اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی


مدیر کل دفتر ثبت سفارشات وزارت بازرگانی با اشاره به ابطال ثبت سفارشات شرکت دستان برای واردات خودروی «روور» انگلیس، از بررسی پرونده این شرکت بنا به مشکوک بودن آن خبر داد.

نورالله رفعتی، در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ثبت سفارش شرکت دستان برای واردات سه هزار دستگاه خودروی «روور» انگلیس که سال گذشته صورت گرفته بود، بنا به مشکوک بودن این شرکت باطل اعلام شد.
وی دلیل این امر را نبودن اطلاعات کافی از این شرکت در وزارت بازرگانی حتی شماره تماس این شرکت بیان کرد.

رفعتی در خصوص ثبت سفارش واردات خودرو سال جاری نیز گفت: در حال حاضر شرکت «آمیغ فن‌آور» نماینده شرکت «آئودی» آلمان اقدام به ثبت سفارش یک هزار خودرو برای واردات کرده است.
وی با بیان این‌که هم اکنون بیش از سه هزار دستگاه انواع خودرو برای واردات ثبت سفارش شده است، افزود: در حدود 900 دستگاه نیز بصورت موردی توسط افراد حقیقی برای واردات ثبت سفارش شده است.

مدیر کل دفتر ثبت سفارشات وزارت بازرگانی از تغییر در روند ثبت سفارش واردات خودرو توسط افراد حقیقی خبر داد و اظهار داشت: به دلیل سوءاستفاده برخی از اشخاص از نحوه واردات خودرو به صورت موردی از این پس برای افراد داخل کشور با ارائه کارت بازرگانی اجازه ثبت سفارش داده می‌شود.
وی تاکید کرد: برای افراد ایرانی مقیم خارج نیز حتما باید آنها یکسال اقامت در کشورهای خارجی داشته باشند تا بتوانند خودرو وارد کنند.

وی از ثبت سفارش واردات خودروهای بنز (توسط شرکت ستاره ایران) بی.ام.و (توسط موسسه نوریانی) و موسو و خودروی تویوتا (توسط ایرتویا) خبر داد.
رفعتی گفت: در سال جاری نمایندگی‌های سه شرکت آئودی، فولکس واگن و بنیان توسعه صنت خودرو موفق به دریافت مجوز ثبت سفارش واردات خودرو شده‌اند.

وی ادامه داد: نمایندگی شرکت‌های خودروسازی چینی تاکنون برای ثبت سفارش اقدامی نکرده‌اند.
مدیر کل ثبت سفارش وزارت بازرگانی گفت: هیچ یک از شرکت‌های خودروسازی آمریکایی نیز برای واردات خودرو به ایران اقدامی در جهت ثبت سفارش نکرده‌اند.

وی در خصوص ثبت سفارش واردات خودروهای سنگین به کشور نیز افزود: امسال این ثبت سفارش برای این نوع خودروها رخ نداده است و تنها سال گذشته دو شرکت مازایران ( کامیون ماز) و کاماز روسیه اقدام به ثبت سفارش این نوع خودروها کردند.

رفعتی در ادامه از ممنوع بودن ثبت سفارش واردات نوع X5 خودوری «بی.ام.و» به دلیل تولید انحصاری آن در آمریکا و مشکلات تامین قطعات یدکی به دلیل تحریم خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد