اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تکنولوژی خودرو موسو

۱-ایمنی

در طراحی خودروی موسو پیشرفته ترین تکنولوژیها جهت ایمنی سرنشینان به کار گرفته شده و بارها در آزمایشگاههای مجهز شبیه سازی تصادفات شدید ؛ مورد آزمایش قرار گرفته است .

میله فولادی تقویتی داخل درها در هنگام تصادفات جانبی ضریب ایمنی سرنشینان را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد .

کیسه هوای فشرده به همراه کمربند ایمنی با سه نقطه اتصال ؛ ضریب ایمنی بسیار زیادی در هنگام تصادفات از رو به رو ایجاد می کند .

(ABD) سیستم ضد قفل چرخها در هنگام ترمز ( ABS) به همراه مکانیزم انتقال گشتاور مورد نیاز هر چرخ ؛ در شرایط نا مساعد جاده ؛ باعث جلوگیری از لغزش خودرو و هرزگردی چرخها در حالت واماندگی شده و هدایت کامل و ایمن خودرو را برای راننده میسر می سازد .

شاسی تقویت شده 3 لایه مقاومت زیادی به خودرو می دهد.

سیستم تعلیق چرخ عقب 5 مفصله " این سیستم تنها در خودروهای کلاس لوکس مورد استفاده قرار می گیرد و کاملترین سیستم تعلیق چرخ عقب بوده و از ضربه های انتقالی از تایرها به بدنه جلوگیری می نماید . وجود این مکانیزم در هنگام گردشهای تند و سریع و یا ترمزهای ناگهانی ضریب ایمنی را افزایش داده و رانندگی راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

 

 ۲-موتور

 
 
 
     
موتور با عملکرد عالی یا 220 (ps)

2/3 لیتر 6 سیلندر ردیف و یا 140 ( ps)

3/2 لیتر 4 سیلندر ردیف موتور بنزینی DOHC با بازده گشتاور 30 تا 40 کیلوگرم بر متر می باشد .

خودرو موسو زیر نظر و با امتیاز مرسدس بنز و استانداردهای ان ساخته شده است. طراحی موتورهای بنزینی DOHC شامل 3/2لیتر  برای خودرو 4 سیلندر ردیف خطی و همچنین 2/3لیتر برای خودرو6 سیلندر ردیف خطی که 140تا 220(ps) اسب بخار قدرت دارد.

موتورهای دیزلی SOHC شامل 3/2 لیتر و 9/2 لیتر با توربو شارژ و اینتر کولد به صورت 4 و 5 سیلندر ردیف خطی که 101و 102 (ps) اسب بخار بازده دارد .

انتقال نیرو به چهار چرخ با دنده دستی 5 سرعته (5 دنده جلو) و یا دنده اتوماتیک الکترونیکی 4 سرعته که برای عملکرد عالی در داخل و خارج از جاده ها قابل استفاده می باشد ، صورت می گیرد.

موسو 2004 قابل استفاده برای هر جائی که زندگی، شما را می کشاند.

موسو 2004 قابل استفاده برای هر جائی که زندگی، شما را می کشاند.

از نظر اقتصادی موتورهای دیزلی با 120 (ps) اسب بخار 9/2 لیتر 4 سیلندر ردیف (خطی) و 101 (ps) اسب بخار 3/2 لیتر 4 سیلندر ردیف (خطی) مجهز به اینتر کولد توربو دیزل که نیروی گشتاور خروجی آنها 5/24 و 21 کیلوگرم بر متر می باشد.          

به استثنای گشتاورهایی که پایین تر از 2400 هستند. 3/2 و 9/2 لیتر موتورهای دیزلی اینتر کولد توربو اقتصادی تر می باشند.

 
 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمین منصوری چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:44 ب.ظ

ضمن تشکر از مقاله جنابعالی. بنظر می رسد که این مقاله خیلی کلی است.
آرمین منصوری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد