اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

از ایرادات وارده به قرارداد L90 از سوی مجلس رفع ابهام شد



از ایرادات وارده کمیسیون صنایع و مرکز پژوهش‌‏های مجلس به قرارداد L90 رفع ابهام شد.
مهندس اسحاق جهانگیری, وزیر صنایع و معادن, با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته بر اساس بودجه اختصاص داده شده خودروسازان تاکنون توانسته‌‏اند20 هزار خودرو فرسوده را جمع‌‏آوری کنند که این مقدار برای سال جاری 200 هزار دستگاه تعیین شده است.
وی افزود: در صورتی‌‏که 200 هزار دستگاه خودروی فرسوده جمع‌‏آوری شود, می‌‏توان گفت تحولی بزرگ در زمینه ایمنی، مصرف سوخت و مسایل زیست محیطی ایجاد ‌‏شده است.
جهانگیری, با بیان این‌‏که خودروسازان مسوولیت سنگینی را بر دوش گرفته‌‏اند, یادآور شد: در صورت تحقق خروج 200 هزار خودروی فرسوده در سال جاری از مجموع 2 میلیون خودروی فرسوده ، می‌‏توان امید آینده روشنی را در زمینه روند خروج تدریجی خودروهای فرسوده پیش‌‏بینی کرد.
وی, با اشاره به حمایت‌‏های دولت در خصوص جمع‌‏آوری خودروهای فرسوده, تصریح کرد: به منظور تسهیل در امر جایگزینی خودروهای فرسوده دولت برای جمع‌‏آوری 20 هزار دستگاه مبلغی حدود 30 میلیارد تومان را به خودروسازان اختصاص داد.
وزیر صنایع و معادن در ادامه گفت: در ادامه حمایت‌‏های دولت حدود300 میلیارد تومان بودجه‌‏ای که خودروسازان باید از سهم فروش خود به خزانه دولت واریز می‌‏کردند, بابت جمع‌‏آوری 200 هزار دستگاه خودروی فرسوده وکمک به اجرای این طرح دریافت نمی‌‏شود تا هزینه‌‏ای برای تسهیل در اجرای طرح جمع‌‏آوری خودروهای فرسوده باشد.
به گفته جهانگیری, این 200 هزار خودروی تعیین شده تا پایان دولت فعلی بین خودروسازان تقسیم خواهد شد.
جهانگیری, درباره این‌‏که آیا واقعا قرارداد L90 و ایراداتی که مجلس به این قرارداد وارد دانسته است, گفت: مجلس تاکنون هیچ اظهارنظر منفی در قالب قرارداد L90 نداشته و کمیسیون صنایع و مرکز پژوهش‌‏های مجلس طی 2 و3 بند از قرارداد توضیح خواستند که جزء اساس قرارداد این پروژه نبود و تنها در نگارش تردید وجود داشته است که با توضیحات لازم ابهامات رفع شد.
.وزیر صنایع و معادن, افزود: نام L90 را تا پایان دولت مشخص خواهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد