اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

80 درصد تقاضای خودرو ی ایران در دامنه قیمتی 7 تا 10 میلیونی

محمدحسن شجاعی فرد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: بازار مصرف خودرو در ایران از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که حدود 300 تا 400 هزار نفر در سال مشتری خودرو سواری با قیمت 7 تا 10 میلیون تومان می خواهند.
وی افزود: بخش متغیر خریدارن خودرو در ایران، تقاضای سالانه بین 50 تا 60 هزار دستگاه خودرو دارند و خواهان خودروهای خارجی هستند.
رئیس پژوهشکده مهندسی خودرو گفت: در صورتی که خودروسازان داخلی بر خلاف خودروسازان بزرگ دنیا روی سوخت CNG (گاز فشرده طبیعی) پافشاری کنند، رغبت متقاضیان داخلی متغیر خودرو ،به سمت خرید خودروهای خارجی سوق خواهد یافت.
شجاعی فرد گفت: نسبت فشار در خودروهای CNG سوز داخلی مانند پژو،عدد 14 است ،در حالی که در خودروهای معمولی بنزین سوز این رقم 11 است، یعنی خودروی بنزین سوز مصرف بیشتر دارد و آلودگی محیط زیست را افزایش می یابد.
وی افزود: نسبت فشار 14 در مورد خودروهایی است که موتور آن از ابتدا بر پایه گازسوز ساخته شده است، ولی محدودیت کاربرد خودروهای گازسوز، کمبود جایگاههای ایستگاه تزریق گاز و کمبود فضای ذخیره سازی CNG در خودروی سواری است.
رییس پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: یکی از مشکلات صنعت خودروسازی در کشور نداشتن استراتژی (راهبرد) است به گونه‌ای که هم در ساخت خودرو و هم در قطعه سازی ورود شده است، ولی در هیچ کدام موفقیت چشمگیری حاصل نشده است.
وی افزود: یک خودرو کمتر از 3 هزار قطعه دارد در حالی که یک موشک 15هزار قطعه بسیار فنی تر و پیچیده تر دارد و جوانان متخصص ایرانی با داشتن استراتژی مشخص و اعتماد به نفس، توانستند موشک بسازند ولی هنوز مسئولان خودروساز نتوانسته اند استراتژی صنعت خودروی کشور را طراحی کنند و خودروی داخلی بسازند.
شجاعی فرد گفت: شرکتهای خارجی آمادگی دارند که خودروهای CKD قطعات جداگانه در اختیار شرکتهای داخلی قرار دهند و خودروهایی متناسب با مصرف داخلی تولید شود و با این روش صنعت داخلی هم از بین نمی رود.
وی تأکید کرد: در صنعت خودروسازی نباید مانند تجربه پیکان،تا 40سال دنباله روی صنعت خارجیها وجود داشته باشد.
رئیس پژوهشکده مهندسی خودرو گفت: در سالهای نخست واردات، سهم بازار از واردات خودروی خارجی نباید بیش از 10درصد باشد و در سالهای بعدی که رقابت ایجاد شد، سالانه 5 درصد به آن سهمیه واردات افزوده شود تا از نظر کیفی تولید داخلی با مشابه خارجی قدرت رقابت پیدا کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد