اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

شریک فقط پژو یا رنو نیست !!


مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: وجود هیچ شریک خارجی باعث نخواهد شد تا ما به شرکای دیگری فکر نکنیم، اما آن چه برای ما در اولویت قرار گرفته این است که ما شریک همراه می خواهیم، شریکی که علاوه بر روزهای خوب در شرایط سخت نیز با ما همکاری داشته باشد.   

هاشم یکه زارع ، با بیان این که برخی برخوردها با صنعت خودرو براساس واقعیت های موجود نیست، در نظر گرفتن منافع ملی را به ویژه در شرایط کنونی ضروری دانست و افزود: متاسفانه در سال های اخیر، سایه سیاسی بر حوزه خودروسازی حاکم شده است که ان شاء ا... در دولت جدید این سایه برداشته خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به چالش های موجود در صنعت خودرو اظهار کرد: امیدوار هستیم با رویکرد منطقی پیش گرفته شده از سوی دولت تدبیر و امید، تحریم های بین المللی که حدود 30درصد از مسائل و مشکلات صنعت خودرو را باعث شده اند، به زودی رفع شوند، اما علاوه بر آن باید برای تحریم های داخلی نیز چاره ای اندیشید.

یکه زارع ادامه داد: هزینه های مالی خودروسازان به بیش از 30درصد رسیده که عددی فراتر از تصور است و اگر این روند ادامه داشته باشد، صنایع به ویژه صنایع تاثیرگذار و در عین حال تاثیرپذیر، با مشکلات بسیاری حادی روبرو خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان با بیان این که شرط ما برای همکاری با هر شرکت خارجی «تولید و دست یابی به دانش فنی» است نه مونتاژ کاری، اظهار کرد: نگاه ما به همکاری با شرکای خارجی تغییر نکرده و تنها اتفاقی که افتاده این است که ما به شرکای جدید هم فکر می کنیم، چرا که شریک، فقط پژو یا رنو نیست.

 

معرفی نسخه جدید بی.ام.و Z4

شاید معرفی مدل های سدان M3 و کوپه M4 داغ ترین اخبار جدید بی.ام.و به شمار روند، اما ارائه نسخه ویژه ای از رودستر Z4 نیز می تواند به همان اندازه جذاب باشد.


شاید معرفی مدل های سدان M3  و  کوپه M4  داغ ترین اخبار جدید بی.ام.و به شمار روند، اما ارائه نسخه ویژه ای از  رودستر Z4  نیز می تواند به همان اندازه جذاب باشد.   این نسخه ویژه در واقع حاصل اضافه شدن پکیج ویژه ای با تمرکز بر طراحی داخلی این خودرو، به منظور افزایش ویژگی تجملی آن می باشد.



افزایش کاربرد چرم در طراحی بخش داخلی   Z4 جایگاه ویژه ای در پکیج جدید دارد. طراحان بی.ام.و از چرم  عاج-رنگ ناپا (Nappa) در پوشش صندلی ها  استفاده کرده اند و  در قسمت داشبورد، پنجره ها و جزئیات دیگر، رنگ ها و طرح های متناسب با این رنگبندی خاص را به کار گرفته اند. به طور مثال، بخش پایین داشبورد، محل استراحت دست، و پانل درب با همان چرم مورد استفاده در صندلی ها پوشش داده شده اند، و در پوشش بخش بالایی داشبورد از رنگ های قهوه ای روشن و مشکی استفاده شده است که تضاد رنگی زیبایی را ایجاد می نماید.

گفتنی است در پکیج  طراحی جدید، که « ترکیب خالص» نام دارد، هیچگونه تغییری در بخش خارجی  Z4 در نظر گرفته نشده است، هرچند برای مشتریانی که خواهان پکیج جدید باشند، این خودرو منحصرا با  رنگ قهوه ای متالیک ارائه می شود. همچنین مشتریان می توانند به همراه این پکیج، پکیج دیگری را با عنوان   «ام. اسپورت» سفارش دهند که بیشتر به طراحی خارجی آن مربوط می شود.

آغاز تولید سه محصول جدید در ایران خودرو دیزل


خط تولید سه محصول جدید ایران خودرو دیزل با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افتتاح شد.   

تولید وانت پیکاپ دو کابین، کشنده A7 و کامیون آریا در شرکت ایران خودرو دیزل بعدازظهر چهارشنبه با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

در مراسم آغاز بهره برداری از این خطوط تولید، ابتدا مهندس مهدی یونسیان، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل و سپس مهندس رضا رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع سخنرانی کردند و سپس سه خط تولید محصولات تجاری گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح شد.

 براساس این گزارش پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل از استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 برخوردار است. این خودرو که در دو تیپ دیزلی و بنزینی به بازار عرضه خواهد شد، با بهره گیری از موتور 2800 سی.‌سی پر قدرت 164 اسب بخاری در تیپ دیزلی و موتور 2400 سی‌سی 138 اسب بخاری در تیپ بنزینی، از قابلیت چهار چرخ محرک نیز برخوردار است.

پیکاپ ایران خودرو دیزل از سیستم ترمز دو مداره هیدرولیک برخوردار و به سیستم‌های ترمز  EBD و ABS مجهز است.

کامیون کشنده A7 نیز برترین فناوری‌های روز دنیا و استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد. این کشنده علاوه بر ظاهری زیبا، دارای موتوری قدرتمند با توان 420 اسب بخار و سیستم سوخت رسانی پیشرفته Common Rail است.

کامیون «آریا» نیز در دو تیپ باری و کمپرسی تولید و روانه بازار خواهد شد. قدرت موتور کامیون آریا 220 اسب بخار با حجم موتور 11.6 لیتر است که به سیستم تعلیق پیشرفته نیز مجهز است.میزان ساخت داخل کامیون آریا 70 درصد است.

انتشار جزئیات تکمیلی بی ام و M235i ریسینگ

شرکت بی ام و به تازگی تصاویر و جزئیات جدیدی از ابرخودروی مسابقه ای 59500 یورویی M235i ریسینگ را اعلام کرد.

به گزارش خبرخودرو ، بی ام و M235i ریسینگ بر اساس نسخه جاده ای آن طراحی شده و 4454 میلی متر طول 1862 میلی متر عرض و 1380 میلی متر ارتفاع دارد.BMW detailing the new M235i Racing

به گفته شرکت تولید کننده ، این خودرو دارای سامانه تعلیق و کمک فنر های H&R ، سامانه ترمز پیشرفته ABS /DSC  /ASC ، کمربند شش نقطه مسابقه ای و صندلی های مسابقه ای Recaro Pro Races SPG  و با صندلی های Extras taxi  و LX می باشد .

خودروی فوق الذکر دارای یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندری بنزینی به توان 333 اسب بخار و پیشینه گشتاور 450 نیوتون است که در کنار یک جعبه دنده جدید با جزئیاتی که هنوز اعلام نشده قرار گرفته است.

البته دکمه های تعویض دنده M235i ریسینگ روی فرمان قرار گرفته است .

سامانه اگزوز این خودروی اسپرت به مبدل های کاتالیست مجهز می باشد و باک سوخت آن از ایمنی بالاتری نسبت به نسخه جاده ای بر خوردار است.

 قیمت پایه هر دستگاه ب ام و M235i ریسینگ 59500 یورو اعلام شده است که شامل جعبه دنده VAT سفارشی آن نمی شود .

وانت سایپا 151 به خیابان ها می آید


مدیر عامل شرکت بن ‌رو (سایپا ساوه) با اشاره به راه اندازی خط تولید وانت پراید ( سایپا 151 ) گفت : به زودی وانت سایپا 151 به مشتریان تحویل داده می شود.

مهندس حسن عموزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به برنامه تولید روزانه 100 دستگاه وانت پراید افزود : از این هفته روزانه 100 دستگاه وانت پراید در سایپا ساوه تولید می شود که با 1500 دستگاهی که تاکنون تولید شده است تا پایان امسال 7 هزار دستگاه وانت پراید تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی تصریح کرد : قیمت وانت سایپا 151 بسته به مدل و آپشن های مختلف تقریبا 15 میلیون تومان خواهد بود و در آینده نزدیک تسهیلات لیزینگی نیز برای خرید این محصول به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی افزود : وانت سایپا 151 خودرویی تولید شده بر روی پلت فرم اصلاح شده X100 است ، موتور این محصول یورو 4  با حداقل میزان آلایندگی است همچنین ظرفیت حمل این خودرو 470 کیلوگرم است و در کاربری های مختلف و با  اتاق بارهای مختلف عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به امکانات و ویژگی های محصول وانت سایپا 151 گفت : نصب کولر ، شیشه بالابر برقی ،امکان نصب فرمان هیدرولیک، ایربگ و همچنین نصب ترمز ABS و EBD بر روی کلیه مدل های این وانت از ویژگی های این محصول است.

وی افزود : مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 5/6 لیتر و در سیکل برون شهری 5/5 لیتر در 100 کیلومتر است.

 

محصول جدید S300 سایپا سال آینده عرضه می شود

قائم مقام  فروش ، بازاریابی و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا همچنین از عرضه محصول جدیدی به نام S300 در سال آینده خبر داد و گفت : ظرفیت تولید این محصول که سال آینده در  سایپا ساوه تولید می شود حداقل در یک شیفت کاری 20 هزار دستگاه خواهد بود.

مهندس عموزاده گفت : تولید این محصول از تیرماه سال آینده شروع می شود.

وی فاز اول این محصول را مشارکتی اعلام کرد و گفت : پروژه تولید محصول جدید S300 داخلی سازی است اما در فاز اول با مشارکت چینی ها و بر روی پلت فرم ژاپنی خواهد بود اما تا پایان سال 93 به 60 درصد ساخت داخل خواهد رسید.

وی در ادامه عرضه خودروی تیبا 2 اواخر امسال و 4 مدل محصول با پلت فرم های جدید در سال آینده را از برنامه تولید گروه سایپا عنوان کرد و افزود : محصول B90 در شرکت پارس خودرو، خودروی سراتو را در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

وی گفت : تولید آزمایشی خودروی تیبا 2 از بهمن ماه امسال آغاز می شود.

سری 2 و سری 4 بی‌ام‌ و در راه ایران


مالکان تازه پرشیا خودرو بهار امسال سهام این شرکت را از موسسه نوریانی و شرکت سرمایه‌گذاری ری خریدند. بهرام قیصرزاده که پیشتر مدیریت معین‌خودرو، نماینده پورشه در ایران و آرتاتاک موتور، نماینده مازراتی برعهده داشت حالا به عنوان مدیرعامل جدید پرشیا موتور در مصاحبه‌ای از مدل‌های کنونی و برنامه‌های آینده ب ام و در ایران خبر داده است. 


شرکت نوریانی پس از عدم موفقیت در مونتاژ بی ام و در ایران از حدود ده سال پیش واردات این خودرو به ایران را آغاز کرد. بعد از مدتی شرکت سرمایه‌گذاری ری وابسته به آستان قدس رضوی ابتدا پنجاه درصد و بعد ۷۶ درصد از سهام نمایندگی بی ام و را در اختیار گرفت. 


علیرضا نوریانی، بنیانگذار موسسه نوریانی سال گذشته گفت این شرکت حدود چهار هزار دستگاه بی ام و به ایران وارد کرد و به همین تعداد از طرق مختلف به غیر از نمایندگی بی ام و به ایران آمد. اما فعالیت این شرکت رفته‌رفته در سالهای اخیر کاهش یافت تا بهار امسال که نمایندگی از طریق مزایده به مالکان تازه منتقل شد. 


بی ام و هنوز در وبسایت خاورمیانه خود نماینده‌ رسمی در کشور ایران ندارد. اما آقای قیصرزاده می‌گوید در حال حاضر پنج مدل ۵۲۰، ۵۲۸، ۵۳۵ جی‌تی، ۶۴۰ گرن کوپه و ۷۶۰ ال‌آی توسط پرشیا خودرو به ایران وارد می‌شود. ارزان‌ترین مدل ۵۲۰ است که بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت مدل ۵۳۵ جی‌تی حدود ۶۰۰ میلیون تومان و قیمت مدل ۶۴۰ گرن کوپه هم حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. 


به گفته مدیر پرشیا خودرو ارزان‌ترین مدل بی ام و در بازار ایران مدل X1 سال ۲۰۱۳ است که قیمتش ۱۸۵ میلیون تومان است وگران‌ترین مدل در بازار M6 است که حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. 


خودروهایی که توسط نمایندگی فروخته می‌شود پنج درصد گران‌تر از خودروهای مشابه در بازار است که دلیل آن به گفته آقای قیصرزاده داشتن بیمه بدنه و گارانتی پنج ساله این خودروها است. خدمات پرشیا خودرو قرار است فقط به خودروهایی که این شرکت می‌فروشد محدود نشود و همه خودروهای موجود در بازار ایران را شامل خواهد شد. 


پرشیا خودرو می‌گوید تعمیرگاه مرکزی این شرکت در کیلومتر شش جاده مخصوص تهران-کرج ظرفیت پاسخگویی به تقاضای هشتاد درصد خودروهای بی ام و در ایران را دارد، اما خدمات این تعمیرگاه از دیگر تعمیرگاه‌ها گرانتر است و پرشیا خودرو به جز تهران در هیچ شهر دیگری در ایران حضور ندارد. 

منبع : خودرو

سال 2015 منتظر مدل E تسلا باشید

به گفته مدیر طراحی برند تسلا، قرار است مدل E در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی رسمی شود.

به گزارش خبرخودرو، البته این رونمایی برای یک ماه دیگر برنامه ریزی نشده و تسلا نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2015 را برای این کار در نظر دارد که 13 ماه دیگر افتتاح می شود.

مدل E، خودروی بازار انبوه این سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی خواهد شد و تصمیم بر آن است که قیمتی در حدود 35 هزار دلار داشته باشد. مدیر طراحی تسلا، فرانز ون هولژاسن در مصاحبه جدیدی اظهار داشته ممکن است مدل E در سال 2015 در نمایشگاهی در دیترویت رونمایی شود.

این طراح هم چنین اظهار داشت مدل E صرفا یک مدل S کوچک نیست چرا که این برند نمی خواهد مانند آئودی رفتار کند. هم چنین تسلا سخت در تلاش است تا نسل سوم پلتفرم مدل هایش را بسازد.

عقب نشینی دولت در افزایش قیمت خودرو


دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اقدامات مثبت دولت یازدهم در بهبود فضای کسب و کار  گفت : خوشبختانه دولت جدید در عملکرد 100 روزه اش حرکت های مثبتی را در جهت بهبود فضای کسب و کار داشت که از جمله آنها تغییر و کاهش میزان گشایش اعتبار از  130 درصد به 30 درصد است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : همچنین وزیر صنعت ، معدن و تجارت با توجه به ضرر و زیان خودروسازان بواسطه اعمال قیمت هایی که شورای رقابت برای  تولیدات آنها درنظر گرفته بود  اعلام کرد که قیمت های فعلی قیمت های کف پایه است و حتی در برخی خودروها بایستی افزایش یابد اما وزیر صنعت ،معدن و تجارت به دلیل انتقاد شدید برخی از نمایندگان مجلس ، به صحبت های ایشان عقب نشینی کرد و اعلام کرد که قیمت خودروهای سواری تا پایان امسال ثابت بوده و شرکتهای خودروساز نباید هیچ افزایش قیمتی را تا پایان سال جاری اعمال نمایند.

وی تصریح کرد : این اقدام وزیر با توجه به ضرر وزیان بیش از 5 هزار میلیارد تومانی خودروسازان ، حرکت مناسبی نیست بنابراین در شرایطی دولت به استناد ماده 2 تبصره 101 برنامه پنجم توسعه امکان جبران ضرر و زیان خودروسازان را ندارد مشخص نیست که تکلیف ضرروزیان شرکتهای خودروساز که سال گذشته تا کنون این رقم ضرر و زیان را کردند چه خواهد شد.

وی تاکید کرد : همچنین در این مدت وزارت صنعت ،معدن و تجارت پیشنهادی را به شورای اقتصاد ارائه کردند و خواستار لغو مصوبه انحصاری بودن صنعت سواری از سوی شورای رقابت شدند که این نیز از حرکتهای خوب مثبت وزارت صنعت ،معدن و تجارت است که در صورت تحقق این اقدام وزیر ،خودروسازان از وضعیت قیمت گذاری و مراجعه به شورای رقابت رهایی خواهند یافت .

وی  در ادامه برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو را گام مثبت دیگر وزارت صنعت ؛ معدن و تجارت در عملکرد 100 روزه دولت اعلام کرد و افزود : با برگزاری همایش صنعت خودرو و به دنبال آن  رفع تحریم ها امید است که شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران باشیم. قطعا با همکاری و مشارکت خودروسازان خارجی برنامه چشم انداز 1404 صنعت خودرو که طراحی 5 پلت فرم است زودتر محقق شده  و زمینه توسعه محصول و عرضه خودروهای جدید فراهم خواهد شد مسلما این روند در نهایت رضایت مردم را  در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین احیای دوباره شورای سیاستگذاری خودرو را حرکت مهم دیگر وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این مدت عنوان کرد و گفت : شورای سیاست گذاری خودرو که در دولت های گذشته عملا نیمه تعطیل شده بود خوشبختانه توسط مهندس نعمت زاده مجدد احیاء شد در جلسات این شورا که هر دو هفته یکبار برگزار می شود بسیاری از مسائل صنعت خودرو بررسی و با ارائه مشکلات این صنعت ،راهکارهای لازم اتخاذ می شود.