همکاری رنو با قطعهسازان ایرانی نشان از پتانسیل بالای تولید در صنعت قطعهسازی و بالا رفتن میزان بهرهوری است.
خلیلی, عضو انجمن قطعهسازان و مدیرعامل پیشرو, افزود: با ورود رنو به ایران و همکاری این خودروساز برای تولید مشترک با قطعهسازان موجب ورود بحث فنی و تحول در بحث R&D میشود.
عضو انجمن قطعهسازان, با اشاره به شکوفایی صنعت قطعهسازان با ورود رنو, اظهارداشت: تحول بخش مدیریت، طراحی مهندسی و بحث تحقیق و توسعه همچون یک رنسانس بزرگ است.
مدیرعامل پیشرو, با اشاره به ورود پژو به بازار خودروی ایران, خاطرنشان کرد: تحول در صنعت قطعهسازی نسبت به 10 سال گذشته مهمترین عامل ابراز تمایل دو خودروساز صاحب نام دنیا برای ورود به بازار خودرو است.
وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار افزایش بهرهوری در صنعت قطعهسازی, تصریح کرد: دولت نگاهش را مثبتتر کند ؛ چرا که امروز با خزانه پر دولت از دلار مواجه هستیم, در حالی که تمام صنایع با کسری مواجه هستند.
وی، افزود: این طور که به نظر میرسد مسوولان کشور بیشتر انگیزه مصرف دلارها را دارند, تا تولید ملی و صادرات.
خلیلی تصریح کرد: هماکنون در کشور بازار مکارهای برای تولید خودرو و به طور کلی برای تمام محصولات به وجود آمده از این رو در تمام زمینهها نیاز به حمایت مثبت و منطقی دولت وجود دارد.
خلیلی خاطرنشان کرد: از یک طرف تمرکز بر روی فروش نفت باعث تاسف صنعتگرها است و از دیگر سو عدم حمایت دولت از تولید جای سوال دارد.
به گفته وی، اگر وابسته به درآمدهای نفتی نبودیم, شاید میتوانستیم شاهد حمایت مثبتتری از دولت نسبت به صنعت باشیم.
وی, با اشاره به بالا رفتن نرخ بهرهوری در صنعت تصریح کرد: این امر ناشی از تیراژ بالای تولید در خودروسازی است که ارتباط مستقیم با صنعت قطعهسازی دارد, اگر جامعه قطعهسازی نمیتوانست وظیفه خود را از نظر کیفیت به درستی انجام دهد, به طور قطع تیراژ فعلی را نداشتیم.