اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اظهار نظر جالب از یکی از خوانندگان ارجمند در خصوص روا

درسته موتور پیکان نیست چون سر سیلندر جوانان گذاشتن روش بابا من یک اردی داشتم کلافم کرد توی سربالایی که راه نمی رفت باید پشت اتوبوس و کامیون می موندم بعد از دو سال موتور رینگ ضعیف کرد دفرنسیال مثل گرگ زوزه می کشید گیربکسشم که هزار ما شا ا.. دنده هاش جا نمی رفت فنر بندیش که معرکه بود بعد از یک سبقت و حشتناک که امکان دارد در این حالت جان خود را از دست دهید اتاق روی فنر بندی چنان بازیی می کند که اگر سکته نزنید باید بگم که تمام موهای بدنتان سیخ می شود توی خوزستان که ما هستیم نمی شه کولرشه روشن کرد چون امپر ان از ۱۱۰ هم رد می کند و امکان دارد موتور کان لم یکن شود و یک اشکال دیگه هم یادم اومد چون بدنه برای بارهای محوری و گشتاورهای میله گاردان طراحی نشده و مقاومتی ندارد بعد از دوسال بدنه خودش را ول می کند مثل لب و لنچه یک سگ بلداگ که اویزان است . مصرفش هم عالیه اندازه یک ماشین  شش سیلندر بنزین میسوزونه تا کی مردم باید جور ایران خودرو را بکشند اگر اقایان می گویند ۴۰۵ سمند و پارس داخلی هستند پس چرا انها را جایگزین اردی نمی کنند ولی چه سود که دیگر انها هم کاری از پیش نمی برند به زودی در سور دمیده می شود و مهلت سازمان تجارت جهانی تمام می شود و در های کشور باز منی شود و ما دو انتخاب داریم پارس ۱۷ هزار دلاری یا کمری ۱۷ هزار دلاری خدا حافظ ایران خودرو خداحافظ انحصار طلب خدا حافظ بازار سیاه خدا حافظ دلال خداحافظ افتابه ساز

خودروی "رکستون" جایگزین "موسو" می شود

مدیرعامل شرکت صنعتی تولیدی مرتب گفت : با توجه به اینکه تولید خودروی موسو در کشور کره قطع شده است و نیاز به محصول جدیدی بود تا جایگزینی آن شود ؛ خودروی رکستون را به این منظور انتخاب کرده ایم.

مهندس فداکار در گفتگو با خبرخودرو افزود: خودروی رکستون در مرحله اول به صورت CBU وارد خواهد شد و قیمت آن حدود 45 تا 50 میلیون تومان خواهد بود.

وی در ادامه گفت : با برنامه ریزی های انجام شده این خودرو تا قبل از سال 87 وارد بازار خواهد شد.

مهندس فداکار افزود: با توجه به مشخصات این خودرو که دارای موتور بنز بوده و از طراحی کره ای برخوردار می باشد امید داریم که از بازار رقابتی خوبی در بین خودروهای دو دیفرانسیل برخوردار شود.

مدیرعامل شرکت مرتب گفت: در حال حاضر در زمینه قیمت گذاری تا حدود زیادی بحث های لازم انجام شده و در حال انجام مذاکراتی در زمینه قیمت خرید با شرکت کره ای می باشیم.

وی در پایان افزود: رکستون خودروی روز دنیا محسوب می شود و تولید این خودرو در راستای اهداف شرکت مرتب که ارزان ترین و لوکس ترین خودروهای دو دیفرانسیل تولیدی کشور را عرضه می نماید می باشد.

لازم به ذکر است این خودرو در نمایشگاه قطعه سازی که 27 آذرماه برگزار می شود در غرفه مرتب به نمایش گذاشته خواهد شد.






حذف سهمیه بندی بنزین تا پایان سال 87

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران از حذف سهمیه بندی بنزین تا پایان سال 87 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، آقای احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره وضع سهمیه‌بندی بنزین افزود: دولت به سرعت در حال تلاش برای افزایش جایگاههای گاز و خودروهای گاز سوز درکشور است و براساس برنامه‌ریزی های انجام شده در تلاشیم تا پایان سال آینده سهمیه‌بندی بنزین را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم از طرق مختلف این مصرف را کنترل کنیم پیش‌بینی کرد: حذف سهمیه‌بندی بنزین زودتر از پایان سال 87 انجام شود.

اقای احمدی‌نژاد تصریح کرد: ما پیش‌بینی می‌کردیم امسال 75 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین داشته باشیم که با افزایش‌هایی که ممکن بود صورت ‌گیرد، مصرف 85 میلیون لیتر را پیش‌بینی ‌کردیم اما با سهمیه‌بندی شاهد صرفه‌جویی خوبی بودیم و میزان مصرف بنزین به مقدار خوبی کاهش یافت.

رییس‌جمهور با بیان این که دولت تلاش می‌کند جایگاههای گاز را در کشور افزایش دهد گفت: زمانی که این امر محقق شود بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

اقای احمدی نژاد درباره وجود بازار سیاه بنزین گفت: ایجاد این مشکل پیش‌بینی می‌شد، زیرا مصرف بنزین همه مردم به صورت یکسان نیست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ستاد تبصره‌ 13 تدابیری را درباره این مشکل درنظر گرفته است تا نیاز طبیعی مردم برطرف شود.

اقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد: این مشکل تا سه - چهار ماه آینده برطرف ‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های دراز مدتی درباره مسئله بنزین در دستور کار خود دارد گفت: گسترش و توسعه جایگاههای سوخت گاز در کشور از جمله این برنامه هاست.

اقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره دانشگاه آزاد اسلامی و اینکه توقف فعالیت شما موجب نا امیدی دانشجویان شده است افزود: موضوع دانشگاه آزاد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما این موضوع را متوقف نکرده‌ایم و از نظر ما خاتمه‌ یافته نیست.

اقای احمدی نژاد خطاب به یکی از خبرنگاران که پرسید چرا اسامی برخی افراد را باتوجه به هشدارهایی که می دهید اعلام نمی کنید گفت: ما نمی‌خواهیم سختی‌های کار به مردم منتقل شود.

رئیس جمهور افزود: بیشتر مردم ایران متوجه هستند که در کشور چه می‌گذرد و ما نمی‌خواهیم به صورت دائم به مردم این گونه القاء شود که برخی نمی‌گذارند و سختی‌های کار را به آنان منتقل کنیم.

اقای احمدی نژاد گفت: دولت همه‌ توان خود را به کار می‌گیرد تا کار جلو رود و ممکن است برخی مواقع با اعلام اسامی یا یک موضوع جلوی این تخلف یا مسائل مربوط به آن گرفته شود، مانند آنچه که چندی پیش قرار بود اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تصریح کرد: چند وقت پیش قرار بود معامله‌ای رخ دهد که با اعلام آن از جانب ما جلوی آن گرفته شد اما بعضی مواقع نیز ممکن است اعلام آن، ضربه به فعالیت دولت در جلوگیری از مسائل این‌چنینی شود.

وی افزود: البته هنوز هم بعضی‌ها می‌گویند چرا ان مسئله را اعلام کردید، برخی مواقع اعلام این مطالب موجب ضربه زدن به فعالیت دولت است، خیلی جاها نیز نیاز به اعلام نیست زیرا ممکن است برخی مطالب را اعلام کنیم و شرایط سخت‌تر شود.

وی گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم در کشورمان اعمال نفوذ وجود ندارد بعضی مواقع افراد به نسبت‌های گوناگون نفوذ دارند اما تلاش دولت این است که جلوی این اعمال نفوذها را بگیرد.


موفقیت های شرکت رنا حاصل برنامه ریزی های اصولی است

مراسم تقدیر از نمایندگی های برتر شرکت رنا خدمات پس از فروش محصولات سایپا دیزل با حضور مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و نمایندگانی از شرکت های ولوو سوئد و رنو فرانسه در سالن اجتماعات شرکت سایپا دیزل برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در این مراسم که همزمان با برگزاری سمینار سراسری نمایندگان مجاز شرکت خدمات فنی رنا انجام شد از نمایندگانی که رتبه های برتر شاخص های کیفی را کسب کرده اند تقدیر شد .

در این سمینار ، قلعه بانی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا با تبریک کسب عنوان اول خدمات پس از فروش در کشور توسط شرکت رنا در شش ماهه اول سال 86 ، کسب موفقیت های خدمات پس از فروش این شرکت را حاصل مقطعی نبودن برنامه ریزی در این بخش خواند و گفت: وقتی مشتری از خدمات ارائه شده راضی باشد ، قطعا در آینده ای نزدیک با قرار گیری در جایگاه مبلغ به رونق بیش از پیش فعالیت های بنگاه اقتصادی ارائه دهنده خدمات ، کمک خواهد کرد .

وی با اشاره به بهبود و گسترش بخش ارائه خدمات به مشتری در خودروهای سنگین تاکید کری: در این راه باید بخش خدمات را تقویت کنیم به طوریکه در منطقه ، تعمیرگاه هایی مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی کرده و به عنوان یکی از راههای اصلی ترانزیتی ، با هدف ارائه خدمات به راننده های سایر کشورها ، ارز آوری برای کشور ایجاد کنیم .

قلعه بانی در ادامه بالا بودن میزان رضایت مندی مشتری از گروه سایپا را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد : در حال حاضر شاخص رضایت مشتری در گروه 85% است و با عزمی که در شرکت های زیر مجموعه سایپا وجود دارد دستیابی به شاخص 95% جهانی دور از دسترس نیست .

وی در ادامه به تشریح عملکرد گروه خودرو سازی سایپا در دو بخش سواری و تجاری پرداخت و گفت : در ابتدای حضورمان در سایپا این شرکت60 میلیارد تومان سرمایه داشت ، ولی اکنون این سرمایه به 1000 میلیارد تومان رسیده است و بدون اینکه ریالی از سهامداران دریافت کنیم ، بیش از 2500 تا میلیارد تومان سود نیز بین آنها تقسیم کرده ایم .

مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا با انتقاد از مطرح شدن نام کامیون ملی اظهار داشت : اینکه بخواهیم در گروه سایپا ، کامیون ملی تولید کنیم گزافه گویی بیش نیست ، چرا که نباید قدم هایی برداشت که در کشور های صاحب صنعت قبلا به آن دست یافته اند بلکه باید با به کارگیری تکنولوژی برتر و آخرین تکنیک های ارائه شده در هزینه ها صرفه جویی کرد .

شایان ذکر است شرکت خدمات فنی رنا در ارزیابی به عمل آمده در شش ماهه نیمه نخست سال 86 شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران رتبه نخست خدمات پس از فروش را در بین شرکت های خدمات پس از فروش خودروهای سنگین کسب نمود .

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که از سوی وزارت صنایع و معادن مسئولیت ارزیابی و رتبه بندی شرکت های خدمات پس از فروش خودروهای سواری را بر عهده دارد ، هرساله طی ارزیابی هایی که هر شش ماهه از شرکت های خدمات پس از فروش انجام می دهد ، با توجه به ارزیابی و کارشناسی های انجام شده از نمایندگی ها و میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات رسانی شرکت رنا خدمات پس از فروش شرکت سایپا دیزل در شش ماهه اول سال 86، رتبه نخست خدمات رسانی در بین شرکت های خدمات پس از فروش خودروهای سنگین را به شرکت خدمات فنی رنا اعطاء کرد .


شروع تولید جگوار xf در انگلستان

خط تولید جکگوار xf در castel bromich انگلستان آغاز شد. مدیر اجرایی این پروه اعلام کرده است که، با شروع تولید این مدل در این منطقه، جکگوار یک منطقه جدید و سودمند برای تولیدات خود خواهد یافت.

به گزارش خبرخودرو ، اگر چه ابتدا قرار بود تولید این مدل با موتور 8 سیلندر و حجم موتور 2/4 لیتر در vapour gray به انجام برسد، اما هیچ یک از مشتر یان مشتاق فکر نمی کردند که در آینده کلید خودروی خود را در castel bromich تحویل بگیرند، این خودرو با تمام زیبایی ها و کارایی هایی که دارد، در واقع می توان آن را یاد آور مدل های به یاد ماندنی جکگوار به حساب آورد.


مدل جدید لینکلن؛ نمادی از زیبایی و قدرت

برند خودروهای لوکس آمریکایی شرکت فورد، از مدل جدید خود با نامMks پرده بر می دارد.

به گزارش خبرخودرو ، سازندگان آن، این مدل را که گل سر سبد این برند می گویند؛ موتور 6 سیلندربا حجم موتور 3.7 لیتر و با قدرت 270 اسب بخار که البته قول داده شده که موتور آن به 8 سیلندر نیز افزایش یابد، به بازار عرضه خواهند کرد. این مدل طی تابستان سال آینده به دست مشتریان خود خواهد رسید و قیمت آن را 37.985 هزار دلار تخمین زده شده است.


افتتاح نمایشگاه دوسالانه خودروهای گازسوز در تایلند

دومین نمایشگاه بین المللی خودروهای گاز سوز با شعار" آینده اکنون است "امروز ششم آذر ماه در تایلند افتتاح شد.

به گزارش خبرخودرو ، براساس این گزارش بیش از 100 شرکت فعال در زمینه های خودروهای سواری و اتوبوس گازسوز ، سیلندر گاز و فن آوری های انرژی گاز در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

آقای داتوک عبد الرحیم حاج هاشم، رئیس انجمن بین المللی خودروهای گاز سوز آسیا و اقیانوسیه در این نمایشگاه اعلام کرد :با توجه به برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره نمایشگاه و همایش خودروهای گازسوز که در سال 2005 در کوالا لامپور مالزی برگزار شد دومین دوره این نمایشگاه در تایلند برگزار شده است و شرایطی که برای خودروهای گازسوز به وجود آمده چه از نظر اقتصادی و چه از نظر زیست محیطی بیانگر موفقیت انجمن در حمایت از تولید خودروهای گازسوز است.

وی افزود: از سال 2005 تا کنون بازار خودروهای گازسوز رشد زیادی داشته است زیرا به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت و حفظ محیط زیست شرایط به گونه ای است که مصرف سوخت گاز طبیعی افزایش یافته است.

وی همچنین حضور علاقه مندان و فن آوری های ارایه شده در نمایشگاه 2007 را بیانگر موفقیت در زمینه استراتژی تولید خودروهای گاز سوز دانست.

این نمایشگاه که در مساحتی به وسعت ده هزارمتر مربع برپا شده است پذیرای نمایندگان بیش از 50کشور جهان از جمله چین ، ژاپن، برزیل، مالزی، استرالیا، اندونزی،ترکیه ، آلمان و بسیاری از کشورهای فعال در این زمینه است که در جریان این نمایشگاه آخرین دستاورد های خود را به نمایش گذاشته اند.


با این روند آینده خوبی برای صنعت خودرو پیش بینی می شود

رئیس خانه صنعت و معدن در راستای معیار سوخت خودروها گفت: با اصلاحاتی که در این زمینه انجام شده در رابطه با خودروهایی که کاربراتوری هستند و یا آنها که سیستم انژکتوری دارند آینده خوبی پیش بینی می شود.

غنیمی فرد گفت: در این زمینه کار بسیار باید صورت پذیرد ولی من به آینده صنعت با اصلاحاتی که در شرف انجام است امیدوار هستم.

وی افزود: مبنای معیار سوخت در کشور ما مشخص نیست. اصلا سوختی که ما در کشور توزیع می کنیم شناسنامه ندارد. در این رابطه اول باید با شرکت ملی نفت وشرکت پالایش و پخش صحبت را به جایی رساند و از آنها جویا شد که چرا سوخت ما را شناسنامه دار نمی کنند تا بتوانیم بر اساس آن سیستم خود را هماهنگ کنیم. نمی شود که من خودم را برای بنزین سوپر مجهز کنم بعد به من گازوئیل مشعل بدهند .

غنیمی فرد در ادامه بحث اظهار داشت : خودروهای تولیدی کشور چند دسته می باشند یک سری مونتاژ می شوند مثل زانتیا که اصلا بحثی روی آنها نیست. تکیه ما روی خودروهایی است که در مورد آنها تکنولوژی ارائه دادیم مثل سمند و پژو. باید روی معیار سوخت اینها کار کنیم که تا اینجا می توان آینده خوبی را پیش بینی کرد.

وی در رابطه با اصلاح روند معیار سوخت و رساندن آن به استانداردها گفت: باید مطالعاتمان را بیشتر روی تجهیزات ، قطعات مصرفی و شناسنامه سوخت انجام دهیم.