اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ولوو C70، یک کروکی نسبتا لوکس در ایران

ولوو C70، تولید دیگری از کمپانی سوئدی ولوو است که تا کنون دو نسل از آن به بازار عرضه شده است. نسل اول این خودرو کروکی در کلاس کوپه بین سال های 1997 تا 2002 بصورت کروکی سقف-نرم (softtop) عرضه می گردید. نسل دوم آن در قالب یک کروکی لوکس سقف-سخت (hardtop) از سال 2006 عرضه می شود. گفتنی است نسل کنونی C70 با رقبای عمده ای چون BMW 3-Series و Audi A5 Cabriolet در بازار جهانی در حال دست و پنجه نرم کردن است.



در حال حاضر مدل 2013 این خودرو با قیمت پایه 41,200 دلار در دسترس خریداران می باشد. از ویژپی های بارز این این ولوو که با رقبای عمده ای چون BMW 3-Series و Audi A5 Cabriolet رویارو می باشد، طراحی خارجی جذاب و کابین راحت آن است. این C70 از یک موتور 2,5 لیتر توربوشارژر 5 سیلندر برخوردار است که به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک در حالت استاندارد متصل می باشد. بیشینه توان تولیدی این خودرو نیز، 227 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن 320 نیوتن متر می باشد.

این خودرو چهار سرنشین از نوع دیفرانسیل جلو بوده و در سه تریم عرضه می شود: T5( حالت استاندارد(،T5 Premier Plus و T5 Platinum. هر تریم نیز شامل فهرست متفاوتی از قابلیت ها برای C70 می باشد. برخی ویژگی ها و امکانات مدل استاندارد 2013 عبارتند از: صندلی های چرمی، سامانه کنترل وضعیت جوی، برف پاک کن های مجهز به حسگر باران، سامانه بلوتوس و پورت، سامانه شوینده چراغ های جلو، ترمز ضد قفل، سامانه کنترل کشش و پایداری، رینگ های 17 اینچ آلیاژی، چراغ های مه شکن و غیره. گفتنی است از نظر تجهیزات و قابلیت ها به غیر از سامانه شوینده چراغ های جلو و سامانه حسگر باران در برف پاک کن ها، تغییر چندانی به نسبت مدل های سال قبل در این خودرو به چشم نمی خورد. همچنین برخی قابلیت هایی که در این C70 به صورت آپشن ارائه می شوند عبارتند از: سامانه گرمایشی در صندلی های جلو، سامانه ناوبری، حسگرهای پارک، یک سامانه بروز رسانی شده استریو، و سامانه مونیتورینگ نقاط کور راننده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد