اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ال - 90 در 8 ماه آینده به تولید انبوه می‌‏رسد

تاخیر چند ماهه ورود لوگان به بازار خودرو در مقایسه با سایر کشورها اتفاق غیر قابل پیش بینی نیست.
ساسان قربانی ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان  با بیان مطلب فوق ، افزود: پیشرفت پروژه ال -90 در مقایسه با سایر پروژه‌‏های به تعویق افتاده در بخش خودرو و صنعت ، قابل قبول است.
وی ، افزود: طبق آمار به دست آمده از شرکت‌‏های قطعه سازی طرف قرار داد در پروژه ، قالب‌‏ها آماده و نمونه اولیه ساخته شده است.
قربانی ، اظهار داشت: اگر روند اجرایی شدن پروژه به روال فعلی طی شود ، طی 8 ماه آینده می‌‏توانیم شاهد تولید انبوه این خودرو باشیم.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، با تکذیب خبر شکایت قطعه سازان از رنو پارس ، خاطر نشان کرد: بین قطعه سازان و شرکت رنو پارس برای تولید ال -90 مذاکرات مختلفی صورت گرفته ، اما بحثی از شکایت مطرح نبود.
قربانی ، تصریح کرد: در فاز اول تولید این خودرو تنها نزدیک به 15 هزار دستگاه ال - 90 تولید می‌‏شود ، اما این رقم برنامه واقعی تولید نیست.
وی ، با اشاره به افزایش قیمت ال -90 بعد از ورود به بازار ، اظهار داشت: ممانعت از افزایش قیمت لوگان وظیفه شرکت رنو - پارس است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، با تاکید بر این که ال -90 نباید با قیمت بالاتر از 7 تا 8 میلیون در بازار عرضه شود ، تصریح کرد: عرضه لوگان با قیمتی بالاتر از 8 میلیون ، رنو - پارس را در بازار خودرو بد قول می‌‏کند.
قربانی ، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر اجرای پروژه در ایران خودرو نسبت به پارس خودرو ، خاطر نشان کرد: فاز اول اجرای پروژه در پارس خودرو انجام می‌‏شود و حتی در صورت صحت تاخیر ،راه اندازی خطوط تولید ال -90 در ایران خودرو ، پروژه ال -90 پیش از زمان پیش بینی شده تاخیر نخواهد داشت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، در خصوص امکان استفاده از لوگان به عنوان خودروی رسمی ارگان‌‏های دولتی ،تصریح کرد: این تفاق پیام خوبی برای تولید کننده است.
وی ، با اشاره به این که ارگان‌‏های دولتی باید برای استفاده از لوگان به عنوان خودروی رسمی خود تصمیم بگیرند نه خودرو سازان ، اظهار داشت: خودروی ال -90 به لحاظ کیفی قابلیت استفاده در ارگان‌‏های دولتی را دارا است.
وی ، افزود: این خودرو از نظر حجم اتاق نزدیک به CLO و از 405 کوچک‌‏تر بوده و به همین دلیل قابلیت استفاده از ارگان‌‏های دولتی را دارد.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌‏سازی ، در ادامه خاطرنشان کرد: داخلی ساز بودن پروژه ال -90 از ابتدای تولید و به کارگیری از توان بالقوه 50 قطعه ساز موجب حمایت قطعه‌‏سازان از اجرای پروژه شد.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، اظهار داشت: برخلاف انتظار ، مسایل اخیر سیاسی و گزارش پرونده هسته‌‏ای ایران به شورای امنیت تاثیر منفی در اجرای پروژه ال - 90 نگذاشت.
قربانی ، با اشاره به تصمیم جدی فرانسوی‌‏ها برای اجرای پروژه ، تصریح کرد: قطعه سازان نیز به روال گذشته مراحل تولید قطعات را انجام می‌‏دهند.
به گفته وی، با وجود بحث‌‏های اخیر در صحنه بین المللی و تحلیل‌‏های منفی رسانه‌‏ای ، شاهد با ثبات بودن سرمایه‌‏گذاری خارجی در کشور هستیم که این امر نقطه عطفی در اقتصاد است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد