اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رنسانس مدیریت و R&D با ورود رنو به ایران

همکاری رنو با قطعه‌‏سازان ایرانی نشان از پتانسیل بالای تولید در صنعت قطعه‌‏سازی و بالا رفتن میزان بهره‌‏وری است.
خلیلی, عضو انجمن قطعه‌‏سازان و مدیرعامل پیشرو, افزود: با ورود رنو به ایران و همکاری این خودروساز برای تولید مشترک با قطعه‌‏سازان موجب ورود بحث فنی و تحول در بحث R&D می‌‏شود.
عضو انجمن قطعه‌‏سازان, با اشاره به شکوفایی صنعت قطعه‌‏سازان با ورود رنو, اظهارداشت: تحول بخش مدیریت، طراحی مهندسی و بحث تحقیق و توسعه همچون یک رنسانس بزرگ است.
مدیرعامل پیشرو, با اشاره به ورود پژو به بازار خودروی ایران, خاطرنشان کرد: تحول در صنعت قطعه‌‏سازی نسبت به 10 سال گذشته مهم‌‏ترین عامل ابراز تمایل دو خودروساز صاحب نام دنیا برای ورود به بازار خودرو است.
وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار افزایش بهره‌‏وری در صنعت قطعه‌‏سازی, تصریح کرد: دولت نگاهش را مثبت‌‏تر کند ؛ چرا که امروز با خزانه پر دولت از دلار مواجه هستیم, در حالی که تمام صنایع با کسری مواجه هستند.
وی، ‌‏افزود: این طور که به نظر می‌‏رسد مسوولان کشور بیشتر انگیزه مصرف دلارها را دارند, تا تولید ملی و صادرات.
خلیلی تصریح کرد: هم‌‏اکنون در کشور بازار مکاره‌‏ای برای تولید خودرو و به طور کلی برای تمام محصولات به وجود آمده از این رو در تمام زمینه‌‏ها نیاز به حمایت مثبت و منطقی دولت وجود دارد.
خلیلی خاطرنشان کرد: از یک طرف تمرکز بر روی فروش نفت باعث تاسف صنعت‌‏گرها است و از دیگر سو عدم حمایت دولت از تولید جای سوال دارد.
به گفته وی، اگر وابسته به درآمدهای نفتی نبودیم, شاید می‌‏توانستیم شاهد حمایت مثبت‌‏تری از دولت نسبت به صنعت باشیم.
وی, با اشاره به بالا رفتن نرخ بهره‌‏وری در صنعت تصریح کرد: این امر ناشی از تیراژ بالای تولید در خودروسازی است که ارتباط مستقیم با صنعت قطعه‌‏سازی دارد, اگر جامعه قطعه‌‏سازی نمی‌‏توانست وظیفه خود را از نظر کیفیت به درستی انجام دهد, به طور قطع تیراژ فعلی را نداشتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد