اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی


 

از ابتدای سال آینده موتورسیکلت‌های تولید داخل برای دریافت مجوز موسسه استاندارد باید 25 استاندارد ایمنی، طراحی و موقعیت را دریافت کنند.
پورحبیبی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه موسسه استاندارد و تحقیقاتی صنعتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: شرکت بازرسی کیفیت به عنوان نماینده محیط زیست از موتورسیکلت‌های مونتاژ شده در کشور تست می‌گیرد و از طرفی موسسه استاندارد نیز موتورسیکلت‌ها را از نظر میزان مصرف سوخت، بررسی و نمونه‌برداری می‌کند که این کار نیز دقیقا از همان روش آلایندگی انجام می‌شود و ما نیز اعلام کرده‌ایم که در کنار نتایجی که برای آلایندگی اعلام می‌شود، اگر برای سوخت نیز نتیجه‌ای اعلام شود، از نظر ما قابل قبول است.
وی با اشاره به وجود اختلاف بین روش‌های موسسه استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت در خصوص انجام تست سوخت موتورسیکلت گفت: این اختلاف به برنامه‌های نرم‌افزاری دو بخش مربوط می‌شود که در حال بررسی و حل این مشکل هستیم.
او با بیان این که انجام تست ایمنی موتورسیکلت‌ها نیز آغاز شده است، به تعداد 220 واحد فعال موتورسیکلت سازی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون فقط یک واحد تولیدکننده موتورسیکلت موفق به دریافت تاییدیه موسسه استاندارد شده است.
پورحبیبی با اشاره به این که در این آزمون، موتورسیکلت‌ها بایدموفق به پاس کردن 10 تست ایمنی شوند، گفت: بقیه تست ایمنی موتورسیکلت‌ها نیز از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد و این 10 تست برای موتورسیکلت‌ها لحاظ خواهد شد، ولی این تعداد در سال آینده به 25 مورد افزایش خواهد یافت.
او ادامه داد: با ادغام تولیدکنندگان موتورسیکلت، تعداد واحدهای سازنده کاهش خواهد یافت و علاوه بر این فقط 300 مدل موتورسیکلت در کشور تولید می‌شود که تعیین استاندارد برای این تعداد کار دشواری نیست.
مدیرکل نیرو محرکه موسسه استاندارد، با بیان این که بیشترین مدل موتورسیکلت‌های تولید داخل از نوع 125 سی‌سی است، گفت: از بین 225 مدل موتورسیکلت  125 سی‌سی تست شده توسط موسسه استاندارد فقط 9 مدل موفق به دریافت مجوز موسسه استاندارد نشده‌اند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون درمجموع از بین 298 مدل موتورسیکلت مورد تست سوخت، تعداد 14 مدل موفق به کسب مجوز موسسه استاندارد نشده‌اند.
پورحبیبی با بیان این که بازار موتورسیکلت کشور اشباع شده است، گفت: خطوط تولیدی توقیف شده‌ در صورت اصلاح می‌توانند به کار خود ادامه دهند، ولی مشکل اصلی تولیدکنندگان، کنترل یا سختی شرایط موسسه استاندارد نیست، بلکه اشباع بازار است.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:09 ق.ظ http://gearbox.blogsky.com

سلام ممنون از زحمات شما مطالب خوبی دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد