستگاه در سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی علمی" روز چهارشنبه در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل در جمع خبرنگاران گفت: قرارداد تولید خودرو آوانته بهمن ماه سال 83با هیوندای کره جنوبی نهایی و از نیمه دوم مرداد ماه امسال نیز تولید آزمایشی آن آغاز شد.
وی افزود: اکنون روزانه حدود شش دستگاه از این خودرو در شرکت خودرو- سازان راین تولید می‌شود که به تدریج میزان تولید آن افزایش خواهد یافت.
علمی تصریح کرد: این میزان خودرو آوانته در یک شیفت کاری تولید می‌شود که در صورت نیاز بیشتر بازار به آن، شیفت دوم کاری نیز راه‌اندازی خواهد شد.
وی سپس ادامه داد: در مرحله نخست راه‌اندازی خط تولید آوانته حدود 200 شغل ایجاد شده است که در صورت رسیدن به ظرفیت نهایی، دو هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
علمی به ثبت شرکت خودروسازان راین در فروردین ماه 82اشاره کرد و گفت:
ظرفیت نهایی تولید در مرحله نخست کارخانه 80هزار دستگاه در سال و در مرحله دوم نیز 160هزار دستگاه در سال می‌باشد.
وی افزود: برای راه‌اندازی کارخانه راین خودرو تاکنون حدود 150میلیارد ریال و بیش از پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت خودروسازان راین، خودرو هیوندای "ورنا" را مهمترین محصول تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: تاکنون حدود چهار هزار دستگاه ورنا تولید و به بازار خودروی کشور عرضه شده است.
علمی افزود: با وجود مدت زمان کوتاهی که از تولید ورنا در ایران می‌گذرد ، 17درصد از قطعات آن مطابق با استانداردها و تاییدیه شرکت هیوندای در ایران ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه خودکفایی شرکت خودروسازان راین، تا پایان امسال 27درصد و تا پایان سال85به میزان 51درصد از قطعات خودروی ورنا مطابق با استانداردهای هیوندای، در ایران ساخته خواهد شد.
علمی اظهار داشت: به مناسبت نخستین سالگرد تولید ورنا در ایران، شرکت خودروسازان راین، طرح "سرویس کلینیک رایگان" را اجرا می‌کند.
وی افزود: این شرکت طرح یادشده را از دوم تا دوازدهم مهرماه برای مشتریان خود در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و شیراز با همکاری تیمهای اعزامی هیوندای اجرا خواهد کرد.
علمی در خصوص سیاستهای این شرکت خودروساز گفت: تولید خودروهای روز هیوندای در ایران، ارایه خدمات فروش و پس از فروش و رضایت مشتریان از جمله مهمترین سیاستهای شرکت خودروسازان راین است.
قائم مقام صنایع خودروسازی کرمان نیز در این نشست با تشریح همکاری این گروه خودروسازی با هیوندای کره جنوبی، گفت: این همکاری در قالب قرارداد انتقال تکنولوژی به کشور است.
"بهرام شریعت" افزود: با خرید قطعات منفصله (سی.کی.دی)، خرید اطلاعات فنی و امکان ساخت داخل و افزایش درصد ساخت داخل نیز در قراردادها منظور شده است.
وی در خصوص همکاریهای مشترک در تولید خودرو با هیوندای کره جنوبی گفت:
این نوع همکاری مورد توافق طرفین است اما تحقق آن منوط به تحقق یکسری شرایط است.
شریعت افزود: اکنون در قالب قرارداد انتقال تکنولوژی با طرف کره‌ای همکاری می‌کنیم که امید داریم با ساخت داخل کردن تولیدات، هم شمارگان را افزایش و هم قیمت محصولات را کاهش دهیم.
سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل و خدمات شهری از 29شهریور84 به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برپا است.


                                              خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا