اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولیدآزمایشی ال-90 از آذر85 آغاز می‌شود

هیات رییسه و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از خط تولید شرکت ایران خودرو بازدید کردند.
ـ مدیرعامل ایران خودرو ـ در نشست مشترکی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، عملکرد سال گذشته و نیز برنامه‌های آینده این شرکت را به تشریح بیان کرد.
وی گفت: اگر روند تولید ایران خودرو از ابتدای تشکیل تاکنون مورد بررسی قرار گیرد نشان می‌دهد که از سال 72 به بعد میزان تولید رشد داشته است که این روند از سال 81 جهش چشم‌گیری داشته است.
منطقی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو به طور متوسط سالانه 300 درصد رشد داشته و در حال حاضر تولید 6.5 برابر شده است؛ البته روند رو به رشد در تولید خودروهای تجاری ایران خودرو دیزل هم مصداق دارد.
به گفته وی، تولیدات ایران خودرو تنها در سال 84 با افت مواجه بوده که علت عمده آن نیز به دلیل شرایط نامطلوب بازار کسب و کار بوده است.
منطقی عنوان کرد: عمده‌ترین محصول ایران خودرو تا قبل از سال 81 پیکان بوده که 80 درصد محصول این شرکت را تشکیل می‌داده است که با حذف آن از سبد تولید با افت تولید مواجه شدیم. میزان تولید پیکان در سال 83 و 84 حدود 157 هزار دستگاه بوده است، لذا صرفا در تولید پیکان 84 درصد افت داشتیم که پژو پارس، 405 و آردی را جایگزین آن کردیم.
وی گفت: کیفیت پژو 206 ایران خودرو تقریبا منطبق با استانداردهای جهانی است؛ لذا در حال برنامه‌ریزی برای کاهش فاصله کیفی پژو پارس، سمند و پژو 405 نسبت به 206 هستیم.
وی با بیان رشد فروش ایران خودرو در چند سال اخیر عنوان کرد: در سال 81 حدود دو هزار و 884 میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که در سال 83 به شش هزار میلیارد رسید و در سال 84 به شش هزار و 600 میلیارد افزایش‌ یافت که امیدواریم میزان فروش را به بالای هفت هزار میلیارد تومان برسانیم.
منطقی با تاکید بر اهمیت نقش نیروی انسانی در بهره‌وری‌ یک واحد صنعتی افزود:‌ یکی از معیارهای بهره‌وری در ایران خودرو میزان تولید خودرو از سوی‌ یک فرد است که در سال 84 به 62 دستگاه رسید؛ در حالی که استاندارد این رقم در خودروسازان دنیا بین 60 تا 100 دستگاه در نوسان است که تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.
وی با اشاره به شرایط مطلوی این کارخانه از لحاظ آلایندگی محصولاتش گفت: معیار میزان آلایندگی محصولات در سال جدید بر اساس ‌یورو2 است و با توجه به این که وارد عرصه واردات شده‌ایم، هزینه سنگین‌تری برای افزایش کیفیت و نیز کاهش میزان آلایندگی را متحمل می‌شویم و برهمین اساس نیز 206 و پژو پارس LX و سمند ‌یورو3 و سوزوکی گرند ویتارا ‌یورو4 تولید می‌کنیم.
وی در ادامه سهم فروش محصولات ایران خودرو از بازار داخلی را در سال 83، 63 درصد و در سال گذشته 54 درصد دانست و افزود: سهم ایران خودرو از بازار ریالی کماکان بالای 60 درصد است.
منطقی با بیان برخی اقدامات این شرکت برای افزایش فروش گفت: ایران خودرو فروش محصولاتش را غیر متمرکز کرده و تا آخر مردادماه این کار را در کل کشور انجام می‌دهد و صدور سند تنها در تهران نخواهد بود.
منطقی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارت هوشمند ایران خودرو ویژه خدمات رسانی به محصولات تولیدی این شرکت گفت: با کمک بانک سامان، پول گارانتی را در اختیار صاحب خودرو قرار داده‌ایم که این امر کمک می‌کند تا فرد نسبت به انتخاب تعمیرگاه آزادی عمل داشته باشد.
وی عنوان کرد: صدور کارت هوشمند ایران خودرو برای خدمات رسانی از شهریور ماه با پنج هزار دستگاه خودرو آغاز می‌شود و از نیمه دوم سال همه خودروهای تولیدی در طرح قرار می‌گیرند و تا پایان سال 87 نیز تمامی خودروهای فعال (تولیدات جدید و قدیم) از کارت هوشمند بهره‌مند خواهند شد.
منطقی مهمترین برنامه آینده ایران خودرو را تولید خودروهای کم مصرف و دوگانه سوز برشمرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی امسال 650 هزار دستگاه خودرو کم مصرف و دوگانه سوز تولید می‌کنیم که 580 هزار دستگاه آن در ایران خودرو تهران، 33 هزار دستگاه در سایت ایران خودرو خراسان و 32 هزار دستگاه نیز در واحدهای خارج از کشور تحقق خواهد‌ یافت.
وی تولید پژو 206 SD را از محصولات جدید این شرکت عنوان کرد و گفت: سفارشاتی درباره تولید این خودرو دریافت کرده‌ایم که روزانه 50 دستگاه آن صادراتی خواهد بود؛ چراکه پژو برنامه مشخصی داده و برای ماه جولای و آگوست گشایش اعتبار کرده است.
منطقی با بیان این که تولید بنز E355 را آغاز کرده‌ایم، افزود: تولید بنز200 و 280 نیز در برنامه ماست؛ البته‌ تولید بنز اقتصادی کلاس C را نیز در دستور کار داریم.
مدیرعامل ایران خودرو درباره توسعه صادرات خاطرنشان کرد: چون با بازاری که در حال اشباع است روبه‌رو هستیم و هم زمان با آن بحث تجارت جهانی نیز مطرح است، لذا باید برای صادرات چاره‌جویی کنیم که از سال 83 برنامه‌ریزی آن را آغاز و از سال 84 اقدامات اجرایی آن شروع شد.
وی افزود: در سرمایه‌گذاری در خارج از کشور سعی داریم با مشارکت طرف خارجی اقدام کنیم؛ البته صادرات محصولات را از کشورهای همسایه آغاز کرده‌ایم؛ چراکه به دلیل فاصله کم می‌توانیم بین 400 تا 700 دلار صرفه‌جویی اقتصادی داشته باشیم.
وی افزود: صادرات این شرکت در سال گذشته به 340 میلیون دلار رسید که تقریبا 2.5 برابر سال 83 است.
منطقی با بیان ساختار جدید برای ساماندهی صادرات گفت: طبق این ساختارجدید دنیا را به پنج منطقه خاورمیانه، اروپا، آمریکا، کشورهای CIS، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا تقسیم کرده و نمایندگانی را انتخاب کردیم.
وی با بیان این که بهترین بازار ایران خودرو در منطقه CIS، روسیه است که 20 نمایندگی در آن فعالیت دارند، گفت: برنامه‌ریزی ایران خودرو برای این کشور برای 200 دستگاه در هفته بود که در حال حاضر تقاضا به حدود 400 تا 600 دستگاه افزایش‌یافته است.
منطقی افزود: برنامه‌ریزی امسال ایران خودرو برای محصول سواری 175 هزار دلار، برای خودروهای تجاری 70 میلیون دلار و ریلی حدود 90 میلیون دلار است؛ به گونه‌ای که صادرات سال قبل حداقل دو برابر شود و کل تولید به مجموعه کم مصرف انتقال‌ یابد.
منطقی در ادامه، صرفه‌جویی ارزی حاصل از محل تولید قطعات خودرو از سوی شرکت ساپکو را 354 میلیون‌یورو عنوان کرد و افزود: به لحاظ درصد خودکفایی، خودرو پژو 405 در وضعیت 96.3 درصد؛ سمند 93.7 درصد؛ پژو پارس 93.6 درصد؛ آردی 99.8 درصد؛ 206 ، 59.7 درصد و پژو 206 SD نیز در وضعیت 66.9 درصد قرار دارند که با این روند کیفیت محصولات از 1500 PPM به 420 PPM افت کرده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، فروش این شرکت از طریق لیزینگ در سال 85 را 220 هزار دستگاه عنوان و تاکید کرد: قطعا هیچ شرکتی به صورت ورشکسته از مجموعه ایران خودرو به بخش خصوصی برده نخواهد شد.
منطقی، شرکت ایران خودرو خراسان را از دیگر زیرمجموعه‌های ایران خودرو اعلام کرد و افزود: این شرکت نیز با تولید هفت هزار و 70 دستگاه در سال گذشته 19 میلیارد تومان سود داشته است که برنامه آن برای سال جاری تولید 33 هزار دستگاه با حاشیه سود 100 میلیارد تومان و افزایش 20 درصدی کیفیت محصولات است.
وی با بیان این که ایجاد خطوط تولید مختلف ایران خودرو از سوی شرکت تام‌ - یکی از زیرمجموعه‌های ایران خودرو - انجام می‌شود، افزود: این شرکت خط تولید خودرو خراسان، بنز، ال‌ـ90 و سوریه را طراحی کرده و طراحی خط تولید خودرو در سنگال و ونزوئلا را نیز در دست اقدام دارد.
وی گفت: در آمد شرکت تام در سال گذشته 177 میلیارد تومان بوده و امسال نیز درآمدی 285 میلیارد تومانی خواهد داشت.
منطقی، همچنین از آغاز تولید آزمایشی ال‌ـ90 در آذرماه امسال خبر داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد