اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اعلام قیمت داچیا ساندرو جدید

داچیا ساندرو جدید به با قیمت اعلام شده ارزان ترین خودرو بازار انگلستان خواهد بود . این خودرو که با قیمت 5.995 پوند در این بازار به فروش می رسد با وجود قیمت ارزان اما از نظر تکنولوژی و تجهیزات برای رقابت با دیگر مدل های رقیب مناسب است .

این خودرو با موتور 1 لیتری 3 سیلندر مجهز است و 74 اسب بخار قدرت دارد .

در مدل های بالاتر با امکانات بیستر قیمت این خودرو حد اقل 800 پوند گران تر خواهد بود.

به این ترتیب قیمت بالاترین مدل ساندرو با طراحی داخلی چرمی و موتور دیزلی 1.4 لیتری با قدرت 69 اسب بخار به 11.795 پوند خواهد رسید.


قدرتمندترین خودروی مدل SUV

شرکت آلمانی اتومبیل سازی پورشه از خودرو SUV جدید خود که قرار است اوایل سال 2013 وارد بازار شود رونمایی کرده و آن را قدرتمندترین اتومبیل شاسی بلندی توصیف کرده که تاکنون توسط این شرکت ساخته شده است.

به گزارش مهر، اتومبیل پورشه کاین توربو S 2013 داری شتاب صفر تا صد 96.5 کیلومتر در ساعت ظرف 4.3 ثانیه است که اوج سرعت آن به 281 کیلومتر در ساعت می رسد.

پورشه کاین توربو S 2013 دارای ویژگیهای متنوعی است که درمیان برخی از آنها می توان به کنترل دینامیک شاسی پورشه (PDCC) اشاره کرد که با ثابت نگه داشتن ارتفاع تعلیق بر روی هر چهار چرخ منجر به عبور پایدار و مطمئن در پیچ جاده ها می شود و همچنین سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل به همراه سیستم Torque Vectoring Plus که وظیفه تقسیم گشتاور میان چرخ ها را برعهده دارد، از جمله امکانات استاندارد این خودرو است.

استفاده از رنگ مشکی براق در ورودی هوای جلو، لنز چرغ ها و همچنین قسمت پایینی آینه بغل ها به همراه رینگ های 21 اینچی آلومینیومی که پیش از این در مدل های 911 توربو به کار گرفته کار شده نیز از دیگر مشخصه های کاین توربوS  خواهند بود.

داخل این اتومبیل با ظاهری چرمی در دو رنگ مشکی و قرمز فلفلی ارائه شده است و گزینه دیگر آن مشکی و بژ خواهد بود. پانل کنترل، در و کنسول مرکزی از فیبرکربنی ساخته شده و در Sport Chrono اسپورت پورشه، یک تایمر دیجیتال و آنالوگ نیز مشاهده می شود.

موتور 4.8 لیتری و هشت سیلندری این خودرو ظرفیت تولید 50 اسب بخار قدرت به همراه 750 نیوتن متر گشتاور است.

فروش این اتومبیل در آمریکا در سه ماه اول سال 2013 و در انگلستان و آلمان از ژانویه 2013 آغاز می شود و قیمت پایه آن از 145 هزار دلار اعلام شده است.

تولید انبوه تندر 90 اتومات ایران خودرو از آذر ماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایکوپرس ، مهندس محمد رضا معتمد معاون تولید تندر90 ایران خودرو درزمینه تولید تندر90 با گیربکس اتوماتیک گفت : تولید آزمایشی تندر90 دنده اتو ماتیک از هفته آخر شهریوماه سال جاری آغاز شده است .
وی گفت : طبق برنامه ریزی ها قرار است تولید انبوه این خودرو از آذر ماه سال جاری آغاز شود.
معتمد تصریح کرد : پس از تست بازار و اندازه گیری نیاز آن برنامه ریزی برای میزان تیراژ تولید تندر90 اتوماتیک صورت می پذیرد .
وی درعین حال اظهارداشت : با توجه به موفقیت آمیز بودن تست های رانندگی تندر90 و اقبال بازار به مدل های اتوماتیک ، پیش بینی می شود که تولید سالیانه این خودرو ( تندردنده اتوماتیک ) به بیش از 15هزار دستگاه برسد.
معاون تولید تندر90 ایران خودرو افزود : گیربکس اتومات جدید تندر همانی است که دررومانی یرروی لو گان های عرضه شده قرار گرفته که به صورت کامل وارداتی و استاندارد است .
معتمد مهمترین تفاوت بین تندر90 معمولی و دنده اتوماتیک را نمایش وضعیت دنده درقسمت نمایشگر جلو آمپر ، تغییر دسته دنده ، پوسته سپر رنگ شده عنوان کرد .

نامزدهای دریافت جایزه خودرو سال 2013 اروپا

عصر خودرو : خودروهای الکتریکی دو سال پیاپی توانستند عنوان خودرو سال اروپا را کسب کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» سال 2011 نیسان ولت و امسال نیز شورولت ولت این عنوان را کسب کردند.

با این حال بعید به نظر می رسد خودروهای الکتریکی بار دیگر بتوانند این عنوان را کسب کنند .

در فهرست نامزده های دریافت جایزه خودرو سال 2013 تنها نام های شناخته شده اسمارت ED ، ولوو V60 پلاگین هیبریدی و پریوس پلاگین وجود دارد .

در این فهرست همچنین نام های آئودی A3 ، بی.ام.دبلیو سری 3 ، پورشه باکستر و رنو کلیو دیده می شود.

شورولت مالیبو ، فیات L500 ، فورد B-Max ، هوندا CR-V ، هیوندایی i30 ، هیوندایی سانتافه ، کیا cee’d و کیا اپتیما به چشم می خورد.

فولکس واگن گلف ، مرسدس بنز A-Class ، پژو 208 و میتسوبیشی اوتلندر دیگر نام های موجود در این فهرست هستند.