اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تمام موتورسیکلت سازان با یکدیگر ادغام می شوند


براساس طرحی تمام تولیدکنندگان موتورسیکلت با یکدیگر ادغام و یک گروه یا شرکت مادر ایجاد می شود.
ابوالفضل حجازی بازرس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این مطلب افزود: طرح تشکیل یک شرکت یا گروه مادر تولیدکننده موتورسیکلت به سندیکای موتورسیکلت سازان ارائه شده است و بزودی برای تصویب مطرح خواهد شد.
وی تشکیل یک شرکت مادر تولید کننده موتورسیکلت را منجر به ایجاد سرمایه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: چنانچه تولیدکنندگان موتورسیکلت تبدیل به یک شرکت مادر یا واحد شوند، همه فعالیتهایشان توجیه پذیر می شود و صنعت موتورسیکلت امروز کشور، از وضع بی نظمی خود خارج خواهد شد.
حجازی با بیان اینکه یکی شدن تولیدکنندگان صنعت موتورسیکلت در کشور، موجب از بین رفتن رقابت منفی موجود در این صنعت می شود، بیان کرد: شرکت مادر، قدرت و سرمایه کافی برای پروژه های ملی دارد و می توانیم برای ارتقاء صنعت موتورسیکلت کشور گام های بلندی برداریم.
مدیرعامل تندر شهاب ادامه داد: با تشکیل شرکت مادر تولید کننده موتورسیکلت، اشتغال زایی به صورت ثابت شکل می گیرد و دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر فعالیت های شش ماه کارخانجات و سرگردانی کارگران آن ها نیستیم.
بازرس سندیکای موتورسیکلت سازان با توجه به اینکه با تشکیل شرکت مادر تولیدکننده موتورسیکلت حتی می توانیم سهام خود را در سازمان بورس به مردم عرض کنیم، یادآور شد: وقتی یک شرکت مادر به عنوان گروه موتورسیکلت سازی ثبت شود کلیه تولید کنندگان این صنعت می توانند در آن سهام داشته و عضو باشند، یعنی اینکه 200 تولید کننده صنعت موتورسیکلت کشور در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
حجازی در پاسخ به اینکه " چنانچه این شرکت مادر تشکیل شود، آن وقت سالانه چقدر موتورسیکلت تولید می شود؟" گفت: این مجموعه می تواند سالانه 500 هزار موتورسیکلت در چهار یا پنج منطقه کشور تولید و به بازار های داخل و خارج عرضه کند.
وی در خصوص اینکه " آیا همه تولیدکنندگان ورشکسته و فعال می توانند در این گروه مادر حضور یابند؟" افزود: هم اکنون 200 شرکت تولیدکننده موتورسیکلت در کشور وجود دارد که 150 تای آنها تعطیل هستند و 50 شرکت دیگر به صورت نیمه فعال مشغول تولید موتورسیکلت می باشند که ما از فکر و سرمایه همه این شرکتها استفاده خواهیم کرد و حتی از ورود اعضای بیرون مجموعه هم استقبال می کنیم.
بازرس سندیکای موتورسیکلت سازان در پاسخ به اینکه " آیا مشارکت با 200 شرکت موتورسیکلت سازی مشکلاتی را ایجاد نمی کند؟" گفت: در هر کار بزرگ باید یک نفر شروع کننده باشد و ما پیشنهاد دهنده این فعالیت بوده ایم و امیدواریم که تشکیل یک شرکت مادر در صنعت موتورسیکلت به نتیجه برسد، که در غیر این صورت خواه ناخواه 50 شرکت فعال صنعت موتورسیکلت نیز از رده خارج می شوند.
وی در ادامه از مهمترین فواید شکل گیری یک شرکت مادر در صنعت موتورسیکلت، بحث از رده خارج کردن موتورهای فرسوده و صادرات موتورسیکلت دانست و اضافه کرد: هم اکنون بازار موتورسیکلت داخلی با اشباع فاصله کمی دارد و ما نمی توانیم با این شرکتهای کوچک و هزینه های بالا، صادرات نیز داشته باشیم.
حجازی با اشاره به اینکه با تشکیل یک شرکت واحد و مادر در صنعت موتورسیکلت سازی می توانیم تکنولوژی روز دنیا را وارد کنیم، اذعان داشت: با این کار حتی می توانیم یکی از کارخانجات بزرگ و روز دنیا را خریداری و هم بازار داخلی و هم بازارهای صادراتی را حفظ کنیم چرا که هم اکنون سرمایه ها کم می باشد و برای هیچ کس توجیه اقتصادی ندارد.
بازرس سندیکای موتورسیکلت سازان پیشرفت و ترقی صنایع خودروسازی و موتورسیکلت سازی جهانی را به دلیل ادغام شرکتهای صنعتی دانست و خواستار درک و پیاده سازی فرهنگ این انقلاب صنعتی از سوی دولت، در صنایع کشور شد.
حجازی در پایان این طرح را به نفع صنایع ملی و تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر اعضای سندیکای موتورسیکلت سازان موافق ایجاد یک شرکت مادر در صنعت موتورسیکلت هستند و امیدوارم با استقبال عمومی از سوی دولت بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های این صنف نیز باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد