اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

برلیانس وی5، گل سر سبد این روزهای سایپا



سایپا در سال جدید حسابی دچار تحول شده است و روزی نیست که خبری خوشحال کننده از سوی آن به گوش نرسد. سایپا برلیانس وی5 از جمله محصولاتی است که بزودی بدست مصرف کنندگان داخلی میرسد. به همین بهانه نگاهی به مشخصات فنی این خودرو انداخته ایمدوران زندگی ما، روزهایی را به خود میبیند که هیچ تنوری داغتر از بازار ایران برای تولیدکنندگان چینی نیست که بتوانند به راحتی نان خود را بچسبانند تا همراه با مردم و همگام با مسئولین ، بازار ایران را برای تست و آزمایش اولیه محصولات خود انتخاب نمایند!

شروین کمایی : محصول جدید سایپا که با نام V5 وارد سبد فروش این خودروساز وطنی شده است همان خودروی برلیانس v5 است که محصول سال 2012 کمپانی چینی برلیانس می باشد.


تاریخچه برلیانس
کمپانی برلیانس در اوایل دهه 90 میلادی (1991)  با ساخت مینی ون های کوچک کار خود را شروع کرده و با کمپانی های بزرگی همچون تویوتا نیز به صورت مشترک کار طراحی و ساخت خود را آغاز کرد اما از تاثیر گذارترین همکاری هایش با شرکت های خارجی می توان از همکاری این برند چینی با کمپانی آلمانی BMW نام برد که قراردادی در سال 2003 برای تولید و خدمات محصولات بی ام و در چین منعقد گردید البته برای مدل هایی چون بی ام و سری 3 و سری 5 و ایکس 1 که در سال 2012 تولید آن شروع شد. کمپانی برلیانس از سال 2009 به بعد جزو 10 کمپانی اول چین از نظر تولید خودرو به شمار میرود از این حیث شاید بتوان گفت اینبار مسئولین سایپا کمی حواسشان را جمع کرده اند.

سایپا v5 
اگرچه خودروساز وطنی هنوز اطلاعات کاملی را از این خودرو در اختیار عموم قرار نداده است اما این شاسی بلند تنها با دو موتور 1500 و 1600 سی سی که هر دوی آنها 4 سیلندر می باشند تولید می شود. و انتظار می رود سایپا پیشرانه 1600 سی سی را برای این تازه وارد در نظر بگیرد که قدرت آن 118 اسب بخار و گشتاور آن 152 نیوتن متر می باشد. پیش بینی می شود دونوع گیربکس که یکی دستی و دیگری اتوماتیک است برای سایپا v5 قابل سفارش باشد تا به کمک این گیربکس نیروی پیشرانه به چرخ های جلو منتقل شود.

 البته این موتور را کمپانی میتسوبیشی به چینی ها قرض داده و همان پیشرانه ای است که قبلا روی مدل میتسوبیشی ASX و لنسر هم مورد استفاده قرار گرفت. مصرف سوخت این خودرو هم معادل 7.3 لیتر در 100 کیلومتر بیان شده است.

برلیانس V5 یا کپی ب ام و X1
در بین تمامی مدل های کمپانی برلیانس ، برلیانس V5 شباهت عجیبی به بی ام و ایکس 1 دارد که این نشان میدهد همکاری آن ها با بی ام و چقدر برای آن ها کارآمد بوده است! 



کیفیت سواری
 با مطالعه تستهای انجام شده روی این خودرو توسط منتقدان کار بلد این موضوع دستگیرمان شد که با سوار شدن سوار v5 انتظار یک شاسی بلند شهری تمام عیار را هرگز نداشته باشید با وجود دیفرانسیل جلو بودن و ارتفاع و ابعاد کم شاید پی ببرید که فقط ظاهر آن شبیه شاسی بلند است.

در بحث ایمنی هم 2 ایربگ بصورت استاندارد و 2 ایربگ پرده ای بصورت آپشن قابل سفارش می باشد. در نوع استاندار آن ترمزهای ABS که در هر چهارچرخ دیسکی می باشد و سیستم ترمز کمکی نیز دیده می شود و همچنین دزدگیر ، حس گر دنده عقب ، فرمان برقی در نمونه های استاندارد وجود دارد اما باید منتظر ماند و دید که آیا در نمونه های تولید شده در کشور چنین امکاناتی وجود دارد یا خیر.



چند قیمت؟
با برچسب قیمتی بیش از 90 میلیون که سایپا چندی پیش اعلام کرد، V5 بایستی  از امکاناتی نظیر رادیو و ردیاب ماهواره ای ، سیستم تهویه اتوماتیک و گرمکن ها بی نصیب مانده است و شاید در نسخه سفارشی فقط سقف سانروف دار مشاهده شود.

رقبا 
 در چنین رنج قیمتی و در حوزه شاسی بلند های کوچک کشور V5 رقبایی چون گریت وال هاوال H6 ، جیلی امگراند X7 و رنو داستر فرانسوی را دارد که باید دید آیا سایپا می تواند با درنظر گرفتن شرایط فروش مناسب و خدمات پس از فروش V5 را در مقابل رقبایش رو سفید کند یا خیر.

جدول مشخصات فنی
Brilliance V5 SUV: 1.6 Versions 1.6 MT 1.6 MT Luxury 1.6 AT 1.6 AT Luxury
Price: MSRP (Yuan) 109,800 119,800 119,800 129,800
Powertrain  
Engine
4A92S 1.6L L4 16V DOHC VVT
Peak Power (kW/rpm)
87/5600-6000
Max. Torque (Nm/rpm)
151/4000
Transmission
5MT 5MT 5AT 5AT
Max. Speed (km/h) 178 178 171 171
Suspension Front
MacPherson
Suspension Rear
Torsion beam
Drivetrain
Front engine, front wheel drive
Brakes (front/rear)
Disc/disc
Steering Electro-hydraulic power steering
Fuel & Emissions  
Overall Fuel Economy (L/100km)
6.9 6.9 7.2 7.2
Tank Capacity (L) 55
Emission Level Euro/China IV

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد