اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قیمت تمام شده هر دستگاه 5/36میلیون تومان است !!!

باتوجه به تعرفه 64 درصدی برای واردات قطعات ماکسیما، قیمت تمام شده هر دستگاه 5/36میلیون تومان می شود!!.
سید حسین امیری مدیرعامل پارس خودرو با بیان این مطلب افزود: به تازگی برخی رسانه ها و افراد ناآگاه قیمت تمام شده خودروماکسیما را 16 میلیون تومان اعلام کرده اند درحالیکه به استناد صورتهای مالی حسابرسی و ارائه شده به بورس قیمت تمام شده این خودرو 5/36میلیون تومان است!!.
وی در خصوص ادعاهای مطرح شده در مورد گرانفروشی ماکسیما سخن می گفت، اظهار داشت: چنانچه قیمت تمام شده ماکسیما برای ما 16 میلیون تومان بود، باید در سال گذشته بیش از 150 میلیارد تومان سود کنار می گذاشتیم اما کل سود پارس خودرو در سال 83 نزدیک به 12 میلیون تومان بوده که بخش عمده ای از آن نیز غیر عملیاتی است.
مهندس امیری با توجه به فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت تمام شده ماکسیما، تصریح کرد: 84 درصد قطعات ماکسیما وارداتی و با تعرفه 64 درصد است که بسیار به تعرفه واردات خودرو به صورت کامل نزدیک می باشد.
مدیرعامل پارس خودرو متذکر شد: شش درصد قیمت خودرو بابت مالیات عوارض تولید و شماره گذاری به دولت پرداخت می شود و سه درصد قیمت خودرو نیز طبق دستورالعمل وزارت صنایع ومعادن باید به خدمات پس از فروش اختصاص یابد.
وی ادامه داد: با در نظر گرفتن هزینه های فوق به اضافه هزینه بیمه رایگان شخص ثالث و بیمه بدنه، قیمت تمام شده هر دستگاه ماکسیمای 3۰00 سی سی، شش سیلندر به رقمی برابر  5/36 میلیون تومان می رسد.
مهندس امیری در پایان خاطرنشان کرد: حتی در شرایط فعلی هم هیچ خودروی خارجی وارداتی قادر به رقابت با ماکسیما از لحاظ کیفیت و قیمت نیست و در صورت کاهش همزمان تعرفه واردات قطعات با کاهش تعرفه واردات خودرو نیز این روند طی سالهای آتی ادامه خواهد یافت. 
 

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:46 ق.ظ


با سلام
باید عرض کنم که مشکل صنعت ما همین مدیران دروغ گو هستند.زیرا بنابر اظهارات ایشان ماکسیما حدوده ۴۰۰۰۰دلار هزینه دارد. اگر از سایرهزینه ها که در تمام دنیا تولید کنندگان میپردازند بگذریم قیمت ماکسیما ۲۵۰۰۰دلار می شود .با این قیمت شما میتوانید بهترین خودروی روز دنیا را بخرید .ممکن است از بی اطلاعی ایشان جنس گران انداخته باشند.

دوست عزیز
حق باشماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد