اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید آزمایشی پژو 206 صندوقدار با نام آریان

تولید آزمایشی پژو 206 صندوقدار با نام آریان آغاز شده و عملاً در آذرماه تولید انبوه این خودور آغاز می‌شود
ـ قائم مقام گروه صنعتی ایران‌خودرو ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خودرو ایسنا، افزود:« پژو 206 صندوقدار چهار در برای اولین بار در جهان در ایران تولید می‌شود.»
وی ادامه داد:« ظرفیت تولید این خودرو در سال جاری 15 هزار دستگاه و در سال آینده 80 هزار دستگاه پیش‌بینی می‌شود و بنا به تقاضای بازار تیراژ این خودرو افزایش می‌یابد در خصوص قیمت این خودرو نیز نمی‌توان اظهار نظر کرد و بازار در این باره تعیین کننده است.»
وی در پاسخ به این سؤال که تولید پژوه 206 صندوقدار و ال 90 که هر دو دارای مشخصات فنی مشابهی از نظر قدرت موتور و تکنولوژی هستند که البته پژو 206 صندوقدار زیباتر و ال 90 جادارتر است، آیا سبب رقابت دو محصول در یک شرکت نخواهد شد؟ گفت:« به نظر ما پژوه 206 صندوقدار و ال 90 در دو سلیقه مشتری قرار دارند.»
به گزارش ایسنا، دقیقا بعد از امضای قرارداد ال 90 پژو حاضر شد، مدل جدید پژو 206 برای اولین بار در ایران تولید شود البته مدل دو در پژو 206 به صورت صندوقدار در فرانسه تولید می‌شود که قسمت عقب آن حتی کوچکتر از 206 فعلی است اما مدیران ایران خودرو ادعا می‌کنند که مدل جدید 206 در ایران چهار در بوده و فضای عقب آن نیز بزرگتر از پژو 206 هاچ بک یا بی‌صندوق است.
برای تولید پژو 206 صندوقدار مجهزترین خط تولید در ایران، کار خود را به صورت آزمایشی شروع کرده است.
دهنادی در این باره توضح داد:« سالن تولید جدید ایران خودرو که مدرن‌ترین سالن تولید خودرو در ایران با 240 روبات است تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و ظرفیت ساخت 42 بدنه در ساعت را دارد.»
وی با بیان اینکه در این سالن پژوه 206 سواری و صندوقدار تولید می‌شود، گفت:« در این سالن 80 درصد کار با روبات انجام می‌شود.»
او درباره سالن روباتیک جدید ایران‌خودرو نیز گفت:« درست است که سخت افزار روبات‌ها از خارج وارد می‌شوند. اما شرکت تام ایران خودرو هم اکنون می‌تواند برنامه‌نویسی این روبات‌ها را انجام دهد.»
به گزارش ایسنا، پژو 206 هم اکنون ساخت داخلی بیش از 50 درصد دارد و ساخت داخل 206 صندوقدار نیز بیش از 50 درصد ساخت داخل خواهد داشت. بسیاری از قالب‌های بدنه پژو 206 صندوقدار نیز در داخل ایران ساخته شده است.
پیش از این هم قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفته بود:« ما در قرارداد پژو 206 صندوق‌دار از شرکت پژو امتیاز گرفتیم.»
شیواپور به خبرنگار ایسنا توضیح داده بود:« مبلغی که پژو برای هر خودرو از ایران می‌گرفت به دلیل طراحی این خودرو که در ایران درحال انجام است کاهش پیدا کرده و بند صادراتی که بدون قید و شرط بتوانیم پژو 206 صندوق‌دار را به 47 صادر کنیم در این قرارداد وجود دارد.»
وی در پاسخ به این سوال که قبلا هم قرار شده بود پژو از ایران صادر شود، ولی این اتفاق نیفتاد حال ضمانت اجرایی شما برای اجرای صادرات پژو 206 صندوق‌دار چیست؟ گفت:« در گذشته ما باید با اجازه پژو خودرو صادرمی‌کردیم، ولی در این قرارداد دیگر احتیاج به اجازه پژو نیست و اصلا کمک پژو برای صادرات مطرح نیست بلکه کسب امتیاز برای صادرات بدون قید و شرط مهم بود.»
وی پیش از این نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود:« پژو 206 صندوق‌دار با توافق پژو و بدون قید و شرط از ایران به 47 کشور صادر می‌شود.»
قائم مقام ایران‌خودرو در توضیح قرارداد پژو 206 صندوق‌دار گفته بود:« ایران‌خودرو و گروه PSA متعهد شدند با همکاری دو طرف پژو 206 صندوق‌دار در ایران‌خودرو طراحی و به 47 کشور جهان صادر شود.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا صادرات 206 صندوق‌دار نیز به سرنوشت صادرات پژو 405 و 206 دچار نخواهد شد؟ عنوان کرده بود:« این‌گونه نیست. در صادرات 206، پژو چندین پیش‌شرط در قرارداد آورده بود و تا پژو کیفیت خودرو ایران را تایید نمی‌کرد ایران‌ قادر به صادرات پژو 206 نبود، ولی در قرارداد جدید صادرات بدون قید شرط عنوان شده است و پژو حاضر شده 206 صندوق‌دار را در زنجیره محصولات بازارهای خود قرار دهد.»
وی تصریح کرده بود:« این خودرو به نقاط مختلف دنیا به جز اروپا صادر خواهد شد. علت عدم صادرات پژو 206 صندوق‌دار به اروپا نیز به هم ریختن بازارهای پژو در اروپا عنوان می‌شود.»

نظرات 1 + ارسال نظر
امید چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:01 ق.ظ http://delshekasteha17.blogsky.com

خوب من هم عرض سلام و خسته نباشیددارم
خدمت شما دوست عزیز
انشاء الله که هر جای جای این میهن سر سبز هستید خوب و خرم و شاد باشی
من هم آرزو ی موفقیت برای شما دارم
عالی است
به منزالگاه من هم یک نگاهی داشته باشید
خوشحال می شوم
دوستان می توانند نظرات خود را به ادرس زیر ارسال کنند:
pedram_delshekaste@yahoo.com
ویا
با این شماره تماس حاصل فرماییند:
۷۶۴۴ ۲۵۳ ۰۹۱۲
روز خوبی داشته باشید
شاد باشید و دیگران را هم شاد کنید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد