از 48 ساعت پیش ریاحی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت سایپا به جای احمد قلعه بانی فعالیت خود را آغاز کرده است .
درست 5 سال پیش بود که قلعه بانی به جای ابراهیمی مسئولیت گروه خودرو سازی سایپا را به عهده گرفت .
ابراهیمی از ماشین سازی اراک آمده بود و سابقه سیاسی او بیش از سابقه اجرایی اش بود .
او به عنوان نماینده بهزاد نبوی به سایپا آمده و از حمایت آشکار و پنهان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برخوردار بود اما دیدگاه کارشناسی جهانگیری وزیر صنایع و معادن سابق و و یسه معاون وی ، موجب شد تا جای خود را به یک مدیر اجرایی غیر سیاسی بدهد .
در واقع تنها مدیر موفق مجموعه خودرو سازی در زمان ویسه نیز همین مدیر غیر سیاسی بود .
در زمان تحویل گرفتن شرکت از سوی قلعه بانی سایپا 28 درصد بازار تولید خودرو ایران را در اختیار داشت که د رحال حاضر به 54 درصد رسیده است ارزش بازار شرکت از 120 میلیارد تومان در سال 80 به 2400 میلیارد تومان در سال جاری رسید .
نکته حائز اهمیت آنکه این شرکت در تیر ماه 84 ، 630 میلیارد تومان سود را بین سهامداران خود تقسیم نموده و درتیر ماه 85 نیز حدود 700 میلیارد تومان سود بین سهامدارن تقسیم خواهد کرد .
هم اکنون قرار است ریاحی بر مسند مدیر عاملی سایپا تکیه زند او یکی از دوستان صمیمی بهزاد نبوی و ا ز هواداران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است. وی در موسسه جهاد تحقیقات مقام ما فوق طهماسبی وزیر صنایع و معادن بوده است. او نیز همچون همتای خود در ایران خودرو و از پشتوانه سیاسی برخوردار است. در واقع دوباره صنعت خودروسازی کشور به دست گروه های سیاسی اداره خواهد شد. ظاهرا د رحال حاضر اداره شرکت سایپا با اینهمه پیشرفت و دارایی ، کاری ساده ای است اما باید دید طی چند سال آینده این رشد ادامه خواهد یافت یا دوباره شاهد رکود این خودرو ساز پیشتاز خواهیم بود ؟
لذا می توان امثال آقای نبوی را یکی از بزرگترین مشکلات نه تنها در صنعت خودرو بلکه در نفت و پتروشیمی و سیاست و...... دانست