اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پارس خودرو با تولید مگان و ال90 از پراکندگی تولید می‌کاهد

 
خبرگزاری فارس: مدیر عامل پارس خودرو گفت: پارس خودرو با تولید مگان و L90 در سال 85 سعی خواهد کرد که از پراکندگی تولید بکاهد. زیرا پراکندگی تولید نیاز به خطوط فراوان و صرف هزینه‌های بسیار دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پارس خودرو، حسین امیری با بیان این مطلب افزود: متاسفانه در طول 45 سال تاریخ فعالیت پارس خودرو، این شرکت در حدود 22 محصول تولید و از رده خارج کرده که این موضوع از نظر اقتصادی ضربات سنگینی به پیکره شرکت وارده کرده است.
وی ادامه داد: بخشی از توفیقات پارس خودرو به دلیل قطع ارتباط با امریکا بود. چرا که قبل از انقلاب با GM امریکا همکاری داشتیم و پس از پیروزی انقلاب هم همکاری با نیستان آغاز شد که خودروهای تولیدی به دلیل مشکلات زیست محیطی و نداشتن استاندارد "یورو 2" متوقف شدند.
مدیر عامل پارس خودرو در خصوص سخنان اخیر مسئولان کشور مبنی بر لزوم پرهیز از مونتاژ کاری و واردات CKD و ضرورت داخلی سازی و طراحی بومی در شرکت، متذکر شد: سبد صنعتی خودرو در کشور از چند جز تشکیل می‌شود، یکی بحث واردات است که بخشی از نیاز را برطرف می‌کند و بخش دیگر مونتاژ کاری و قسمت دیگر نیز داخلی کردن و همچنین طراحی خودروهای جدید است.
امیر با بیان این که هر چهار بخش در جایگاه خودشان دارای ارزش هستند، تصریح کرد: چطور ممکن است واردات آزاد باشد، اما مونتاژ کاری ممنوع شود، مونتاژ کاری که صدها شغل به همراه خود یدک می‌کشد ضمن این که در بسیاری از موارد نیاز به تکنولوژی بالا ندارد.
وی تاکید کرد: اتخاذ هر سیاستی در زمینه خودرو باید متناسب با وضع اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور باشد و نباید عجولانه درب مرزها را باز کرد تا این صنعت نیز که هزاران شغل برای کشور ایجاد کرده است، تحت فشار قرار گیرد.
امیری با اشاره به این که یکی از مشخصات پارس خودرو تولید اتومبیل در رنج‌ها و قیمت‌های مختلف است، گفت: این شرکت ارزان ترین و گران‌ترین خودرو را در سبد تولید خود دارد و باید بگویم که در بخش خودروهای زیر هشت میلیون تومان به طور قطع باید به سراغ برند خودمان برویم و سرمایه گذاری کنیم.
مدیر عامل پارس خودرو در پایان خاطر نشان کرد: به طور طبیعی بازار، درخواست‌های مختلفی دارد و این شرکت برای خودروهای بالای 10، 20 و حتی 30 میلیون تومان نیز خودروهای مگان و ماکسیما را به بازار معرفی کرده است.
یادآور می‌شود: پارس خودرو قصد دارد با اجرای طراح توسعه خود ظرفیت تولید خودرو در این شرکت را طی دو سال آینده به 220 هزار دستگاه در سال برساند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد