اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مدیرفروش زاگرس خودرو:ایران خودرو با جی.ال.آی برای خودش رقیب تراش

تولید جی.ال.آی نمونه ای از نبود مدیران بازار در صنعت خودرو کشور است که ایران خودرو با این کار برای خودش رقیب تراشید.
حمیدرضا نبی زاده مدیر فروش و بازاریابی زاگرس خودرو، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این مطلب افزود: بزرگترین ضربه هایی که بر بازار صنعت خودرو کشور وارد می شود به دلیل نبود مدیران بخش بازار است چرا که ما مدیرانی که بازار را بشناسند، نداریم.
وی نمونه بارز نبود مدیران بازار در صنعت خودرو را تصمیمات غیر منطقی و غیرعقلایی ایران خودرو در سال گذشته اعلام و بیان کرد: ایران خودرو در سال گذشته خودرویی به نام پژو جی.ال.آی را ساخت که از نظر قیمت سه میلیون تومان با پژو جی.ال.ایکس فاصله داشت در صورتیکه از نظر هزینه 500 هزار تومان ارزان تر تمام می شد که این نشان می دهد که هنوز مدیران ما مفهوم هزینه، فایده و بازار را نشناخته اند و با ساخت این خودرو برای خودشان رقیب تراشیدند.
نبی زاده تاکید کرد: مسئله دوم از رده خارج کردن پیکان بود، پیکانی که در سال 100 هزار تولید می شد و حتی اگر بی کیفیت هم بود بالاخره جایگاه و فرهنگی برای خودش داشت که ما نمی توانستیم یک شبه آن را عوض کنیم.
مدیرفروش زاگرس خودرو ادامه داد: به هنگام از رده خارج کردن تولید پیکان کسانی که در عمل ضربه دیدند مصرف کنندگان و سهامداران ایران خودرو و قطعه سازانی بودند که تیراژ تولید آنها به 100 هزار قطعه در سال می رسید.
وی مهمترین چالش موجود صنعت خودرو کشور را مدیریت فعلی این صنعت دانست و اظهار داشت: کادر مدیریت فعلی صنعت خودرو کشور نیاز به مدیران بالنده و متخصص دارد و باید بگویم که نیاز نیست حتما از بخش خصوصی مدیران قوی وارد این عرصه شود بلکه در بخش های دولتی هم مدیر مناسب داریم.
نبی زاده در ادامه در پاسخ به اینکه " جوینت شدن خودروسازان را چگونه ارزیابی می کنید و آیا این کار به نفع صنعت است؟" گفت: چنانچه تمام صنایع دنیا را بررسی کنید مشاهده می شود که در فاصله زمان های مشخصی شرکت ها و کارخانجات تشکیل و سپس به سمت جوینت شدن رفته اند.
مدیرفروش زاگرس خودرو ادامه داد: قطعا جوینت شدن ها تا یک حد و وسعت خاص و تیرا‍ژ مشخص نه تنها به نفع خودروسازان و قطعه سازان داخلی بلکه به نفع کل صنعت خودرو کشور هم می باشد اما باید توجه کرد که نباید با ادغام شرکتهای خیلی بزرگی هم تشکیل شود بطوریکه این شرکت اختاپوسی حتی نتواند هزینه های خودش را پوشش دهد و قادر به کوچکترین تغییراتی در بدنه خود نباشد.
وی یکی از بزرگترین محاسن شرکتهای کوچک را اعمال راحت و بدون دغدغه تغیبیرات در این شرکتها دانست که با تغییرات محیط، می توانند خودشان را به روز کنند اما در شرکتهای بزرگ، برای یک تغییر یا تصمیم باید ماهها وقت بگذرد.
نبی زاده در پایان و با این تفاسیر، مهمترین چالش امروز صنعت خودروسازی کشور را اتخاذ تصمیمات صحیح دانست که به دلیل ضعف مدیریت قوی و کارکشته در این رشته، هنوز با شرایط ایده آل فاصله بسیار داریم.
نظرات 1 + ارسال نظر
امن جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:55 ق.ظ

شما پول مردم و جمع میکنین و با آن پول کارخانه میزنین و ماشینهایی که نقدا؛ فروختی چرا تحویل نمی دین آبوتونو میبرم کاری به پیش نمیبرین با این بد قولی هاتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد