اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

منتظر مدل جدید سمند در سال 85 باشید


شرکت ایران خودرو برای توسعه نشان داخلی تا سال 87 برنامه‌ریزی منسجمی انجام داده است و طبق این برنامه، مدل کاملا متفاوت و جدید سمند در سال 85 عرضه می‌شود.
دکتر ناصری - رییس مرکز تحقیقات ایران خودرو - با بیان این مطلب افزود: این مرکز با سعی مسوولان و کارشناسان جوان برنامه‌ریزی کاملی را برای توسعه نشان داخلی تا سال 87 انجام داده است.
وی ادامه داد: طراحی یک کار زمان‌بر است و حداقل زمان برای تغییر طراحی بدنه دو سال است. ما هم‌اکنون طبق برنامه پیش رفته‌ایم و بر همین اساس در سال 85 مدل جدید سمند را با تغییراتی در پلات فورم سمند و نصب موتور ملی و هم‌چنین تغییر کامل شکل ظاهری وارد بازار می‌کنیم.
ناصری در پاسخ به این سوال که منتقدان، طرح‌های انجام شده مانند سمند سریر و سمند LX را طی 3 سال جاری کارهای اساسی نمی‌دانند، گفت: مرکز تحقیقات ایران خودرو از سال 82 تا کنون هر سال حرفهای جدیدی برای گفتن داشته است. در سال 82 سمند LX و پارس ELX و در سال 83 معرفی سمند سریر و خودروهای سفارشی و در سال 84 پرده‌برداری از پژو آریان و سمند 84 از دستاو دهای مرکز بوده است، در حالی که در همین زمان نیز پروژه های دراز مدت تر نظیر پروژه های پلات فرمی و خودروی ملی سال 85 تعریف و شروع به کار شده است. نکته قابل توجه این است که محصولات اخیر معرفی شده به غیر از پژو آریان که حاصل کار مشترک با پژو بود، حاصل تفکر و طراحی ایرانی بدون استفاده از هیچ کمک خارجی بوده است.
وی افزود: اولین بار است که حاصل خلا قیت ایرانی در خیابانهای شهرهای ایران به حرکت در می آید و کسانی که از طراحی خودرو سر رشته داشته باشند قطعا متوجه هستنند که وقتی صادرات به کشورهایی نظیر چین، سوریه و روسیه مطرح می‌شود، چه حجمی از تغییرات به لحاظ شرایط استاندارد و اقلیمی و... در مرکز تحقیقات مطرح و اجرا یی می شود.
با توجه به این مطالب خوب نیست با بر داشت های سطحی و قضاوتهای غیر منصفانه حجم کارهای اجرا شده کوچک نمایی و تحقیر شود.
وی، در باره بحث های مطرح شده مبنی بر انجام طراحی سمند 84 از سوی شرکتهای آلمانی، گفت: البته تست سمند 84 در آلمان انجام شده بود و خودروی هدف در سیستم ترمز و تعلیق نیز یک مدل بی‌.ا.‌و بود، ولی تمام طراحی ها در ایران انجام شده بود.
ناصری افزود: در پروژه آریان نیز صرفا موضوع اضافه شدن صندوق به خودروی پایه نباید مد نظر قرار گیرد، بلکه طراحی 19نوع مختلف برای 38 بازار صادراتی و ارتقای زنجیره تامین در سطح استاندرهای اروپایی موضوعاتی هستنند که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. در این رابطه بد نیست ذکر شود که پس از اجرای این پروژه به صورت مشترک با پژو، چند شرکت اروپایی پیشنهاد کار مشترک طراحی را با مرکز تحقیقات مطرح کردنند و آنچه در پرده برداری آریان در فرانکفورت جلب توجه می کرد، بلوغ دانش طراحی بود که البته نباید در ایران کوچک نمایی شود و مورد حمله قرار گیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد