اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

افزایش تیراژ تولید رانا برای جلو گیری از دلال بازی

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور جلو گیری از دلال بازی و پاسخگویی به نیاز مشتریان ، افزایش تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو به نام رانا را در سال جاری در دستور کار قرار داده است .

مهندس عبداله بابایی معاون بازار یابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : این شرکت با هرگونه واسطه گری و دلال بازی در خرید و فروش فیش های ثبت نامی خودرو رانا مخالف است و مکانیزمی برای جلو گیری از این دلال بازی بکار خواهد بست .

وی افزود : تولیدانبوه رانا در سال جاری در ایران خودرو برنامه ریزی شده است و افزایش تقاضای مشتریان برای خرید این خودرو موجب شده تا این شرکت برنامه افزایش تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو در دستورکار قرار دهد .

بابایی با اشاره به روند رو به رشد زنجیره تامین قطعات برای تولید رانا اظهار داشت : همه سازو کار های لازم برای افزایش تولید این خودرو فراهم شده است و ایران خودرو تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا براساس زمان بندی تعیین شده این خودرو در اختیار مشتریان قرار دهد .

اعلام جزئیات نسل جدید اوپل آسترا OPC

شرکت آلمانی اوپل جزئیات بیشتری را از نسل جدید آسترا  OPC منتشر کرد.

به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام شرکت تولید کننده،نسل جدید اوپل آسترا  قوی ترین نسخه این خودرو خواهد بود و قیمتی 34200 یورویی خواهد داشت .

همچنین توان موتور آسترا OPC از 120 اسب بخار در نسخه قبل به 140 اسب بخار برای هر لیتر رسیده است.

به علاوه میزان مصرف سوخت این خودرو نیز با بهبود 12 درصدی از 9.2 به 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.

در کنار این اوپل آسترا OPC  سبز تر هم شده و میزان آلایندگی  CO2 آن از 221 گرم نسخه پیشین به 189 گرم بر کیلومتر رسیده است.

اوپل آسترا  OPCدارای یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر به توان 280 اسب بخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتون متر است که در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دستس قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سامانه ترمز برمو و شاسی  FLexRIde مکاترونیک اشاره کرد.

نسخه پایه اوپل آسترا به امکاناتی نظیر پنجره های دودی،سامانه کمکی پارک و چراغ های LED عفب، سامانه تهویه خودکار هوا،سامانه ناوبری  Navi 600 ،چراغ های قابل تنظیم جلو و رینگ های 19 اینچی سبک آلیاژی OPC  اشاره کرد.


خانواده پژو خواستار کناره گیری مدیریت شرکت شد

در پی افت فروش و پایان یافتن همکاری پژو و جی ام ،خانواده پژو خواستار کناره گیری فیلیپ وارین – مدیر پژو سیتروئن – و تیم مدیریتی اش شد.

به گزارش خبر خودرو، خانواده پژو 37.9% از حق رای و 25.2% از سرمایه شرکت را در اختیار دارد و از ابتدای سال حدود 24% از ارزش دارایی خود را به دلیل کاهش سود دهی پژو سیتروئن از دست داده است.

فیلیپ وارین از سال 2009 به عنوان مدیریت پژو سیتروئن مشغول کار شد و سعی کرد با گسترش برندهای این شرکت حضور آن در بازارهای بین المللی را افزایش دهد تا یک سال و تیم اول و با رشد فروش شاسی بلند پژو 3008 و سیتروئن  DS همه چیز به خوبی پیش رفت .

اما به تدریج با توقف برنامه حمایتی دولت فروش این شرکت به تدریج در منطقه جنوب اروپا کاهش یافت.

در مدت ژانویه تا می  فروش پژو سیتروئن 15% در اتحادیه اروپا کاهش یافت و این سهم  شرکت از بازار با 12.1 % کاهش به نزدیک 24% رسید.

این کاهش فروش و از دست رفتن همکاری پژو سیتروئن با جی ام مهمترین عوامل تحت فشار قرار گرفتن وارین و تیم مدیریتی اش می باشد   

چینی ها لامبورگینی را هم کپی کردند

چینی ها در صنعت خودروسازی هم دست از کپی بر نداشته اند و این بار خودرویی ارزان از لامبورگینی را برای آنهایی که استطاعت خرید این ابر خودرو را ندارند تولید کرده اند.

به گزارش خبر خودرو، با کاهش تعداد میلیونرهای چینی ،تعداد خرید خودروهای لوکس و گران قیمت نیز رو به کاهش است اما این بار خودرویی ارزان از روی لامبورگینی مورسیلاگو کپی برداری شده که می تواند دوستداران ابر خودروهای لامبورگینی را خوشحال کند.

البته این خودرو آن قدر هم ارزان نیست و مشتریان آن مجبورند مبلغ 52 هزار یورو را برای خرید پیش پرداخت کنند و در صفی پنج ماهه انتظار بکشند.

اگر چه همه دنیا چینی ها را به کپی برداری می شناسند ولی واقعا کپی برداری از یک لامبورگینی آن هم با حفظ 95% جزئیات کار ساده ای نیست.

مهمترین تفاوت این خودرو با خودروی اصلی نصب یک موتور 2.2 لیتری ساخت تویوتا است که صفر تا صد خودرو را به 9 ثانیه و بیشینه سرعت آن را به 200 کیلومتر بر ساعت می رساند.

این خودرو به صورت معمول به صورت V6 عرضه می شود ولی مشتریان آن می توانند با پرداخت 6 هزار یورو مضاف بر قیمت پایه نسخه V8 آن را خریداری کنند.