X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

اخبار خودرو

وضعیت همکاری با رنو، زمان عرضه دنا ، خودرو هیبرید .... در ایران خودرو


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز گفت: به دلیل تحریم ها در سالهای 91 و 92 تیراژ تولید کاهش بسیار زیادی یافت ولی از مهرماه سال گذشته تا شهریور امسال این مشکل تا حد زیادی رفع شد که موجب تولید 126 هزار دستگاه در این مدت گشت و هم اکنون در بحث تیراژ به حد نرمال رسیده ایم و تا پایان سال جاری 600 هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، ‌هاشم یکه زارع در ادامه افزود: تیراژ همیشه هدف ما نبوده است بلکه اگر بتوانیم فروش صادراتی خوبی داشته باشیم این نشان از توسعه محصول و کیفیت خوب محصولات ما دارد .

وی خاطر نشان کرد: تولید هم اکنون اولویت دوم ایران خودرو است و در بحث توسعه محصول فعالیت زیادی انجام شده و اولویت اصلی کنونی ما تولید محصول ایرانی با طراحی مهندسان ایرانی است . همچنین با تعریف برد - برد در منافع به دنبال شریک اروپایی و غیر آسیایی و یا حتی غیر اروپایی هستیم .

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری هر 6 ماه یک محصول جدید و یک فیس لیفت و هر 3 سال یک خانواده موتور جدید خواهیم داشت.

مهندس یکه زارع اظهار داشت : هم اکنون همکاری با کشور چین اولویت دوم و یا سوم ما است و 90 درصد سبد محصولات ایران خودرو ایرانی و با کیفیت خواهد بود.

وی افزود: همچنین در زمینه خدمات پس از فروش اتفاقات خوبی خواهد افتاد و گارانتی محصولات به 3 سال و نیرو محرکه به 5 سال افزایش خواهد یافت. در این زمینه به مشتریان عزیز خود اجازه توقع در زمینه کیفیت و خدمات پس از فروش را می دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به رونمایی دو محصول جدید از شرکت رنو توسط ایران خودرو در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: به اعتقاد ما واردات CBU بر خلاف منافع ملی است و گروه صنعتی ایران خودرو نیز چنین هدفی را دنبال نمی کند اما به منظور تکمیل سبد محصولات و معرفی محصول به بازار تعداد محدودی خودروهای کلیو و کپچر به صورت CBU وارد و عرضه خواهند شد و به زودی طبق مذاکرات انجام شده با شرکت رنو فرانسه خط تولید این محصولات نیز راه اندازی می شود.

وی افزود: در این زمینه ما کاری به قرارداد تندر که توسط سازمان گسترش و رنوپارس منعقد شده است نداریم و با شرکت رنو فرانسه به طور مستقیم وارد مذاکره شده ایم. همچنین یکی از شروط ما در این مذاکره این است که این دو خودرو نباید توسط هیچ شرکتی در ایران به صورت CBU فروخته شود.

مهندس یکه زارع افزود: در زمان قرارداد تندر 90 یکی از مخالفان من بودم زیرا عقیده داشتم که ایران خودرو با شریک فرانسوی خود یعنی پژو قرارداد دارد و اشتباه است که شریک بعدی ما نیز فرانسوی باشد که هم اکنون نتایج مخالفت بنده مشخص شده و این که حق با من بوده است.

وی همچنین درباره پروژه خودروی دنا افزود: پروژه دنا هم اکنون بسیار فعال است و مراحل شماره گذاری در حال انجام است و ظرف 20 روز آینده این خودرو به بازار عرضه خواهد شد. همچنین ورژن دوم دنا تا 6 ماه آینده عرضه می شود و اعتقاد دارم که هیچ خودروی چینی نمی تواند با دنا رقابت کند .

وی افزود: قیمت خودروی دنا زیر 50 میلیون خواهد بود در حالیکه به همه امکانات از جمله سانروف و دنده اتوماتیک مجهز است و فاصله 15 میلیونی با خودروهای مشابه چینی خواهد داشت.

وی درباره پروژه خودروهای برقی و هیبریدی در ایران خودرو اظهار داشت: کل خودروهای برقی عرضه شده در اروپا 30 هزار دستگاه است و در سال جاری نیز برنامه عرضه 50 هزار دستگاه را دارند. 5 یا 6 سال زمان لازم است تا زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود. خودروهای برقی خودروهایی گران هستند و دولت باید سوبسید لازم را برای خرید مشتری اعطا کند به عنوان مثال در کشور انگلستان خودروی لیف نیسان دارای قیمت 28 هزار پوند است که مصرف کننده تنها 15 هزار پوند می پردازد و مابقی توسط دولت پرداخت می شو.

وی فزود: در فاز اول این پروژه عرضه خودروهای هیبریدی تعریف شده است که 2 یا 3 سال زمان نیاز دارد و برای خودروهای برقی نیز نیازمند 5 سال زمان هستیم.