اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ایران در صدد خرید کارخانه فیات در ونزوئلا

وزیر صنایع و معادن از تصمیم ایران برای خرید کارخانه فیات در ونزوئلا در صورت ارائه قیمت مناسب از سوی شرکت فیات خبر داد.


به گزارش فارس، علیرضا طهماسبی در مراسم افتتاح خط تولید سمند در جمهوری آذربایجان با اشاره به بروز برخی مشکلات در احداث کارخانه سمند در کشور ونزوئلا تصریح کرد: متاسفانه طرف مورد قرارداد ما در کشور ونزوئلا که قرار بود سهم آن در تولید سمند این کشور 49 درصد باشد حالا سهم 51 درصدی را درخواست کرده است و از سوی دیگر هوگو چاوز، رئیس جمهور این کشور اصرار دارد که کارخانه سمند تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا (اکتبر سال جاری) راه‌اندازی شود.
وی افزود: امکان ایجاد یک خط تولید خودرو ظرف 6 ماه وجود ندارد و ما بر این اساس در صدد خرید کارخانه فیات در کشور ونزوئلا هستیم تا آنرا بازسازی و برای تولید سمند از آن استفاده کنیم، اما شرکت فیات برای فروش این کارخانه رقمی بیش از قیمت واقعی آن اعلام کرده است.
طهماسبی به برنامه وزارت صنایع و معادن برای افزایش صادرات صنعتی و معدنی کشور به 20 میلیارد دلار در سال 1404 اشاره کرد و یادآور شد این رقم تا پایان برنامه چهارم توسعه یعنی سال 2010 به بیش از 5 میلیارد دلار در بخش خودرو و قطعات آن و صادراتی ریلی خواهد رسید.
وی در ارتباط با برنامه این وزارتخانه برای کمک به طراحی پلات فورم خودرو در شرکتهای خودروسازی اظهار داشت: برای این منظور چند نوع تسهیلات در نظر گرفته شده، به نحوی که در تبصره 13 قانون بودجه امسال برای طراحی پلات فورم و موتورهای جدید دوگانه سوز، وام‌های با نرخ سود تک رقمی برای خودروسازان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین در بودجه امسال 2 میلیارد دلار برای توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است که ایران خودرو سایپا برای توسعه خطوط تولید خودرو در کشورهای دیگر می‌‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وزیر صنایع و معادن همچنین اعلام کرد: این وزارتخانه در نظر دارد با اعطای مجوزهای مجمعی در سایپا و ایران خودرو زمینه فعالیت بیشتر این دو شرکت بر روی تحقیق و توسعه را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: با شرایط ایجاد شده برای ایران خودرو و سایپا، اواخر سال 85 و و اوایل سال 86 یک جهش بزرگ در توسعه محصولات جدید خودرویی کشور ایجاد می‌شود.
به اعتقاد وزیر صنایع و معادن، صادرات کشور باید از محصول به صادرات کارخانه تغییر یابد. زیرا کشور هم اکنون در ساخت کارخانه فولاد، 800 هزار تنی به روش احیای مستقیم کارخانه‌های سیمان، نیروگاه سیکل ترکیبی و یا گازی و لوازم خانگی به دانش روز و تکنولوژی کامل دست یافته است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد