اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تلاش برای تولید فیات در ایران

تولید فیات سی‌ینا که رقیب «L90» محسوب می شود، از اواخر شهریور ماه به صورت آزمایشی در ایران آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسئولان شرکت «بن‌رو» قصد دارند تولید این خودرو را پیش از «L90» آغاز کنند و بر همین اساس تولید این خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود.

این خودرو صندوقدار در کلاس B قرار بود از نیمه دوم سال 2005 تولید شود، اما به دلیل مجهز نبودن کارخانه، این کار بارها عقب افتاد.

در تولید این خودرو شعبه فیات در ترکیه ـ شرکت توفاژ ـ به طرف ایرانی کمک خواهد کرد و بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت تولید فیات در دو فاز به 200 هزار دستگاه خواهد رسید؛ ضمن این که ارزش و حجم سرمایه‌گذاری برای تولید این خودرو200 میلیون یورو ذکر شده است.

خودروهای فیات در شرکت بنیان توسعه صنعت پارس (همکار فیات در ایران) تولید می‌شود. این دو شرکت‌ در خصوص همکاری مشترک برای تولید خودرو و گسترش صنایع جانبی این صنعت هفتم بهمن سال 83 قراردادی را برای تولید مدل‌های پالیو هاچ‌بک، سیانا مدل سدان، ادونچر مدل استیشن واگن، وانت استردا، سری خودروهای چند منظوره دوگانه‌سوز به همراه خودروهای دوبلو و مالتی پلا با قابلیت استفاده از دو نوع سوخت بنزین و CNG امضا کرده‌اند.

پیش از این گفته شده بود که فیات در چند مدل و با قیمت بین 9 تا 17 میلیون تومان عرضه می‌شود.

لازم به یادآوری است که شرکت بنیان توسعه پارس، همکار سان یانگ کره و فیات ایتالیاست که توسط جمعی از مدیران سابق ایران خودرو اداره می‌شود و تاکنون نیز تولید سان یانگ موسوم به بنز کره‌یی و کراندو در این شرکت آغاز شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
جودی آبوت سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:26 ق.ظ http://judy-abbott.blogsky.com

سلام تو که اینقدر اطلاعات خودرو داری واسه من یه ماشین بیست با کمترین قیمت پیدا می کنی ممنونم

دوست عزیز سلام
در حال حاضر ماشین ۲۰ که چه عرض کنم ۱۲ هم تو ایران تولید نمیشود.ولی خودروهایی مانند ۲۰۶ و ورنا ماشین خوبی هستند.فولکس گل هم بد نیست.ولی قیمت بالاست.
ولی ممکنه اگه ال ۹۰ تولید بشه نسبت قیمت به کیفیتش از اینها بالاتر باشد.چون قطعه سازها را گلچین کرده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد