اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ثبت نام تجاری سمند در سازمان جهانی مالکیت معنوی

گروه صنعتی ایران خودرو موفق به ثبت نام تجاری سمند و نماد آن در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIP ) شد.

به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی ایران خودرو، با ثبت این نام، گروه صنعتی ایران خودرو نخستین شرکت خودروساز ایرانی است که نام و نشان محصول تجاری و ملی خود را در این سازمان به ثبت رسانده است.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو با بیان مطلب فوق افزود : این شرکت با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که مرجع ملی سازمان WIP در ایران است، نسبت به ثبت نام و نشان تجاری سمند در این سازمان بین المللی اقدام کرده است.

وی ثبت نام و نشان محصول تجاری سمند را از اهم پیش نیازهای حضور درعرصه های تجارت بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت : با این اقدام از مصونیت حقوق اسنادی ، مالکیت معنوی ، طراحی صنعتی و کپی برداری محصولاتی که با این نام و نشان در شرکت ایران خودرو طراحی و تولید می گردند در سراسر جهان اطمینان حاصل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت ایران خودرو در سال 84 با ایجاد زیر ساخت های لازم، توسعه صادرات را در اولویت برنامه های خود قرار داده است افزود ؛ پیرو تاکید ویژه ریاست محترم جمهوری مبنی بر ضرورت توسعه صادرات خودرو ملی و تسریع در طراحی و ساخت موتور ملی اظهار امیدواری کرد با افتتاح کارخانه های تولیدی خودروی سمند در کشورهای آذربایجان، بلاروس و سوریه، فصلی جدیدی از فعالیت های بین المللی شرکت ایران خودرو آغاز شود.

بر اساس این گزارش کنوانسیون پاریس در سال 1883 میلادی با هدف حفاظت از حقوق صنعتی کشورها تشکیل و مصوبات این کنوانسیون در سال 1970 میلادی در ژنو منجر به تشکیل سازمان جهانی مالکیت معنوی که مقر آن در شهر ژنو سوئیس قرار دارد شد.

این سازمان که هم اکنون 183 عضو دارد در چارچوب پروتکل مادرید مصوب 1989 که 61 کشور جهان آن را به ثبت رسانده اند اختراعات، علائم تجاری و صنعتی، مصونیت نسخه برداری از تولیدات صنعتی ،کتب و آثار هنری را به ثبت می رسد . جمهوری اسلامی ایران از سال 1969 میلادی عضو سازمان جهانی مالکیت معنوی ( WIP ) است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد