اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

مشخصات فنی Chairman 600 s

مشخصات فنی Chairman 600 s

 

 

 

 

 

 

 

موتور

6 سیلندر DOHC

قدرت موتور

220 اسب بخار

نوع سوخت

بنزین بدون سرب

حجم موتور

3200 cc

نسبت تراکم

10:1

حداکثر قدرت

SAE 253 hp / 6000rpm

حداکثر گشتاور

4900 ~ 4500 / 304.8

حداکثر سرعت

210

شتاب صفر تا 100 (ثانیه )

8.9

گیربکس

5 دنده اتوماتیک

فرمان

تمام هیدرولیک

ترمز جلو

دیسکی خنک شونده مرکب (الکترونیک)

ترمز عقب

دیسکی

لاستیک

f215 / 60R16 , 215 / 55VR16

رینگ

آلومینیوم "16

ظرفیت مخزن سوخت

80

مصرف سوخت :خارج از شهر در 100 کیلومتر

10.3

مصرف سوخت:ترکیبی در 100 کیلومتر

13.1 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی شرکت بن رو

شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن‌رو) در سال ۱۳۸۲ توسط تعدای از مدیران با سابقه کشور تشکیل گردید. هدف از تاسیس این شرکت تولید انواع خودرو سواری با کیفیت جهانی و در راستای تولید  ودرو با  کیفیت در کشور می‌باشد.

 

محصولات بن رو در حال حاضر متمرکز بر ارایه خودروهای ساخت شرکت سانگ یانگ موتور SYMC مانند Chairman و Korando می باشد.

   


 

در زمینه خدمات پس از فروش ، ضمن استفاده از شیوه های نوین، هدف آنست که اصولا مشتریان هرگز با مقوله ای به نام " مشکل تعمیرات و خدمات پس از فروش " مواجه نشوند.

 
مشخصات فنی Chairman 500 s  
 
 
 
 
 
موتور
6 سیلندر
 
 
نوع سوخت
بنزین بدون سرب
 
 
حجم موتور
2799
 
 
نسبت تراکم
10:1
 
 
حداکثر قدرت
SAE 230 hp / 6000rpm
 
 
حداکثر گشتاور
4900 ~ 4500 / 271.2
 
 
حداکثر سرعت
210
 
 
شتاب صفر تا 100 (ثانیه )
10.9
 
 
گیربکس
5 دنده اتوماتیک
 
 
فرمان
تمام هیدرولیک
 
 
ترمز جلو
دیسکی خنک شونده مرکب (الکترونیک)  
 
ترمز عقب
دیسکی
 
 
لاستیک
f215 / 60R16 , 215 / 55VR16  
 
رینگ
آلومینیوم "16
 
 
ظرفیت مخزن سوخت
80
 
  مصرف سوخت :خارج از شهر در 100 کیلومتر
10.3
 
 
مصرف سوخت:ترکیبی در 100 کیلومتر
13.1
 
 


  اول صفحه

 

 

   
 
ابعاد و وزن
 
 
طول
5055 mm
 
 
عرض
1825 mm
 
 
ارتفاع
1465 mm
 
 
فاصله محورها
2900 mm
 
 
حداقل فاصله تا زمین
180 mm
 
 
حداقل شعاع گردش
5.4 m
 
 
وزن خالص
1637 kg
 
 
حداکثر وزن
2280 kg
 
 


اول صفحه

 

 
 
 

امکانات و تجهیزات

 

 
  • کیسه هوا (راننده و سرنشین)

  • کیسه های هوای جانبی

  • قابلیت نصب سیستم ناوبری خودرو (Navigation)
  • ترمر ASB و سیستم کنترلی ESP (به انضمام دو سیستم کنترلی ASR و ABD)

  • سنسور نشان دهنده میزان ساییدگی لنت ترمز
  • سیستم هوشمند پارک خودرو
  • سیستم هوشمند برف پاک کن جلو
  • سیستم ایمنَی ضد سرقت
  • سیستم هشدار دهنده فاصله عقب
  • کمربندهای ایمنی با قابلیت کاهش فشار
  • سیستم هوشمند صندلی راننده (با قابلیت تنظیم برقی در چهارجهت) و حافظه تعیین موقت صندلی راننده ، فرمان ، آینه های داخل و جانبی

  • تنظیم اتوماتیک صندلی سرنشینان در دو جهت
  • سیستم هوشمند صندلی سرنشینان در هنگام سوار و پیاده شدن
  • پرده برقی شیشه عقب
  • شیشه های دودی
  • سان روف
  • شیشه های ضد آفتاب
  • پرده آفتابگیر جانبی
  • گرمکن صندلی

  • تودوزی چرم (صندلی ها ، فرمان و دسته دنده)
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم تهویه هوای داخل خودرو
  • سیستم صوتی تصویری مدرن با 13 بلندگو و صفحه نمایش و کنترل از راه دور
  • CD CHANGER با ظرفیت 12 CD
  • پنل کنترل صوتی تصویری روی غربیلک فرمان
  • تلوزیون و صفحه نمایشی جلو و عقب
  • آنتن برقی
  • کنترل سیستم صوتی و تصویری از صندلی عقب
  • آفتابگیر دوگانه برای دو جهت
  • آینه های تزیینی برای کلیه سرنشینان
  • آینه های برقی جانبی با گرمکن و سیستم ضد بخار آب ، ضدنور (با حافظه و جمع کننده اتوماتیک)
  • قفل مرکزی و ریموت کنترل
  • تلوزیون و صفحه نمایش برای سرنشینان عقب
  • پرده برقی عقب و آفتابگیرهای جانبی
  • زیرآرنجی برای تمامی سرنشینان
  • Trip Computer
  • میز غذاخوری سرنشینان عقب
  • تزیینات طرح چوب (داشبورد ، درها و کنسول)
  • سیستم هوشمند چراغهای خودرو
  • قابلیت استارت و روشن کردن خودرو از راه دور با ریموت کنترل

5 خودرو جدید در سال‌جاری وارد بازار می شود


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ، سال85 را سال « رضایت مشتری، خردمالی و توسعه بازار » اعلام کرد و گفت: ایران خودرو با تدوین استراتژی خردمالی و کاهش هزینه های سربار تولید، بنا دارد درسال جاری سهم خود را در بازارهای داخلی وخارجی گسترش دهد.
 منوچهر منطقی در اجتماع بیش از ده هزار تن از کارکنان ، کارگران و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو که صبح روز دوشنبه و در اولین روز کاری سال 1385 برپا شد، خاطرنشان ساخت : تمامی دست اندرکاران و بخش های مختلف ایران خودرو موظف به رعایت خردمالی درتمام پروژه های صنعتی و فعالیت های خود خواهند بود.
وی مهمترین عامل درتوسعه بازار را کسب رضایت مشتریان ارتقا سطح کیفی است و ارائه محصول با قیمت مناسب عنوان کرد و اظهارداشت : براساس ارزیابی های صورت گرفته دربازارداخلی ، محصولات ایران خودرو جزء اولین انتخاب های مشتریان و مردم است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درزمینه محصولات جدید ایران خودرو در سال جاری گفت : نسل جدید سمند 86 ، پژو307 صندوقدار ، خودرو دو دیفرانسیل با مشارکت شرکت سوزوکی و یک خودرو زیر قیمت هفت میلیون تومان درسال 85 تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
منطقی درعین حال تصریح کرد : درصورت حل مشکلات قرارداد ال 90 ، تولید خودروی لوگان درایران خودرو از سال 85 آغاز می شود.
وی برنامه تولید گروه صنعتی ایران خودرو در سال 85 را 650 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: از این میزان 605 هزار دستگاه در ایران خودرو سواری، 33 هزار دستگاه در ایران خودرو خراسان و 12 هزار دستگاه در سایت های خارجی تولید خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد : از 605 هزار دستگاه خودروی سواری تولید در سالجاری ، 120 هزار دستگاه خودرو به صورت دوگانه سوزتولید و به بازار عرضه خواهد می شود.
منطقی از افتتاح سه سایت تولید محصولات ایران خودرو درخارج ازمرزهای کشوردرسال 85 خبرداد و افزود : سایت تولید سمند درآذربایجان دراردیبهشت ماه ، سوریه نیمه دوم سال و بلاروس تیرماه سال 85 به بهره برداری می رسد که براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ، قرار است دراین سایت های مذکور 12هزاردستگاه ازمحصولات ایران خودرو تولید شود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطر نشان ساخت در سال جاری عملیات راه انداری خط تولید سمند در چین ، ونزوئلا و سنگال آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 206 اس.دی محصولی است که 60 درصد قطعات آن ساخت داخل است و ازنظر کیفی در سطح جهانی قراردارد ، افزود : صادرات خودرو 206 اس .دی از اردیبهشت ماه سال جاری به 37 کشور جهان آغاز می شود.
منطقی تاکیدکرد : برای اینکه بتوانیم در صادرات موفق شویم ، باید درکیفیت دقت بیشتری داشته باشیم . ما همه ابزار های لازم را برای تولید محصول با کیفیت دراختیارداریم و می توانیم محصولی در کلاس و با کیفیت جهانی تولید کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پیش بینی کرد : درسال جاری ایران خودرو 100 میلیون دلار خودرو ، 200 میلیون دلار قطعه و 40 میلیون دلارمحصولات ریلی به خارج از کشور صادر کند.
دکتر منطقی ازگسترش سهم خوددربازارهای کشورهای َعراق ، عربستان و افغانستان در سال جاری خبرداد و اظهارداشت : باید درسال 85 برای تک تک محصولات سناریوی جداگانه و برنامه ریزی دقیق فروش داشته باشیم.
وی ازکیفیت به عنوان چالش دائمی درگروه صنعتی ایران خودرو یادکرد و افزود : مدلی را که درکیفیت محصول 206 اس.دی بدست آورده ایم ، درسال 85 برروی محصولا ت گروه سمند و خودرو پارس اجرا خواهیم کرد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکیدکرد : باید مدیریت کیفی را در سطح گروه یکپارچه کنیم وبا یک مدیریت یکپارچه کیفیت محصولات خودرا در سال جاری به سطح استاندارد های جهانی ارتقاء دهیم.
وی همچنین از تولید کامیون ارزان قیمت با همکاری مشترک یک شرکت چینی در سال 85در ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت : توسعه و تجارت خودرو های کاری ازاولویت های کاری این شرکت خودرو سازاست.
منطقی افزود : یکی از ضعف های ما درخدمات پس از فروش نبود زنجیره تامین درزمینه قطعات یدکی است که با برنامه ریزی های صورت گرفته درشرکت ایساکو در سال 85 مشکلی در زمینه تامین قطعات یدکی نخواهیم داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد : مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو باید متناسب با نیازهای بازارهای هدف و سلیقه مشتریان ، خودرو طراحی کند.
وی طراحی و تولید موتور ملی، تولید 206 اس.دی (آریان) و پژو RDX با موتور OHV، حذف پیکان از چرخه تولید، تولید 520 هزار دستگاه خودروی سواری و افزایش سه برابری صادرات نسبت به سال 83 را از مهمترین دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو در سال 84 عنوان کرد.
منطقی تولید موتور ملی را یکی از تحولات بزرگ علمی کشور نام برد و گفت : این موتور به تنهایی قابلیت صادرات 200 هزار دستگاه در سال را دارد.
مدیر عامل ایران خودرو درخصوص تولید پژو RDX با موتور OHV گفت : مشکلات گیربکس و توان موتور آردی در این خودرو برطرف شده و ما امیدواریم این محصول بتواند بازار از دست رفته پیکان را بدست آورد.
وی ورود به بازارهای روسیه، چین و ترکیه را از مهمترین دستاوردهای ایران خودرو درسال 84 نام برد و افزود : این شرکت توانست تمامی استانداردهای سخت گیرانه این کشورها را پشت سر بگذارد به طوریکه این شرکت با فعالیت خود در6 ماهه دوم سال 2005 میلادی ، مکان سی و سوم صادرات روسیه را در میان 51 شرکت های معتبر کسب کرد.
 


با وجود جایگاه‌های اندک CNG تولید خودروهای گازسوز بالا می‌رود


گاز طبیعی به عنوان سوخت خودرو از سال 1930 در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. ارزانی گاز طبیعی در مقایسه با دیگر سوخت‌های فسیلی مایع، بحران آلودگی هوای شهرهای بزرگ و... از عواملی بودند که گاز را به عنوان سوخت جایگزین بنزین برای خودروهای سواری مطرح کرد.
در حال حاضر حدود چهارمیلیون و 700هزار خودروی گازسوز در سراسر جهان تردد می‌کنند، آرژانتین با 1/5میلیون دستگاه خودروی گازسوز برزیل با یک‌میلیون، پاکستان با 700هزار و ایتالیا با 382هزار دستگاه خودروی گازسوز دارای بالاترین آمار خودروهای گازسوز در حال تردد هستند.
اما سابقه استفاده از گاز طبیعی فشرده در ایران مربوط به سال 1354 است. در آن سال یک هزار و 200دستگاه تاکسی در شیراز گازسوز شدند و در سال 62برای بار دوم یک هزار و 200دستگاه تاکسی دیگر در مشهد تبدیل به خودروی گازسوز شدند.
تا اینکه بالاخره در سال 1379، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت تشکیل شد و مطالعات مقدماتی را به منظور دستیابی به خودروهای کم‌مصرف‌تر و کاهش آلاینده‌های هوا در قالب طرح گازسوز کردن خودروها آغاز کرد. در پی آن قراردادهایی نیز با خودروسازان و بخش خصوصی برای تولید و تبدیل خودروهای گازسوز و ایجاد جایگاه‌های CNG (سوخت گاز) منعقد شد.
گرچه طرح مذکور نتوانست براساس پیش‌بینی‌های انجام شده پیش رود، اما با مشارکت خودروسازان، در حال حاضر در حدود 86هزار خودروی گازسوز در کشور تردد می‌کنند.
در حال حاضر بیش از 120جایگاه گاز طبیعی در کشور وجود دارد که این تعداد به نسبت خودروهای گازسوز موجود رقم قابل توجهی نیست سال 85 را باید سال خودروهای گازسوز دانست چرا که در لایحه بودجه سال 85 نیز تمامی دستگاه‌های دولتی ملزم شده‌اند تا از خودروهای دوگانه‌سوز استفاده کنند و تدبیری برای رعایت استانداردها و کاهش آلودگی هوا به کار گیرند.
ضمن اینکه با وجود احتمال دونرخی شدن بنزین استقبال از خودروهای گازسوز نیز افزایش می‌یابد.
البته تولید موتور ملی که پایه سوخت آن گاز طبیعی است و استفاده از آن در برخی از خودروها در سال آینده نوید رشد سریع تولید خودروهای گازسوز در سال 85 را خواهد داد.
اما نباید فراموش کرد بالا رفتن تعداد خودروهای گازسوز در آینده در صورتی امیدبخش است که تعداد جایگاه‌های سوخت گاز (CNG) نیز افزایش یابد و گرنه تولید خودروهای دوگانه‌سوزجز بالا رفتن هزینه تولید پیامد دیگری نخواهد داشت. براساس آمار منتشر شده، ایران از لحاظ تعداد خودروهای گازسوز در جهان رتبه دهم را دارا است. اما از لحاظ تعداد جایگاه‌های سوخت‌رسانی ایران مقام بیستم را کسب کرده است.


سلام

سال نو را مجددا تبریک می گویم و آرزوی سلامتی و پیروزی برای شما عزیزان دارم

از دیروز در زمینه باتری  یک وبلاگ شروع کردم.

http://battery.blogsky.com

منتظر نظرات شما  هستم.

 

صادرات 10 هزار دستگاه خودرو را به روسیه

 

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو گفت: شرکت ایران خودرو صادرات 10 هزار دستگاه انواع خودروی سواری را در سال جاری میلادی هدف قرار داده است.
 علیرضا میرزایی با بیان اینکه از ابتدای سال میلادی جاری 500 دستگاه خودرو سمند به روسیه صادر شده است، اظهار داشت: در صورت تحقق صادرات 10 دستگاه خودرو به روسیه، ایران خودرو 5/1 درصد سهم بازار این کشور را بدست می آورد.
وی ادامه داد: ایران خودرو با صدور 407 دستگاه خودروسواری در دو ماهه پایانی سال 2005 میلادی به جمهوری فدراسیون روسیه، رتبه سی و سوم را در میان 51 شرکت معتبر خودروساز کسب کرد.
معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو تصریح کرد: ایران خودرو با صدور 407 دستگاه خودرو به روسیه بالاتر از شرکت های معتبری همچون فیات، سونگ یانگ، کادیلاک، ساب، آلفارومئو و ... قرار گرفت.
میرزایی گفت: بر اساس جدول رتبه بندی روزنامه اقتصادی بیزینس گازییته چاپ مسکو در سال 2005 شرکت های خودروسازی بالغ بر 605 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به کشور روسیه صادر کردند.
گفتنی است،  بر اساس رتبه بندی روزنامه اقتصادی بیزینس گازییته شرکت هیوندا با صدور بیش از 80 هزار دستگاه به روسیه رتبه اول را به خود اختصاص داده و شرکت های شورلت، تویوتا و میتسوبیشی در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

تولید 520هزار دستگاه خودروی سواری ، ایران خودرو رکورد شکست


مدیرعامل ایران خودرو گروه صنعتی ایران گفت :ایران خودرو با تولید 520هزار دستگاه خودروی سواری در سال 84موفق شد رکورد تولید سال 83خود را بشکند.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت ایران خودرو، "منوچهر منطقی" ضمن تبریک شکستن رکورد تولید به رییس جمهوری و وزیر صنایع ، اظهار داشت :
شکستن رکورد تولید ایران خودرو در حالی صورت گرفت که این شرکت در سال 84 تولید پیکان که یک چهارم تولید خودرو سورای در این گروه صنعتی را تشکیل می داد ، متوقف و این خودرو را از چرخه تولید حذف کرد.
منطقی همچنین با تبریک کسب این موفقیت تاریخی به کارکنان و تلاشگران عرصه تولید ، افزود: این شرکت در حالی رکورد تولید را شکست که تولید یک محصول سنتی را کنار گذاشته و تولید محصولاتی پیشرفته و به روز را جایگزین آن کرده و موفق شد در چنین فضایی از رکورد تولید سال گذشته عبور کند.
این گزارش می‌افزاید، ایران خودرو در سال 83بیش از 517هزار و 422 دستگاه خودروی سواری تولید کرد که با این میزان در رده نوزدهم خودرو- سازان جهانی قرار داشت و در سال 84با تولید 520هزار دستگاه و با توجه به ادغام‌های جهانی به رتبه پانزدهم جهان صعود کرد.