اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

روور ورشکسته با 2 هزار خودرو به ایران می‌آید

شرکت خودروسازی انگلیسی روور که چندی پیش ورشکسته شده بود و دو شرکت خودروسازی ایران قصد خرید آن را داشتند، هم‌اکنون قصد صادرات دو هزار خودرو به ایران دارد.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ایسنا، یک شرکت ایرانی که نمایندگی روور انگلستان را داراست، قصد دارد واردات دو هزار خودرو شرکت روور که موفق به فروش آن در اروپا نشده است را به ایران آغاز کند.
احتمالا این شرکت مدل روور 75 را وارد ایران خواهد کرد.
این در حالی است که خسروتاج معاون وزیر بازرگانی نیز اعلام کرده است که یک شرکت انگلیسی قصد واردات خودرو به ایران را دارد.
پیش از این سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همکاری دو شرکت ایران خودرو و سایپا قصد داشت که کارخانه روور انگلستان را بخرد تا بوسیله آن پایگاه مناسبی در منطقه اروپا بدست آورده و تکنولوژی این شرکت را نیز به ایران انتقال دهد.
در همین زمینه یکی از مقامات بلندپایه وزارت صنایع ایران به ایسنا گفت:« در بازدید از شرکت روور انگلستان این شرکت را بسیار سالم و با تکنولوژی بالا ارزیابی کردیم اما به دلیل مخالفت افکار عمومی و ذهنیت نامناسب از انگلستان از خرید روور دست کشیدیم. این در حالی است شرکت دستان در گذشته نماینده شرکت روور برای ساخت خودرو بود.»
بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در همین حال شرکت خودروسازی مینی‌ماینر که هم‌اکنون زیرمجموعه شرکت بی‌ام‌و است نیز قصد دارد واردات خودرو را به ایران آغاز کند و شرکت نوریانی نماینده انحصاری بی ام و در ایران قصد واردات این خودروها را دارد.
هم‌اکنون سه شرکت بی.ام.و، بنز و آئودی برنامه‌ریزی واردات خودرو را به ایران داشته و مجوزهای این کار را دریافت کرده‌اند در مدت بیش از یک سال از آغاز واردات خودرو نیز هزار دستگاه بی.ام.و و تعدادی بنز به ایران وارد شده است. در مجموع با آغاز واردات روور و مینی ماینر جمع شرکت‌های واردکننده خودرو به ایران به عدد 10 می‌رسد.
در همین حال شرکت کرمان خودرو نیز قصد واردات مدل‌های جدید فولگس که در این شرکت تولید نمی‌شود را دارد.
همچنین برنامه واردات مدل‌های سوناتا، گروندور و سانتافر نیز از سوی کرمان‌خودرو که هم‌اکنون به تولید هیوندای ورنای می‌پردازد تدوین شده و مجوزهای این کار نیز از سازمان مربوطه اخذ شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:45 ق.ظ http://crazypc.blogsky.com

سلام خیلی جالب بود نمیدونستم کسی تو این مایه ها هم وبلاگ می زنه اگه می شه به منم لینک بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد