اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جزئیات خودروی بدون راننده ولوو+تصاویر

فناوری خودروی بدون راننده تا به امروز به خاطر محدودیت‌های نرم‌افزاری و مقررات حقوقی چیزی شبیه به یک داستان علمی- تخیلی بوده است. تمام آزمایشهای خودروهای بدون راننده در آمریکا تاکنون توسط تعداد محدودی از شرکت‌ها در چند ایالت انجام شده و نتایج تحقیقات بیشتر شبیه شکل جدیدی از سیستم کروز کنترل بوده تا چیزی که بتواند نحوه‌ زندگی بشر را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت ولوو از آزمایش واقعی و خیابانی خودروهای جدید بدون راننده خود تا سال 2017 خبر داده است.

انجام این کار مستلزم نصب بیش از 28 دوربین، حسگر و لیزر به همراه مجموعه‌ای از مقررات نرم‌افزاری برای طی کردن تمام وضعیت‌های مختلف رانندگی است.

این امر همچنین نیازمند موافقت قانونگذاران در سوئد و گوتنبرگ است و به مالکان خودروهای ولوو این امکان را می‌دهد که به صورت قانونی پشت فرمان بنشینند در شهر تردد کنند و به خواندن روزنامه یا کتاب و مکالمه و چت با گوشی همراه خود مشغول شوند.

ممکن کردن فهم وضعیت‌های مختلف رانندگی برای رایانه‌ها نیازمند چند نوع رادار، چندین دوربین، یک اسکنر لیزری چند پرتو جلو سپر و 12 حسگر مافوق صوت است.

تمام این سیستم‌ها به طور دایم به یک نقشه ویژه سه بعدی با وضوح بالا، حسگر‌های جی پی اس و سازمان کنترل ترافیک متصل هستند که نه تنها راه بندان را اطلاع می‌دهد، بلکه به رانندگان بی‌توجه هشدار می‌دهد که در صورت لزوم سیستم راننده خودکار را خاموش کرده و خودشان رانندگی کنند.

تمام این سیستم‌ها باید در شرایط لازم باید حالت امن و پشتیبان داشته باشند.

اریک کالینگ متخصص فنی در شرکت ولوو می‌گوید: ساختن و نمایش دادن یک خودروی مفهومی بدون راننده نسبتا آسان است، اما اگر شما بخواهید در دنیای واقعی تاثیر‌گذار باشید، باید یک سیستم کامل را طراحی و تولید کنید که ایمن، مطمئن و برای مشتریان عادی قابل خرید باشد.

1424765648115_p2905VolvoSelfDrive1.jpg

ولوو مدت‌هاست که اعلام کرده که خودروهای بدون راننده گام بعدی منطقی در هدفگذاری این شرکت برای جلوگیری از مرگ‌ و میر ناشی از تصادفات است. اگرچه تمام خودروسازان بزرگ و شرکت‌ها نظیر گوگل در حال بررسی این فناوری هستند هیچ یک از آنها در حد ولوو در پیش‌بینی رسیدن به این محصول عمل نکرده‌اند.

بزرگ‌ترین خودروسازان اعلام کردند که به دلیل موانع حقوقی و مشکلات فنی دستکم تا سالهای 2020 تا 2025 طول میکشد که خودروهای بدون راننده کامل به تولید برسند.

اگر این شرکت که کمربندهای ایمنی سه نقطه ای را اختراع کرده بتواند خودروهای بدون راننده کامل را خلق کند مشکلات ترافیکی می‌تواند هرچه زودتر حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد