روسیه، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، بازارهای هدف صادرات 206 آریان است.
حسین نجاری، مدیر پروژه 206 آریان، افزود: طی 3 ماه، 4 هزار دستگاه 206 آریان به این کشورها صادر میشود.
مدیر پروژه 206 آریان، در خصوص تفاوتهای 206 آریان صادراتی و آریان تولید داخل، خاطرنشانکرد: خودروی صادراتی فقط باید مطابق مقررات کشور واردکننده تولید شود.
نجاری، با بیان این که 206 آریان استاندارد یورو 3 را پاس میکند، خاطرنشانکرد: این خودرو قابلیت تطبیق بر استاندارد یورو 4 را دارا است.
مدیر پروژه 206 آریان، در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان توقف صادرات آریان به ترکیه مانند توقف صادرات سمند، اظهارداشت: با توجه به این که پژو در ترکیه نمایندگی دارد، صادرات آریان به ترکیه مشکلی به وجود نمیآورد.
نجاری، اظهارداشت: کشورهای شمال آفریقا و در آینده کشورهای اروپایی، از جمله بازارهای هدف آتی 206 آریان است.
وی، افزود: زمانی که 206 آریان وارد شبکه فروش پژو شود، به تمام بازارهای پژو صادر خواهد شد.
مدیر پروژه 206 آریان، با بیان این که تولید این خودرو تا سال 2015 ادامه دارد، تصریحکرد: 206 همچنان در رده رقابتپذیری کشورهای اروپایی قرار دارد.
وی، افزود: در صورت داشتن توجیه اقتصادی، 206 برای تمام کشورها مطابق درخواستشان تولید میشود.