اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

استانداردهای لازم برای کلیه خودروها تا 10 سال آینده تعیین شد


معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست, گفت: استاندارد لازم برای کلیه خودروهای سبک و سنگین تا 10 سال آینده به طور قطعی تعیین شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا, دکتر یوسف حجت، در کمیته کاهش آلودگی هوای تهران, گفت: هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست, وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودروهای بنزینی, گازوئیلی, دوگانه سوز و گاز سوز ساخت داخلی و وارداتی و همچنین موتورسیکلت را به تصویب رساند.
وی، افزود: کلیه خودروهای سبک و سنگین از سال 84 تا پایان سال 1388 باید استاندارد یورو 2 , از سال 1389 تا پایان سال 1391 استاندارد یورو 3 و از سال 1391 تا پایان 1393 استاندارد یورو 4 را اخذ کنند.
حجت, خاطرنشان‌‏کرد: کلیه موتورسیکلت‌‏ها از 1384 تا پایان سال 1385 استاندارد 01/40 از سال 1386 تا پایان سال 1388 استاندارد یورو یک, از سال 1389 تا پایان سال 1391 استاندارد یورو 2 و از سال 1392 تا پایان سال 1393 استاندارد یورو 3 را باید اخذ کنند.
معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست, تصریح‌‏کرد: در تبصره یک مصوبه آمده کلیه خودروهای وارداتی و همچنین خودروهای جدید (پلت‌‏فرم جدید) تولید داخل از سال 1385 باید دو سال زودتر از دوره زمانی جدول فوق با استانداردهای تعیین شده انطباق پیدا کنند.
به گفته وی, براساس تبصره 2 این مصوبه نیز وزارت نفت موظف است؛ بنزین مطابق با استانداردهای مذکور را حداقل شش ماه قبل از جدول زمان‌‏بندی فوق تامین و به میزان کافی در جایگاه‌‏های کل کشور توزیع کند.
همچنین، در صورتی که وزارت نفت قادر به اجرای این امر نشود, متناسب با تاخیر در عرضه بنزین, زمان الزام تطابق با استاندارد به همان میزان به تعویق خواهد افتاد.
حجت, در ادامه گفت:‌‏ تبصره 3 این مصوبه نیز وزارت نفت را موظف کرده که گازوییل مطابق با الزامات استانداردهای فوق را تا ابتدای سال 1389 تامین و در کل کشور توزیع کنند.
معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست, یادآور شد: خودروهای دیزلی که از موتورهای ساخت داخل استفاده می‌‏کنند و خودروهای دوگانه سوز که در برنامه تولید شرکت‌‏های خودروساز قرار گرفته‌‏اند, حداکثر تا پایان سال 1385 باید تولیدات خود را با استانداردهای فوق تطبیق دهند.
وی، در پایان افزود: فهرست این گونه خودروها و برنامه زمانبندی مربوطه براساس درخواست خودروسازان ذی‌‏ربط با توافق سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنایع و معادن تهیه خواهد شد. 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:36 ق.ظ http://varzeshp.blogsky.com

اهای بی وفا دیگه دوستم نداری دیگه دوستم نداری باز می خوای منو تنهام بزاری

چرا دیگه پیشم نمی ایی منتظری من بیام بعد تو بیای به من سر بزنی بی وفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد