اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

یکی دیگر از مشکلات صنعت خودرو

از 48 ساعت پیش ریاحی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت سایپا به جای احمد قلعه بانی فعالیت خود را آغاز کرده است .

درست 5 سال پیش بود که قلعه بانی به جای ابراهیمی مسئولیت گروه خودرو سازی سایپا را به عهده گرفت .

ابراهیمی از ماشین سازی اراک آمده بود و سابقه سیاسی او بیش از سابقه اجرایی اش بود .

او به عنوان نماینده بهزاد نبوی به سایپا آمده و از حمایت آشکار و پنهان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برخوردار بود اما دیدگاه کارشناسی جهانگیری وزیر صنایع و معادن سابق و و یسه معاون وی ، موجب شد تا جای خود را به یک مدیر اجرایی غیر سیاسی بدهد .

در واقع تنها مدیر موفق مجموعه خودرو سازی در زمان ویسه نیز همین مدیر غیر سیاسی بود .

در زمان تحویل گرفتن شرکت از سوی قلعه بانی سایپا 28 درصد بازار تولید خودرو ایران را در اختیار داشت که د رحال حاضر به 54 درصد رسیده است ارزش بازار شرکت از 120 میلیارد تومان در سال 80 به 2400 میلیارد تومان در سال جاری رسید .

نکته حائز اهمیت آنکه این شرکت در تیر ماه 84 ، 630 میلیارد تومان سود را بین سهامداران خود تقسیم نموده و درتیر ماه 85 نیز حدود 700 میلیارد تومان سود بین سهامدارن تقسیم خواهد کرد .

هم اکنون قرار است ریاحی بر مسند مدیر عاملی سایپا تکیه زند او یکی از دوستان صمیمی بهزاد نبوی و ا ز هواداران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است. وی در موسسه جهاد تحقیقات مقام ما فوق طهماسبی وزیر صنایع و معادن بوده است. او نیز همچون همتای خود در ایران خودرو و از پشتوانه سیاسی برخوردار است. در واقع دوباره صنعت خودروسازی کشور به دست گروه های سیاسی اداره خواهد شد. ظاهرا د رحال حاضر اداره شرکت سایپا با اینهمه پیشرفت و دارایی ، کاری ساده ای است اما باید دید طی چند سال آینده این رشد ادامه خواهد یافت یا دوباره شاهد رکود این خودرو ساز پیشتاز خواهیم بود ؟

لذا می توان امثال آقای نبوی را یکی از بزرگترین مشکلات نه تنها در صنعت خودرو بلکه در نفت و پتروشیمی و سیاست و...... دانست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد