اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

افزایش تولیدات خودروسازان جهان در روسیه

"کریل آنروسوف" معاون وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی روسیه، روز گذشته در دیداری با خبرنگاران اطلاع داد : چند کمپانی بزرگ بین المللی دیگر نیز ممکن است تولید خودروهای خود را در روسیه آغاز کنند.

به گفته وی، تا پیش از پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی ممکن است چند توافقنامه دیگر نیز در رابطه با سرمایه گذاری در زمینه صنایع مونتاژ، در چارچوب حکم مربوطه از سوی دولت امضا شوند.

در هفته گذشته، چنین توافقنامه ای بین روسیه و Volkswagen AG و General Motors امضا شد که کارخانه های خود را به ترتیب در استان کالوژسک و استان لنینگراد تاسیس خواهند کرد.

کمپانی ژاپنی نیسان نیز قصد دارد چنین توافقنامه ای را در تاریخ 23 خرداد ماه، در چارچوب همایش اقتصادی سن پطرزبورگ امضا کند که تولید این نوع خودرو نیز در شهر سن پطرز بورگ خواهد بود.

پیش از این توافقنامه ای در رابطه با مونتاژ نیز با کمپانی "تویوتا" امضا شده بود که خودروهای خود را در استان لنینگراد تولید خواهد کرد.

هم اکنون در استان لنینگراد، کارخانه مونتاژ اتومبیل Ford Focus مشغول به کار است و در استان مسکو نیز خودروی Reneau مونتاژ می شود.

"ویکتور خریستینکو" وزیر صنایع و انرژی روسیه در جلسه اخیر هیئت دولت اعلام نمود که حجم کل سرمایه گذاری در روسیه در زمینه صنایع مونتاژ 1.8 میلیارد دلار می باشد.

نیسان در روسیه کارخانه خودرو سازی ایجاد می کند


شرکت خودرسازی ژاپنی نیسان موتور در نظر دارد در 13 ماه ژوئن به امضای قراردادی در ساخت اولین کارخانه خود در سن پیترزبورگ اقدام کند.

گزارش های منتشر شده به نقل از وزیر اقتصاد و تجاری روسیه، نشان داد: این قرارداد در 13 ماه ژوئن به امضا خواهد رسید.

نیسان در 25 ماه آوریل اعلام کرده بود: این شرکت در نظر دارد 5/5 میلیارد روبل در این کارخانه(200 میلیون دلار، 154 میلیون یورو) که موجب تولید 50 هزار خودرو در سال می شود و استخدام 750 نفر را در پی خواهد داشت، سرمایه گذاری کند.

این کارخانه به تولید متنوعی از خودرو به ویژه مناسب با بازار روسیه خواهد پرداخت و در سال 2009 افتتاح می شود.

رقیب این شرکت، تویوتا نیز در حال ساخت کارخانه ای در سن پیترزبورگ روسیه می باشد که در دسامبر سال 2007 افتتاح خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد