اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

روآی سال با موتور پایه گاز سوز روانه بازار شد

پژو روآ سال با موتور پایه گاز سوز جدید بعنوان محصول پر قدرت و کم مصرف گروه صنعتی ایران خودرو همزمان با نمایشگاه بین المللی تبریز روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس سید جواد دهنادی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درتولید با بیان این مطلب گفت : ایران خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی محصولات خود و همچنین تولید خودرویی پر قدرت و ارزان قیمت، از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده است و پژو روا سال محصول این برنامه ریزی و تلاش همه جانبه است .

وی افزود : با تلاش متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایپکو و معاونت و مهندسی ایران خودرو، موتور جدید با بهره گیری از آخرین دانش فنی روز موتور تولید شده که با مصرف سوخت 4/8 لیتر در یک صد کیلومتر قدرت موتور به بیش از 4/88 اسب بخار افزایش یافته است.حجم موتور این خودرو به بیش از 1700 سی سی حدود شش درصد بهبود افزایش یافته است.

دهنادی گفت :افزایش قدرت موتور ، کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت، استحکام بدنه، جادار بودن و قیمت مناسب ، روا را به عنوان خودروی خانواده متمایز کرده است.

وی تغییرات و امتیازات روا سال را بهبود های اساسی در موتور محصول شامل افزایش شش درصد ی حجم موتور ، افزایش هفت درصدی در سرعت ، افزایش توان 10 درصدی و کاهش مصرف سوخت ترکیبی محصول با دو درصد و قابلیت اخذ استاندارد یورو3 را عنوان کرد.

دهنادی تصریح کرد: اصلاح گیر یکس ، استفاده از گاردان دو تکه و اصلاح عملکرد دیفرانسیل در این خودرو اعمال شده است.

گفتنی است 500دستگاه روآی سال آماده تحویل به مشتریان است.

ساخت خودروی برقی در ایران

مبتکر گیلانی موفق به تولید خودروی برقی شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، جمشید آرین ساکن رشت در مدت 3 ماه توانست خودروی آریانا 792 را که به 2 روش دستی و مکانیکی شارژ می شود تولید کند.

این خودروی برقی را می توان در روش مکانیکی با استفاده از ایستگاه شارژ در کمتر از 6 دقیقه شارژ کرد در حالی که این مدت زمان در دیگر خودروهای شارژی بین 6 تا 8 ساعت است.

همین روش شارژ سبب شده است تا این خودرو به عنوان خودروی مطرح شود .


تجهیز ناوگان خدمات امدادی به سیستم هوشمند مدیریت ناوگان (AVL)

ناوگان خدمات امدادی شرکت امداد خودرو سایپا تا پایان سال جاری به سیستم هوشمند مدیریت ناوگان (AVL) مجهز می شود .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، آقای مهندس سعید مارکلائی مدیر عامل امداد خودرو سایپا در نمایشگاه خودرو تبریز با بیان خبر فوق گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو تبریز نصب سیستم هوشمند مدیریت ناوگان (AVL)بر روی خودروهای امدادی استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل آغاز شده که تا پایان آبان ماه به اتمام خواهد رسید.

وی گفت : در مرحله اول اجرای این طرح ناوگان امدادی را از مزیت های این سیستم اعلام کرد ، مهندس مارکلائی اظهار داشت : شرکت امداد خودرو سایپا برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تبریز اقدام به عرضه سیستم GPS خودرو پراید نموده که با استقبال بازدید کنندگان رو به رو شده است .

به گفته وی سیستم GPS پراید دارای ساعت ، تاریخ ، قبله نما ، قطب نما ، تنظیم ماهواره ای به زبان فارسی و نمایشگر طول و عرض جغرافیایی برای ارائه سریع تر خدمات به مشتریان می باشد. همچنین از طریق یک کابل USB قابلیت موقعیت یابی را نیز داشته و مشتریان می توانند موقعیت خودرو را بر روی نقشه صفحه نمایشگر مشاهده نمایند.

وی گفت : قیمت این دستگاه 65000 تومان می باشد که با ده درصد تخفیف در نمایشگاه عرضه شده است .

وی افزود : این سیستم در حال حاضر برای خودرو پراید ساخته شده که در آینده برای سایر محصولات سایپا نیز طراحی و ساخته خواهد شد.

کیا موتورز و سپتامبر تاریخی

با وجود ادامه بحران اقتصادی در حوزه خودروسازی ، کیا موتورز شریک فعال و پرتحرک هیوندای توانسته در ماه سپتامبر سال 2009 به رکوردهای تازه ای دست پیدا کند .

به گزارش خبرخودرو ، مدیران کیا در سئول خبر داده اند که فروش محصولات این کمپانی در بازار بین المللی ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته با 40 درصد رشد مواجه شده است .

این آمار شامل خودروهای سواری و خودروهای اقتصادی کیا است . جالب است که بیشترین رشد فروش کیا موتورز در بازار چین رخ داده است .

مدیران کیا اعلام کرده اند که در سپتامبر 2009 نسبت به سپتامبر 2008 در این بازار با رشد 130 درصدی مواجه شده اند.

کیا در اروپا نیز با رشد 6/27 درصدی ، آمریکا با رشد 6/23 درصدی و در بازار کره جنوبی نیز با رشد 60 درصدی روبرو شده است .

"پژو 207 " تا پایان امسال تولید می شود

قائم مقام ایران خودرو از تولید خودروی جدید "پژو 207 " از اسفند امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سید جواد دهنادی افزود: این خودرو از فروردین سال آینده به تولید انبوه می رسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پژو206، گراند ویتارا و مرسدس بنز ایران خودرو در رده کیفی A قرار دارد گفت: تلاش می کنیم همه محصولات خود را به رده کیفیت A ارتقا دهیم.

دهنادی افزود: ایران خودرو در سال گذشته 600 هزار دستگاه انواع خودرو سواری تولید کرد و برنامه تولید برای امسال680 هزار دستگاه است.

قائم مقام ایران خودرو با بیان اینکه هم اکنون روزانه دو هزار و 600 دستگاه خودروی سواری تولید می کنیم افزود: تولید ایران خودرو تا پایان سال به سه هزارو 70 دستگاه در روز می رسد.

قرارداد اسلامی دایملر با امارات

کمپانی آلمانی دایملر قراردادی اسلامی با امارات متحده عربی امضاء کرده است. به گزارش خبرخودرو ، هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان خبر داد که دایملر سازنده برند مرسدس بنز ، اسمارت و مای باخ با طرف اماراتی به توافق رسیده تا فروش بعضی از محصولات خود را با استفاده از قوانین اسلامی انجام دهد . سرویس اقتصادی دایملر متهد شده که در قبال واگذاری محصولاتش از شیوه های فروش اقساطی یا واگذاری به شرط تملیک ، منطبق با قوانین اسلامی باشد . این اتفاق از این نظر روی داده که در یکی دو ماه اخیر روابط بین دایملر با طرف اماراتی به خصوص شرکت سرمایه گذاری ابوظبی نزدیکتر شده است . دایملر می خواهد اولین کمپانی خودروسازی باشد که در امارات تشکیلات مالی و فروش اقساطی راه اندازی می کند و به همین دلیل از قوانین اسلامی حاکم بر امارات استفاده خواهد کرد.

راه اندازی مجهزترین خط رنگ خودروی کشور در کاشان

مجهزترین خط رنگ خودرو کشور در شرکت سامیار کاشان به طور آزمایشی راه اندازی شد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، این واحد صنعتی در مکـانی به وسعت50 هزار مترمربع احداث و به 16دستگاه ربات رنگ پاش تجهیز شده است و در هر ساعت قادر است30 بدنه خودرو را رنگ کند .

استفاده از رنگ هـای با پایه آب با هدف حرکت به سمت تولید سبز و حفظ محیط زیست و بـه کارگیری تجهیزات پیشرفته pt,ed,pmr,smr از ویژگی های برتر این خط تولیدی است .

مدیر عـامل شرکت سامیارکاشان از بهره برداری رسمی این خط تولیدی همزمان با افتتاح خط تولید خودروهای مینیاتور و مـروارید این شرکت تا دو ماه دیگر خبر داد وگفت: این مجموعه تـولیدی - صنعتی که بـزرگترین پلنت صنعتی ایـران بـه لحـاظ مساحت محسوب می شـود در مکـانی بـه وسعت 318 هکتار در حال ساخت است .

آقـامحمدی افـزود : 3 هزار و 500 میلیارد ریال در این شرکت سرمایه گذاری شده اسـت و اجرای کامل آن 2 هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد .

وی تـولید 32 دستگـاه خودروی مینیاتور و 10 دستگاه خـودروی مروارید در ساعت و ایجاد 23 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم را ازمزایای راه انـدازی این واحد صنعتی برشمرد و افـزود : بـراساس طراحی و برنـامه ریزی صورت گرفته این شـرکت در سـال 150 هزار دستگاه خورو سواری و وانت نیز تولید خواهد کرد .

مدیر عـامل شرکت سامیار کاشان سـالن بدنه این شرکت هم را یکی از مجهزتـرین سالن های تولید بدنه دانست وگفت: سالن بدنه این شرکت به لحاظ اتوماسیون ازبالاترین سطح برخوردار و خط خودرو مینیاتور این شرکت به طور کامل رباتیک است .

آقامحمدی تاکید کرد بـا آغـاز به کار شرکت سامیار و جـذب تـولیدکنندگان قطعات خودرو به این منطقه ، کاشان به یکی از قطب های صنعت خودرو و صنایع وابسته و تبدیل می شود .

شرکت سامیار از شرکت های وابسته به گروه صنعتی خودروسازی سایپا است .


ایران خودرو و رنوپارس به توافق رسیدند

براساس تازه ترین توافق صورت گرفته بین گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت رنو پارس روند تولید تندر 90 در ایران خودرو با تولید روزانه 25 دستگاه از سرگرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد رضا معتمد معاون مدیرعامل ایران خودرو در تولید تندر 90 با بیان این مطلب تاکید کرده که این روند در هفته های آینده به 120 دستگاه در روز خواهد رسید.

وی گفت : تولید تندر در ایران خودرو از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد و به تدریج با تحویل هر چه بیشتر قطعات ، روند آمار تولید افزایش می یابد.

معتمد اظهار داشت : با پرداخت بدهی های معوقه ایران خودرو به رنو پارس زمینه یک همکاری دامنه دار با این شرکت برای ادامه تولید تندر 90 فراهم شده است .

وی تاکید کرد : خطوط تولید تند ر90 ایران خودرو طوری طراحی شده است که قابلیت افزایش تولیدبه سقف 200 هزاردستگاه درسال را داشته که 11 درصد نسبت به خودروساز دیگر از ظرفیت بالایی برخوردار است .

وی افزود : با تمهیدات انجام شده ، خطوط تولید تندر 90 ایران خودرو ظرفیت تولید 400 دستگاه در روز را دارد .

معتمد خاطر نشان ساخت : مهمترین مزیت تولید تندر 90 ایران خودرو را وجود نیروی انسانی متخصص ، شبکه گسترده خدمات پس ازفروش و استفاده از جدیدترین شیوه های نظام های کیفی است .

وی تاکید کرد : سطح کیفی خودرو تندر90 تولیدی ایران خودرو دررده خیلی خوب و درگرید Aقرار دارد .

معاون مدیر عامل ایران خودرو درتولید تند ر90 تصریح کرد : براساس آخرین نظر سنجی صورت گرفته میزان مراجعه مشتریان این خودرو به تعمیر گا هها کاهش یافته که این امر نشان دهنده کیفیت خوب تندر 90 ایران خودرو است .

معتمد تاکید کرد ؛ یک گروه از ارزیابان ارشد سازمان بهره وری وابسته به وزارت صنایع و معادن اواخر هفته گذشته از خطوط تولید تندر در ایران خودرو بازدید و توانمندی های این شرکت را در اجرای استانداردهای مورد نظر شرکت رنو نیسان فرانسه را مطلوب ارزیابی کردند.

وی درخصوص تحویل تندر90 به مشتریان خاطر نشان ساخت: تحویل خودرو به مشتریان تندر90 به موقع و حتی زودتر از موعد مقرر در برنامه قرار گرفته است .

معتمد درپایان یاد آورشد: با فشار های ایران خودروو با حفظ منافع کشور ، رنو پارس با افزایش ساخت داخل تندر90 موافقت کرد.

گفتنی است طی دو سال گذشته حدود 50هزار تندر 90 در ایران خودرو تولید و تحویل مشتریان داده شده است.