اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جشن تکامل صنعت خودرو و توقف تولید پیکان نیمه اردیبهشت

با برگزاری جشن توسعه و تکامل صنعت خودرو در نیمه اردیبهشت ، تولید خودرو پیکان متوقف می‌شود.
روابط عمومی گروه صنعتی ایران خودرو، روز پنجشنبه گزارش داد: قرار است در این جشن، آخرین پیکان تولید شده در ایران خودرو ، تحویل موزه خودرو کشور شود.
گفتنی است، پیکان به عنوان نخستین خودرویی که در ایران مراحل کامل تولید را طی کرده است، نقش زیادی در توسعه صنعت داخلی و توسعه زیربناهای صنعت خودروسازی ایران دارد.
همچنین صدها واحد قطعه ساز و تولیدکننده بخشهای مختلف خودرو که اکنون در کشور فعال هستند، کار اولیه خود را از پیکان شروع کرده‌اند.
پیکان نخستین بار در سال 1346به شکل تکمیل شده به ایران وارد شد و پس از آن مدلهای مختلف این خودرو شامل دولوکس ، جوانان و کار به صورت مونتاژ در کشور عرضه شد.
قطعات پیکان در ابتدا به طور کامل از انگلیس وارد می‌شد و تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 60درصد قطعات این خودرو وارداتی بود اما پس از انقلاب و با توجه به سیاست خودکفایی کشور، ساخت قطعات این خودرو به تدریج افزایش یافت .
در آغاز دهه هفتاد خورشیدی ، بسیاری از واحدهای ساخت قطعات مختلف پیکان مانند ریخته گری ، موتورسازی ، واحد برش و پرس ، واحد طراحی و ساخت قالب وجیگ و واحد خودروسازی در شرکت ایران خودرو ایجاد شد و این واحدها موفق شدند طرحهای مختلفی را در زمینه بهینه‌سازی این خودرو اجرا کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد