مقایسه چند نوع سیستم هیبریدی:
در شکل (1)مقایسهای کلی از سه نوع سیستم هیبریدی صورت گرفته است که میتوان مزایا و معایب سیستمها را در کنار هم مشاهده نمود.
در شکل (1)
۱- کاهش اتلاف انرژی: سیستم بطور اتوماتیک در حالت idle (درجا) خاموش میشود و بدین ترتیب از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود.
۲- ذخیرهسازی و برگرداندن انرژی: انرژیی که در هنگام شتاب منفی و ترمزگیری هدر میرود را به انرژی الکتریکی تبدیل نموده و از اتلاف آنها جلوگیری میکند.
۳- کمک به کارکرد موتور احتراقی: موتور الکتریکی در زمان شتابگیری به کارکرد موتور احتراقی کمک میکند.
۴- کارکرد با بازدهی بالا: این سیستم با یک استراتژی کنترلی مناسب، بازدهی کلی خودرو را در تمام شرایط کاری در حالت بیشینه نگه می دارد؛ بدین صورت که موتور الکتریکی مانند یک جبران ساز در شرایطی که قدرت موتور احتراق داخلی کافی نیست وارد عمل می گردد و در مواقعی که قدرت موتور احتراق داخلی بیشتر از نیاز خودرو است، انرژی مازاد در باطریها ذخیره می گردد.