تاخیر چند ماهه ورود لوگان به بازار خودرو در مقایسه با سایر کشورها اتفاق غیر قابل پیش بینی نیست. ساسان قربانی ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان مطلب فوق ، افزود: پیشرفت پروژه ال -90 در مقایسه با سایر پروژههای به تعویق افتاده در بخش خودرو و صنعت ، قابل قبول است. وی ، افزود: طبق آمار به دست آمده از شرکتهای قطعه سازی طرف قرار داد در پروژه ، قالبها آماده و نمونه اولیه ساخته شده است. قربانی ، اظهار داشت: اگر روند اجرایی شدن پروژه به روال فعلی طی شود ، طی 8 ماه آینده میتوانیم شاهد تولید انبوه این خودرو باشیم. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، با تکذیب خبر شکایت قطعه سازان از رنو پارس ، خاطر نشان کرد: بین قطعه سازان و شرکت رنو پارس برای تولید ال -90 مذاکرات مختلفی صورت گرفته ، اما بحثی از شکایت مطرح نبود. قربانی ، تصریح کرد: در فاز اول تولید این خودرو تنها نزدیک به 15 هزار دستگاه ال - 90 تولید میشود ، اما این رقم برنامه واقعی تولید نیست. وی ، با اشاره به افزایش قیمت ال -90 بعد از ورود به بازار ، اظهار داشت: ممانعت از افزایش قیمت لوگان وظیفه شرکت رنو - پارس است. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، با تاکید بر این که ال -90 نباید با قیمت بالاتر از 7 تا 8 میلیون در بازار عرضه شود ، تصریح کرد: عرضه لوگان با قیمتی بالاتر از 8 میلیون ، رنو - پارس را در بازار خودرو بد قول میکند. قربانی ، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاخیر اجرای پروژه در ایران خودرو نسبت به پارس خودرو ، خاطر نشان کرد: فاز اول اجرای پروژه در پارس خودرو انجام میشود و حتی در صورت صحت تاخیر ،راه اندازی خطوط تولید ال -90 در ایران خودرو ، پروژه ال -90 پیش از زمان پیش بینی شده تاخیر نخواهد داشت. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، در خصوص امکان استفاده از لوگان به عنوان خودروی رسمی ارگانهای دولتی ،تصریح کرد: این تفاق پیام خوبی برای تولید کننده است. وی ، با اشاره به این که ارگانهای دولتی باید برای استفاده از لوگان به عنوان خودروی رسمی خود تصمیم بگیرند نه خودرو سازان ، اظهار داشت: خودروی ال -90 به لحاظ کیفی قابلیت استفاده در ارگانهای دولتی را دارا است. وی ، افزود: این خودرو از نظر حجم اتاق نزدیک به CLO و از 405 کوچکتر بوده و به همین دلیل قابلیت استفاده از ارگانهای دولتی را دارد. عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازی ، در ادامه خاطرنشان کرد: داخلی ساز بودن پروژه ال -90 از ابتدای تولید و به کارگیری از توان بالقوه 50 قطعه ساز موجب حمایت قطعهسازان از اجرای پروژه شد. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، اظهار داشت: برخلاف انتظار ، مسایل اخیر سیاسی و گزارش پرونده هستهای ایران به شورای امنیت تاثیر منفی در اجرای پروژه ال - 90 نگذاشت. قربانی ، با اشاره به تصمیم جدی فرانسویها برای اجرای پروژه ، تصریح کرد: قطعه سازان نیز به روال گذشته مراحل تولید قطعات را انجام میدهند. به گفته وی، با وجود بحثهای اخیر در صحنه بین المللی و تحلیلهای منفی رسانهای ، شاهد با ثبات بودن سرمایهگذاری خارجی در کشور هستیم که این امر نقطه عطفی در اقتصاد است.