اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آغاز تولید فولکس واگن در ایران


با آغاز تولید فولکس گل تاکنون بیش از 400 دستگاه از این خودرو تولید شده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حداقل 15 هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.
 به گزارش (ایسنا)، در اسفندماه سال83، 296 دستگاه خودروی فولکس واگن به صورت آزمایشی برای اولین بار تولید شد و از هفته دوم فروردین تولید کارخانه خودروسازان بم برای تولید خودروی فولکس گل آغاز شده است.
 خودروسازان بم از کارخانجات اقماری تازه تاسیس کرمان خودروست. دیگر کارخانجات اقماری کرمان خودرو شامل <راین‌خودرو> و <مدیران‌خودرو> است که راین خودرو به تولید هیوندایی و مدیران خودرو به تولید خودروهای چینی خواهد پرداخت.
 تاکنون بیش از سه هزار هیوندایی نیز در شرکت راین تولید شده است. تولید فولکس‌گل که خودروی شعبه برزیل فولکس‌واگن در برزیل است، هنوز به صورت مونتاژ قطعات منفصله که از برزیل به ایران وارد می‌شود، تولید می‌شود.
 در عین حال یک منبع آگاه به ایسنا گفت:< قیمت این خودرو در ابتدا بیش از 15 میلیون تومان است که بعد از مدتی مانند هیوندایی روند کاهش طی کرده و حدود 13 میلیون تومان خواهد رسید.>
 فولکس‌گل را می‌توان متعلق به کلاس خودروی ال-‌90 دانست که پیش از تولید ال-‌90 با قیمت بالا عرضه خواهد شد، اما برای آنکه قیمت این خودرو کاهش یابد و توان رقابت از نظر قیمتی را داشته باشد، فولکس‌واگن با فراخوانی و بررسی قطعه‌سازان ایرانی سعی در داخلی‌سازی برای کاهش قیمت خودرو دارد.
 شریعت‌  قائم مقام کرمان خودرو  قبلا گفته بود:< در شعبه بم‌خودرو قصد داریم تولید 200 هزار فولکس‌واگن را در مدل‌های مختلف پایه‌ریزی کنیم. مدل‌های بورا و پولو از مدل‌های بعدی خواهند بود که قصد تولید آن را در ایران داریم.>
 مدیران فولکس‌واگن آلمان بر این عقیده هستند که بازار خودروی ایران از پتانسیل رشد بسیار بالایی برخوردار است. اما فولکس‌واگن به دلیل حضور رقیب اصلی خود یعنی رنو در بازار ایران و شرایط اقتصادی و سیاسی موجود با احتیاط در حال ورود به این بازار است.
 وایس‌گربر  عضو هیات مدیره فولکس‌واگن  درباره شروع محتاطانه تولید در ایران گفته بود:< ابتدا دو شرکت با هم همکاری را آغاز می‌کنند و بعد به آرامی فعالیت گسترش می‌یابد و مواردی از جمله داخلی‌سازی، سرمایه‌گذاری مشترک در صورت مناسب بودن شرایط انجام می‌شود.>
 البته تولید فولکس‌واگن کمی با تاخیر در ایران آغاز شد در حالی که قرار بود از دی 83 تولید آغاز شده و تا پایان سال چهار هزار دستگاه را تولید کند. اما تولید واقعی این کارخانه در سال 84 آغاز شد و در سال 83 تنها 296 فولکس‌گل تولید شد.
منبع                                             

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا جوووووون سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:53 ق.ظ http://baaghali.blogsky.com

سلام علیکم خوب هستین ( را سوتین نبستین؟)!؟!
من سمیرام - از تهرون ـ دوستای زیادی دارم - بدم نمیاد با شما هم دوست باشم
به وبلاگ ما هم یه سری بزن به صرف چای و قلیون و آجیل و شیرینی

(
بابایدر ضمن متنت رو درشت نوشتی و اصلا قابل خوندن نبود ریز تر بنویس)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد