اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

شرکت مرتب خودرو ۱

شرکت صنعتی تولیدی مرتب اولین سازنده خودروهای 2 دیفرانسیل در ایران می باشد که در سال 1336 تأسیس گردید و از سال 1340 با همکاری ( ROVER ) انگلستان فعالیت خود را آغاز نمود . در سال 1341 سه نوع محصول شرکت مرتب به شرح زیر به بازار  عرضه گردید : 1- لندرور سواری 7 نفره  2- لندرور وانت نیم تن   3- لندرور وانت یک تن  همکاری شرکت مرتب با کمپانی ( ROVER) انگلیسی تا سال 1360 بصورت انحصاری ادامه داشت و از پس به مدت 6 سال علاوه بر کمپانی مذکور ؛ شرکت (SANTANA) از کشور اسپانیا نیز همکاری خود را با شرکت مرتب آغاز نمود و از سال 1366 به بعد  همکاری دو شرکت گسترش یافت و CKD مورد نیاز شرکت مرتب منحصرا" توسط کمپانی اسپانیایی تأمین گردید. از سال 1378 نیروی محرکه Z24 مگاموتور با گیربکس و کمک آن جایگزین موتور و گیربکس اسپانیایی شد و با تغییراتی در دیفرانسیل خودروهای تولیدی ، شتاب و سرعت آنها افزایش یافت .از سال 1380 تحقیقات و بررسی های واحد مهندسی تولید به نتیجه رسید و تولید پاژن GS_GD آغاز گردید . پروژه طراحی و تولید پاژن V6 با هدف حفظ و بهبود قابلیتهای خودروی پاژن نیز در سال 1382 به بار نشست.

شرکت صنعتی تولیدی مرتب از بهمن ماه سال 1381 تولید محصول جدید به نام MUSSO را که خودرویی مدرن و مجهز به سیستمهای پیشرفته و دارای استانداردهای جهانی است در دو تیپ E32 با موتور شش سیلندر بنز و گیربکس اتوماتیک و  و دیگر E23 با موتور چهار سیلندر بنز و گیربکس و کمک غیر اتوماتیک شروع نموده و به بازار عرضه نموده است .

کلیه فعالیتهای شرکت مرتب خودرو به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از :

1- خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی شرکت مرتب ( بخش امور نمایندگیها )

2- تأمین قطعات یدکی خودروهای تولیدی شرکت مرتب ( بخش بازرگانی )

بخش خدمات پس از فروش به دو قسمت تقسیم می شود :

الف ) - گارانتی خودروها        ب ) - تعمیرات آزاد و نقدی خودروها

فعالیت واحد بازرگانی شرکت هم به دو بخش تقسیم می شود :

الف ) - تأمین قطعات یدکی جهت خودروهای تعمیری در شرکت ( بخش تعمیرگاه ) چه خودروهای گارانتی و چه خودروهای نقدی و آزاد

ب ) - تأمین قطعات یدکی جهت رفع نیاز نمایندگیهای مجاز شرکت در سراسر کشور و سایر افراد حقیقی و حقوقی

شرکتهای خارجی که عمدتا" شرکت مرتب خودرو از آنها خرید می کند عبارتند از :

- شرکت SsongYong کره         - شرکت برمک انگلیس       - شرکت استنفی اسپانیا و بسیاری شرکتهای دیگر که قالبا" تولیدی هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد