اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آئودی اولین تصاویر R8 e-tron را منتشر کرد


آئودی اعلام کرده است که در نمایشگاه خودروی ژنو علاوه بر نمایش R8 با موتور V10، R8 e-tron وR8 LMS را نیز معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، در همین حال تصاویر استودیویی آئودی R8 e-tron در اینترنت منتشر شده است که برای اولین بار نمایی از این خودرو را نشان می دهد.

چیزی که این خودرو را از R8 بنزینی متمایز می کند کاپوتی جدید با حالت U شکل، نوارهای افقی لامپ های LED روی چراغ های جلو، جلوپنجره دو تکه، رینگ های منحصر به فرد، هواکش های عقب جدید، نشان e-tron و یک سپر عقب جدید است.

این خودرو که با عنوان R8 e-tron 2.0 شناخته می شود دارای طیف حرکتی 45 کیلومتر به لطف یک بسته باطری جدید 92 کیلووات ساعتی جدید است.

آئودی اعلام کرد شارژ مجدد کامل این خودرو کم تر از دو ساعت زمان خواهد برد.

نیروی این خودرو از دو موتور الکتریکی با قدرت کلی 462 اسب بخار و گشتاور 920 نیوتون متر بهره می برد که شتاب صفر تا صد آن را به 3.9 ثانیه و بیشینه سرعت محدود الکتریکی اش را به 210 کیلومتر بر ساعت می رساند.

پیش فروش آئودی R8 e-tron 2.0 امسال آغاز می شود و در هیمن زمان نیز قیمت آن اعلام خواهد شد.

رونمایی از محصول جدید مگنا در ژنو


شرکت مگنا خودروی مفهومی جدید با نام Stey Mila Plus Hybrid  را برای عرضه در نمایشگاه ماه مارس ژنو در نظر گرفته است.

به گزارش خبر خودرو، ژنو بدون شک یکی ازبزرگ ترین نمایشگاه های خودرو در طول سال است که اکثر خودروسازان و محصولات جدیدشان را جذب می کند. در این میان خودروی مفهومی ساخت مگنا جدیدترین محصولی است که برای حضور در این رویداد بزرگ در نظر گرفته شده. این خودروی دو سرنشین اسپرت احتمالا ظرف دو تا سه سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

طبق اعلام شرکت اتریشی تولید کننده این خودرو، این محصول هیبریدی که دارای ظرفیت دو سر نشین بوده و بخش هایی ازبدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است که همین امر باعث کاهش وزن خودرو به 1520 کیلوگرم شده است.

اما مهم ترین بخش Mila Plus Hybrid Concept Magna Stey مربوط به سامانه تولید نیرومحرکه آن می شود. این خودرو دارای یک موتور بنزینی سه سیلندر و دو موتور الکتریکی مجزا است که به آن امکان دستیابی به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت را در مدت 4.9 ثانیه می دهد. البته درصورتی که خودرو فقط از موتورهای الکتریکی استفاده کند. این زمان به 3.6 ثانیه کاهش پیدا می کند. متاسفانه در حال حاضر قدرت خودرو اعلام نشده و تنها می دانیم که برد کلی خودرو 500 کیلومتر و میزان آلایندگیش فقط 32 کیلومتر است.

 

رونمایی نسخه جدید هاچ بک جیولیتا


جیولیتا، هاچ بک کوچک ساخت آلفارومئو، تحت نسخه ای جدید با نام Collezione هفته آینده در نمایشگاه اتومیل ژنو 2015 رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبر خودرو، Collezione جدیدترین محصول آلفا رومئو است که اگر چه هفته آینده به طور رسمی رونمایی خواهد گردید اما پیش تر تصاویر متعددی از آن بر روی اینترنت منتشر شده بود. این محصول خودروی لوکسی است که دارای ظاهری متمایز بوده و برای مشتریان ویژه این برند در نظر گرفته شده است.

از امکانات موجود بر روی این نسخه از جیولیتا می توان به سانروف سفارشی، رینگ های 17 و 18 اینچی آلیاژی مشکی رنگ، طراحی داخلی سیاه و روکش چرم بسیار با کیفیت صندلی ها و تزئینات کرومی داخلی اشاره کرد. به علاوه بر روی این محصول تجهیزاتی همچون شش کیسه هوا، سامانه هشداری فشار چرخ ها، مه شکن، شیشه های عقب برقی، سامانه خودکار تهویه هوا، فرمان با روکش چرم، صفحه نمایشگر لمسی، حسگرهای پارک عقب، حسگرهای نور و باران وآیینه  عقب برقی نصب شده است.

Collezione دارای یک موتور 1.6 لیتری JTDM به توان 120 اسب بخار و یا یک موتور 2.0 لیتری JTDM به توان های 150 و 175 اسب بخار می باشد.

البته یک موتور 1.4 لیتری MultAir به توان های 120 و 170 اسب بخار نیز برای آن در نظر گرفته شده است. فروش این محصول از ماه آوریل آغاز می گردد ولی هنوز قیمت آن مشخص نیست.

 

معرفی نسخه جدید نیسان ناوارا


نیسان به تازگی نسخه محدودی از خودروی ناوارا به نام سالومون را به بازار بریتانیا معرفی کرده که قرار است تنها 500 دستگاه از آن تولید گردد.

به گزارش خبر خودرو، شرکت ژاپنی نیسان اخیرا پیکاپ جدیدی با نام ناوارا سالومون را برای مشتریان بریتانیاییش در نظر گرفته است. این خودرو بر پایه نسخه تکنا ساخته شده و به دلیل داشتن ظاهری متفاوت و تجهیزات داخلی جدید به راحتی از نسخه پایه قابل تمایز بود و لذا گمان می رود که بتواند مشتریان زیادی را جذب کند.

از تغییرات خارجی روی بدنه سالومون می توان به دستگیره های کرومی، چراغ های مه شکن، لوگوی سالومون در جلوی خودرو و چهار رنگ جدید اشاره کرد.

همچنین در اتاق این خودرو نیز تزئینات جدید، لوگوی سالومون و زیر پایی های متفاوت به چشم می خورد. این امکانات حدود 1500 پوند ارزش دارند ولی قیمت سالومون حدود 750 پوند گران تر از نسخه پایه اش است و لذا با بر چسب قیمتی 27845 پوند وارد نمایندگی های فروش می شود.

این محصول دارای یک موتور 2.0 لیتری توربو دیزل به توان 187 اسب بخار است و قابلیت حمل 2600 کیلوگرم بار را دارد.

 

جزئیات خودروی بدون راننده ولوو+تصاویر

فناوری خودروی بدون راننده تا به امروز به خاطر محدودیت‌های نرم‌افزاری و مقررات حقوقی چیزی شبیه به یک داستان علمی- تخیلی بوده است. تمام آزمایشهای خودروهای بدون راننده در آمریکا تاکنون توسط تعداد محدودی از شرکت‌ها در چند ایالت انجام شده و نتایج تحقیقات بیشتر شبیه شکل جدیدی از سیستم کروز کنترل بوده تا چیزی که بتواند نحوه‌ زندگی بشر را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت ولوو از آزمایش واقعی و خیابانی خودروهای جدید بدون راننده خود تا سال 2017 خبر داده است.

انجام این کار مستلزم نصب بیش از 28 دوربین، حسگر و لیزر به همراه مجموعه‌ای از مقررات نرم‌افزاری برای طی کردن تمام وضعیت‌های مختلف رانندگی است.

این امر همچنین نیازمند موافقت قانونگذاران در سوئد و گوتنبرگ است و به مالکان خودروهای ولوو این امکان را می‌دهد که به صورت قانونی پشت فرمان بنشینند در شهر تردد کنند و به خواندن روزنامه یا کتاب و مکالمه و چت با گوشی همراه خود مشغول شوند.

ممکن کردن فهم وضعیت‌های مختلف رانندگی برای رایانه‌ها نیازمند چند نوع رادار، چندین دوربین، یک اسکنر لیزری چند پرتو جلو سپر و 12 حسگر مافوق صوت است.

تمام این سیستم‌ها به طور دایم به یک نقشه ویژه سه بعدی با وضوح بالا، حسگر‌های جی پی اس و سازمان کنترل ترافیک متصل هستند که نه تنها راه بندان را اطلاع می‌دهد، بلکه به رانندگان بی‌توجه هشدار می‌دهد که در صورت لزوم سیستم راننده خودکار را خاموش کرده و خودشان رانندگی کنند.

تمام این سیستم‌ها باید در شرایط لازم باید حالت امن و پشتیبان داشته باشند.

اریک کالینگ متخصص فنی در شرکت ولوو می‌گوید: ساختن و نمایش دادن یک خودروی مفهومی بدون راننده نسبتا آسان است، اما اگر شما بخواهید در دنیای واقعی تاثیر‌گذار باشید، باید یک سیستم کامل را طراحی و تولید کنید که ایمن، مطمئن و برای مشتریان عادی قابل خرید باشد.

1424765648115_p2905VolvoSelfDrive1.jpg

ولوو مدت‌هاست که اعلام کرده که خودروهای بدون راننده گام بعدی منطقی در هدفگذاری این شرکت برای جلوگیری از مرگ‌ و میر ناشی از تصادفات است. اگرچه تمام خودروسازان بزرگ و شرکت‌ها نظیر گوگل در حال بررسی این فناوری هستند هیچ یک از آنها در حد ولوو در پیش‌بینی رسیدن به این محصول عمل نکرده‌اند.

بزرگ‌ترین خودروسازان اعلام کردند که به دلیل موانع حقوقی و مشکلات فنی دستکم تا سالهای 2020 تا 2025 طول میکشد که خودروهای بدون راننده کامل به تولید برسند.

اگر این شرکت که کمربندهای ایمنی سه نقطه ای را اختراع کرده بتواند خودروهای بدون راننده کامل را خلق کند مشکلات ترافیکی می‌تواند هرچه زودتر حل شود.

اطلاعات هیوندای i20 کوپه منتشر شد


شاید هیوندای i20 جدید کمی خسته کننده به نظر برسد اما مدل کوپه دو سرنشینه i20 جدید به زودی در انگلستان به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبرخودرو، قیمت این خودرو از 12725 پوند برای مدل پایه SE شروع شده و به 16400 پوند برای مدل ممتاز Sport Nav می رسد.

در حالی که حتی مدل پایه این خودرو دارای رینگ های آلیاژی 16 اینچی، قابلیت اتصال بلوتوثی، کروز کنترل با محدود کننده سرعت، سنسورهای پارک عقب و اسپویلر عقب است، نسخه ممتاز آن از چراغ های اتوماتیک، آینه دید پشت با کاهش نور خودکار، کنترل دما، ناوبری GPS با نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید پشت و غیره بهره می برد.

این کوپه با دو گزینه موتور 1.2 لیتری بنزینی با قدرت 84 اسب بخار و 1.4 لیتری دیزلی با قدرت 90 اسب بخار موجود خواهد بود. موتور بنزینی این خودرو به گیربکس دستی پنج سرعته متصل است در حالی که نسخه دیزلی آن با گیربکس دستی شش سرعته عرضه می شود.

هیوندای به منظور متمایز ساختن این کوپه از طیف مدل های i20 یک رنگ بدنه جدید به نام نارنجی نارنگی را برای این خودرو معرفی کرده است. این رنگ جدید با تودوزی مشکی و قسمت های نارنجی عرضه می شود.

لغو مجوز 35 شرکت وارد کننده خودرو از سوی شورای رقابت

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به جلسه روز چهارشنبه شورای رقابت افزود : در جلسه اخیر شورای رقابت با توجه به موارد مطرح در خصوص عدم تحویل به موقع و قیمت خودرو دنا مقرر گردید تا طی نامه ای تخلفات صورت گرفته به شرکت خودروساز ابلاغ گردد تا نسبت به مسائل فوق، دفاعیات لازم ارائه شود.

وی تصریح کرد : از آنجا که شکایات زیادی در خصوص تحویل و قیمت برخی از خودروها مثل دنا و 206 به شورای رقابت ارائه شده است این موارد باید توسط شرکت خودروساز مربوطه توضیح داده شود.

وی همچنین با اشاره به آیین نامه جدید واردات خودرو و تصمیم دولت مبنی بر ورود خودرو توسط نمایندگی ها گفت : در این جلسه با توجه به مجوز واردات خودرو به 35 شرکت از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،این اقدام وزارتخانه از سوی اعضای شورای رقابت غیر قانونی تشخیص داده شد و شورا مصوب کرد که این مجوز لغو شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در همین راستا و به منظور رفع انحصار از بازار خودروهای وارداتی شورای رقابت در جلسه اخیر مصوب کرد که همه اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت رعایت ضوابط و شرایط اعلام شده می توانند اقدام به واردات خودرو نمایند.

قاضی پور افزود : البته برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده در بازار خودروهای وارداتی ، شورای رقابت نیز نسبت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی اقدام خواهد کرد.

به گفته وی ضوابط ابلاغ شده سازمان حمایت مصرف کنندگان در خصوص تعیین قیمت خودروهای وارداتی نیز در جلسه چهارشنبه شورای رقابت ملغی اعلام شد.

وی همچنین با توجه به تصویب افزایش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت : اغلب نمایندگان مجلس اعتقاد دارند که باید در شرایط کنونی تعرفه واردات خودرو بیش از تعرفه کنونی افزایش یابد تا واردات خودرو کاهش یافته و در این راستا از صنعت خودرو و تولیدات داخلی حمایت شود هر چند برای به دستیابی به تکنولوژی و تجهیزات به روز برای تولید خودروهای جدید باید همکاری با شرکتهای خارجی صورت گرفته و در این جریان واردات تجهیزات قطعا ضروری خواهد بود.