مجید فهیمه رحیمی، مدیر پروژه CNG سایپا در این خصوص در گفتوگو با ایسکانیوز گفت: با توجه به برنامههای دولت برای ساخت داخل کردن خودروی دوگانهسوز این اتفاق افزایش ظرفیت تولید را متوقف میسازد. گزارش پرونده هستهای ایران به شورای امنیت موجب شد تا خودروسازان به جای تولید 25درصد خودروی دوگانه سوز در سال 85 تنها امکان تولید 20درصد خودروی دوگانهسوز داشته باشند. مدیر پروژه CNG سایپا گفت: در بدترین حالت ظرفیت تولید خودروی دوگانهسوز 20درصد خواهد بود. وی در خصوص تامین هزینه دوگانهسوز کردن خودروها گفت: بخش عمدهای از هزینه گاز سوز کردن خودروها توسط دولت تامین میشود که دولت نیز این هزینه را به صورت مالیات از مردم دریافت میکند. امیری در تشریح محصولاتی که در سایپا دوگانهسوز میشود گفت: پراید و نیسان وانت بیشترین ظرفیت تولید خودروی دوگانهسوز را تشکیل میدهند. وی افزود: با توجه به لزوم تغییرات مهندسی در تولید خودروی دوگانه سوز اعمال این تغییرات در سایر محصولات در صورت وجود تقاضا صورت میگیرد. مدیر قوای محرکه سایپا در خصوص دوگانهسوز کردن ریو گفت: در صورت وجود تقاضا ریو نیز دوگانه سوز میشود.
سلام