اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اعلام جزئیات آخرین نسل اشکودا آوکتاویا

فهرست رسمی قیمت نسل جدید اشکودا اوکتاویا زودتر از موعد مقررش که در ماه مارس بود در انگلستان منتشر شد.

به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام شرکت تولید کننده ، ارزان قیمت ترین خودروی اشکودا اوکتاویا در بازار انگلستان 16 هزار پوند قیمت خواهد داشت.

البته در صورت نصب موتور دیزل بر روی آن این مبلغ تا حدود 18 هزار پوند افزایش میابد.

البته این خودرو از سه نسخه S ، SE و الگانس و با چهار موتور متفاوت عرضه می شود.

اولین موتور نصبی بر روی این خودرو یک موتور 1.2 لیتری TSI بنزینی به توان 104 اسب بخار است که مصرف سوخت آن 57.7 مایل بر گالن و آلایندگی اش 114 گرم بر کیلومتر می باشد.

بعد از آن یک موتور 1.4 لیتری TSI بنزینی تولید شده که 138 اسب بخار توان دارد و مصرف سوخت و آلایندگی اش به ترتیب 53.3 مایل بر گالن و 121 گرم بر کیلومتر می باشد

1.6 لیتر TDI دیگر موتور در نظر گرفته شده برای اوکتاویا جدی است که در کنار 2.0 لیتر TDI موتورهای دیزل آن را شامل می شود.

این دو موتور به ترتیب 104 و 148 اسب بخار توان دارند و میزان آلایندگی آن ها از نمونه ای بنزینی کم تر است.

بلوتوث ، فرمان روکش چرم ، سامانه کمکی حرکت در شیب و رینگ های آلیاژی 16 اینچی جزء امکانات پایه نصب شده بر روی نسخه اس می باشد.

نسخه ES این خودرو دارای سامانه تهویه هوا ، تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز می باشد و در نهایت نسخه الگانس مجهز به سامانه کنترل سرعت ، ناوبری ماهوارای ، چرم آلکانترا و رینگ های 17 اینچی می باشد.

این خودروها از ماه مارس به بازار انگلستان راه می یابند.

جدیدترین ماشین های آسیایی

شرکت های اتومبیل سازی آسیای شرقی مدتی است که گوی سبقت را از خودرو سازان غربی ربوده اند و بازار فروش را در دست گرفته اند.
در میان این شرکت های خودرو ساز می توان به تویوتا، لکسوز، هیوندا، مزدا، کیا، هوتدا و ... اشاره کرد.
طبق آمار های کشور های غربی در میان این خودرو های آسیایی، سالهای گذشته لکسوز محبوبیت بیشتری داشته است. که یکی از جدید ترین مدل های آن را در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد.
جدید ترین اتومبیل های آسیای شرقی :


lexus IS



Toyota Cb Concept


Hyundai HCD-14


Honda Urban SUV




Toyota Corolla Furia



Toyota GT 86


Mazda RX-8


میتسوبیشی ASX پیش فروش می شود

بنا بر اعلام آرین موتور خودرو میتسوبیشی ASX تا 5 بهمن ماه تمدید شده است.

گفتنی است تحویل خودروها 2 ماهه بوده و بیمه بدنه رایگاه نیز به خریداران ارایه می شود.

آلفا رومئو در ایران ماندنی است

گزارش «عصرخودرو» فربد زاوه، مدیر اجرایی آلفا موتور با اعلام این مطلب گفت: شرکت آلفا موتور در حال طی کردن مراحل اداری تمدید مجوز خدمات پس از فروش است و خارج شدنش از فهرست خودروهای واردتی صحت ندارد.

وی افزود: شرکت های واردکننده خودرو هر سال باید مجوز خدمات پس از فروش خودروهایشان را تمدید کنند، که این پروسه حدود 2 ماه زمان می برد، به همین دلیل برخی اوقات در فهرست خودروهای وارداتی قرار نمی گیرد.

زاوه تصریح کرد: به همین دلیل نبود خودروهای آلفا رومئو در فهرست خودروهای وارداتی مقطعی است و این خودروها تا حدود 20 روز دیگر دوباره وارد فهرست می شود.

بر اساس این گزارش روزگذشته خبرگزاری ایسنا خبری با مضمون پنج خودرو آلفا رومئو جولیتا اتوماتیک، آلفا رومئو جولیتا دستی، آلفا رومئو میتو اتوماتیک، آلفا رومئو میتو دستی، ‌آلفا رومئو میتو کوپه دستی از فهرست واردات خارج شدند درج کرده بود.

گفتنی است روزگدشته درج این خبر موجب افزایش قیمت خودروهای آلفا رومئو در بازار شد.

رونمایی از خودرو ایرانی "پیتون"+عکس

ایمان مقصودی عضو تحریریه هفته نامه دنیای خودرو و سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.

به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی.سی بر روی آن وجود دارد.

در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.

به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای 150هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.




رانندگی با ماشین حصیری

اگر دوست دارید ماشینی با یک روکش تمام حصیری داشته باشید سری به نیجریه بزنید و سراغی از این حصیرباف بگیرید تا به ماشینتان جلوه دیگری بدهد.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان به ماشین یا به اصطلاح ماشین بازها خرج زیادی می‌کنند تا اتومبیل خود را به شکلی در آورند که جلب توجه کند یا کارکرد بهتری نسبت به اتومبیل‌های معمولی داشته باشد.



این علاقه به ماشین حد و مرزی ندارد و خودش را هر طوری که باشد نشان می‌دهد. حتی اگر پوشاندن تمام یک ماشین با حصیر در آفریقا باشد.

یک حصیر باف نیجریه ای که به ماشین هم علاقه زیادی دارد وقت خود را صرف بافتن روکش حصیری می‌کند. او هر قسمتی از ماشین را که بشود با حصیر می‌پوشاند و حتی قالپاق‌های آن را هم از این روکش عجیب بی نصیب نمی‌گزارد، نمونه کار او را در زیر می‌بینید.













احداث کارخانه خودرو سازی کوهدشت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت با بیان اینکه طرح پروژه خودروسازی کوهدشت از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری و هیات وزیران به استان لرستان در 11 اسفند ماه سال 89 است، عنوان کرد: با توجه به جلسات و نشست هایی که با سازمان ها و شرکت های ذیربط برگزار شده است، مکان اجرای سایت کارخانه در حال مطالعه است.

 

حجت اله بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در این خصوص افزود: با توجه به مصوبه دولت و جهت پاسخگویی به مطالبات مردم، تمامی مسئولین استانی اهتمام جدی جهت اجرای مصوبه را دارند و تاکنون مانع بازدارنده ای در این راستا وجود نداشته است.

وی از همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) و شرکت ایران خودرو در این پروژه خبر داد و اعلام کرد: تولید خودروی سمند و وانت نیسان از برنامه های تولید این شرکت خواهد بود.

وی همچنین  با تاکید بر رابطه مستقیم احداث این کارخانه با ایجاد اشتغال برای شهروندان این شهر، اظهار داشت: با عنایت به اینکه کارخانه خودروسازی در شهرستان کوهدشت احداث خواهد گردید و این شهرستان به مرز های غربی و جنوب غرب نزدیک است لذا امکان صدور محصولات به خارج از کشور نیز میسر خواهد شد.

اولین مینی اتومبیل های تاریخ

شرکت های خود رو سازی در اواخر دهه ی 50 و اوایل دهه ی 60 به ساخت مینی اتومبیل های زیادی روی آوردند که برخی از آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

peel p50
این مینی اتومبیل در اوایل سال 1960 در انگلیس توسط شرکت مهندسی peel ساخته شد. طول این مینی اتومبیل 135 سانتیمتر و پهنای آن 99 سانتیمتر است . فن خنک کننده ی موتور این اتومبیل قدرتی معادل 49 سی سی دارد . این مینی اتومبیل 3 دنده جلو دارد ولی دنده معکوس ندارد.
وزن p50 در حدود 60 کیلو گرم است.





Spatz
گنجشک آلمانی لقب این اتومبیل است. این مینی اتومبیل سال 1955 ساخته شد و توسط شرکت BAG به فروش رسید . حجم موتور این اتومبیل 250 سی سی و 60 مایل بر ساعت سرعت spatz بود.





Isetta
این مینی اتومبیل را رنزو ریولتای ایتالیایی در سال 1953 ساخته است. در سال 1955 مجوز تولید این اتومبیل را به شرکت بی ام دابلیو آلمان واگذار کرد . در همان سال حق تولید این اتومبیل را به شرکت ولام "velam" فرانسه نیز واگذار کرد. شرکت ولام این اتومبیل را با موتوری به حجم 236 سی سی در سال 1957 تولید کرد. اگرچه مونتاژ بی ام دبلیو این اتومبیل بیشتر فروش رفت ولی اتومبیل ساخت شرکت ولام خیلی بهتر بود.





Frisky
در سال 1957 شرکت Henry Meadows Vehicles این میکرو ماشین را تولید کرد. حجم موتور این اتومبیل 328 سی سی و سرعت 56 مایل در ساعت بود. البته در سال 1959 نوعی از این مینی اتومبیل با سه چرخ ساخته شد که فروش خوبی نداشت.





BMW 600
شرکت بی ام دابلیو در فرانکفورد سال 1957 این مینی اتومبیل را طراحی کرد . اتومبیلی با 2 سیلندر ، حجم موتور 585 سی سی و توانی معادل 19 اسب بخار که در زمان خود بهترین مینی اتومبیل شد. سرعت این خودرو به 62 مایل در ساعت می رسید.
این مینی خودرو با کمی تغییرات ( تغییر در اندازه چراغ جلو و بزرگتر کردن سپر ) توانست در آمریکا فروش خوبی داشت باشد.




Scootacar
اسکوتر کار با دو چرخ جلو و یک چرخ در مرکز قسمت عقب خودرو در سال 1957 تولید شد. سرعت این مینی خودرو تا 45 مایل در ساعت می رسید. در سال 1960 مدل جدیدی از اسکوتر کار ساخته شد که این عکس مطعلق به مدل جدید آن یعنیMK2 می باشد.


ترجمه : مرتضی رحیمی