اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

واردات مگان به کشور متوقف شد


مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل وزارت صنایع و معادن گفت: به علت مشکلات ناشی از گارانتی و خدمات پس از فروش، واردات مگان به کشور متوقف شد.
قادر سلیمانی  با اشاره به رعایت یک سری موارد از سوی وزارت صنایع و معادن برای حمایت از مصرف کنندگان گفت: براساس بررسی های وزارات صنایع و معادن مشکلاتی در بخش گارانتی و خدمات پس از فروش مگان وجود دارد که لازم است این اشکالات قبل از ورود به بازار برطرف شود.
وی افزود: از آنجا که موظفیم طبق قانون عمل کنیم به مکان های ذی‌ربط از جمله گمرک و نیروی انتظامی دستورالعمل ممنوعیت ورود این خودرو تا اطلاع ثانوی (حل مشکل) داده شده و فروش این خودرو نیز ممنوع می باشد. مدیرکل دفتر روابط بین الملل وزارت صنایع و معادن تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز موظف شده تا مشکلات موجود را بررسی و برطرف نماید.
به گفته وی، بر اساس اعلام وزارت صنایع و معادن ، گمرک از ترخیص خودروی مگان و نیروی انتظامی نیز از شماره‌گذاری این خودرو جلوگیری کند. سلیمانی با اشاره به ثبت نام هایی که برای خرید خودروی مگان در جریان است، خاطرنشان کرد: فعلا واردات این خودرو به کشورممنوع شده است.
 به‌دنبال نهایی شدن اصلاح قرارداد"ال 90 " میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنو فرانسه، استارت فعالیت رسمی فرانسوی‌ها در صنعت خودرو ایران زده است، به طوری‌که فروش خودروی مگان 1600 و 2000 به‌زودی (مهرماه ) در کشورمان آغاز می‌شود.
در مرحله اول طرف ایرانی با رنو پارس توافق کرده است که 4 نمایندگی در تهران و 5 نمایندگی در شهرستان‌های مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و رشت اقدام به فروش رسمی خودروی مگان در نقاط مختلف ایران کنند.
در فاز دوم نیز 8 نمایندگی دیگر در سایر شهرستان ها نیز به جمع نمایندگی‌های در حال فعالیت اضافه می‌شوند که برطبق قرارداد ایران و فرانسه، پس از سه سال فعالیت، تولید مگان در ایران به 20 هزار دستگاه افزایش می یابد. در عین حال، واردات 3 هزار دستگاه خودروی مگان برای فروش در بازار ایران از ترکیه در دستور کار قرار گرفته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد