اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تویوتا خودروی هیبریدی دو دیفرانسیل تولید می کند

شرکت تویوتا با ارائه مدل RX400 قصد دارد حضور خود در بازار خودروهای دو سوخته شاسی بلند دو دیفرانسیل که معمولا مصرف بالایی دارد افزایش دهد.

لکس RX400 محصول جدید کمپانی تویوتا یک خودروی هیبریدی است که توانایی استفاده از قوای محرکه بنزینی و الکتریکی را به صورت مکمل دارد این شرکت که شعار خود را بر روی تولید خودروهای کم مصرف متمرکز کرده است قصد دارد در بخش خودروهای دو دیفرانسیل که معمولا خودروها مصرف سوخت زیادی دارد حضور جدی با خودرویی با مصرف پایین داشته باشد این در حالیست که تویوتا در بازار آمریکای شمالی و خودروهای شاسی بلند حضور چشمگیری دارد پس سعی می کند با توجه به بحران انرژی و کاهش تقاضا برای خودروهای دو دیفرانسیل به خاطر مصرف بالا با معرفی خودروهای هیبریدی همچنان در این بازار درخشان حضور داشته باشد.

این خودرو دو دیفرانسیل تویوتا که در شرکت لکسوس تحت پوشش تویوتا تولید می شود دارای موتوری با قدرت 268 اسب بخار است قوای محرکه این خودرو شامل موتور احتراق داخلی سه لیتری و یک موتور برقی است.

خودروهای هیبریدی، ترکیبی از موتورهای الکتریکی با موتورهای درون سوز هستنند و در تولید این خودروها سعی شده که وضعیت سوخت بهبود پیدا کند. البته پیش بینی می شود تقاضای این خودرو تا پایان دهه اخیر میلادی بیش از سه درصد تقاضای فعلی نباشد. این در حالی است که دولت آمریکا پیش بینی کرده که تقاضا برای بنزین در این کشور تا سال 2012 با 17 درصد افزایش به 10.64 میلیون بشکه در روز برسد، اما خودروهای هیبریدی همچنان سهم بسیار کمی از خودروهای آمریکا را تشکیل خواهند داد و در سال جاری سهم خودروهای هیبریدی از بازار خودرو آمریکا 1.3 درصد خواهد بود.

گفتنی است، خودرو دو رگه که از سوی شرکت تویوتا در سال 1998 ارائه شد، یک راه حل مناسب برای کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی تا حدود 50 درصد است که مشکل مصرف زیاد بنزین را بوسیله تولید اینگونه خودروها می توان بهبود داد.

دو رگه کردن خودروها در جهان به سه روش موازی، ردیفی و ترکیبی انجام می شود که در روش سری ، موتور احتراق داخلی فقط کار تولید برق را انجام می دهد و موتور برقی، خودرو را حرکت می دهد. در روش موازی موتور احتراق داخلی به صورت مستقل کار می کند و موتور برقی نیز به صورت مستقل کار می کند و این عملکرد از طریق یک ECU کنترل می شود . در روش ترکیبی نیز دو گونه موازی و ردیفی باهم به صورت ترکیب شده استفاده می شوند که این روش بیشترین قابلیت را دارد و تنها مشکل این طرح پیچیدگی فوق العاده آن است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد